vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

V Kalifornii pripravujú zákon, ktorý bude vyžadovať, aby v autonómnom vozidle sedel vodič. Je to len návrh, o ktorom sa má ešte len rokovať, ale mohlo by to položiť základy legislatívy týkajúcej sa prevádzky "áut bez vodiča". Ako je známe, úrady si s týmto novým konceptom ešte príliš rady nevedia.

Problematika je však skutočne veľmi obsiahla. Je potrebné objasniť, kto bude zodpovedný za prípadnú nehodu. Aj keď sa spoločnosti propagujúce autonómne vozidlá chváli tým, ako sú bezpečné, k nehodám dochádzať bude, nech za ne bude zodpovedný ľudský faktor alebo technická porucha.

Napríklad spoločnosť Uber vidí v autonómnych vozidlách budúcnosť svojho podnikania, rovnako tak napríklad Amazon. K veci sa vyjadril aj Google, ktorý tvrdí, že autonómne vozidlá zníži počet nehôd zavinených chybou vodiča o 94%. Podľa Googlu nový zákon obmedzí možnosť individuálnej dopravy aj pre tých, ktorí nie sú spôsobilí manažovať normálne auto.

Akonáhle totiž bude zákon vyžadovať vodiča v "aute bez vodiča", bez autoškoly (či už klasické alebo nejaké špeciálne pre autonómne vozidlá) sa človek nezaobíde.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY