vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

V Kalifornii pripravujú zákon, ktorý bude vyžadovať, aby v autonómnom vozidle sedel vodič. Je to len návrh, o ktorom sa má ešte len rokovať, ale mohlo by to položiť základy legislatívy týkajúcej sa prevádzky "áut bez vodiča". Ako je známe, úrady si s týmto novým konceptom ešte príliš rady nevedia.

Problematika je však skutočne veľmi obsiahla. Je potrebné objasniť, kto bude zodpovedný za prípadnú nehodu. Aj keď sa spoločnosti propagujúce autonómne vozidlá chváli tým, ako sú bezpečné, k nehodám dochádzať bude, nech za ne bude zodpovedný ľudský faktor alebo technická porucha.

Napríklad spoločnosť Uber vidí v autonómnych vozidlách budúcnosť svojho podnikania, rovnako tak napríklad Amazon. K veci sa vyjadril aj Google, ktorý tvrdí, že autonómne vozidlá zníži počet nehôd zavinených chybou vodiča o 94%. Podľa Googlu nový zákon obmedzí možnosť individuálnej dopravy aj pre tých, ktorí nie sú spôsobilí manažovať normálne auto.

Akonáhle totiž bude zákon vyžadovať vodiča v "aute bez vodiča", bez autoškoly (či už klasické alebo nejaké špeciálne pre autonómne vozidlá) sa človek nezaobíde.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY