vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

V Kalifornii pripravujú zákon, ktorý bude vyžadovať, aby v autonómnom vozidle sedel vodič. Je to len návrh, o ktorom sa má ešte len rokovať, ale mohlo by to položiť základy legislatívy týkajúcej sa prevádzky "áut bez vodiča". Ako je známe, úrady si s týmto novým konceptom ešte príliš rady nevedia.

Problematika je však skutočne veľmi obsiahla. Je potrebné objasniť, kto bude zodpovedný za prípadnú nehodu. Aj keď sa spoločnosti propagujúce autonómne vozidlá chváli tým, ako sú bezpečné, k nehodám dochádzať bude, nech za ne bude zodpovedný ľudský faktor alebo technická porucha.

Napríklad spoločnosť Uber vidí v autonómnych vozidlách budúcnosť svojho podnikania, rovnako tak napríklad Amazon. K veci sa vyjadril aj Google, ktorý tvrdí, že autonómne vozidlá zníži počet nehôd zavinených chybou vodiča o 94%. Podľa Googlu nový zákon obmedzí možnosť individuálnej dopravy aj pre tých, ktorí nie sú spôsobilí manažovať normálne auto.

Akonáhle totiž bude zákon vyžadovať vodiča v "aute bez vodiča", bez autoškoly (či už klasické alebo nejaké špeciálne pre autonómne vozidlá) sa človek nezaobíde.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY