vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

Autonómne vozidlá budú zrejme potrebovať vodiča, v USA na to chystajú zákon

V Kalifornii pripravujú zákon, ktorý bude vyžadovať, aby v autonómnom vozidle sedel vodič. Je to len návrh, o ktorom sa má ešte len rokovať, ale mohlo by to položiť základy legislatívy týkajúcej sa prevádzky "áut bez vodiča". Ako je známe, úrady si s týmto novým konceptom ešte príliš rady nevedia.

Problematika je však skutočne veľmi obsiahla. Je potrebné objasniť, kto bude zodpovedný za prípadnú nehodu. Aj keď sa spoločnosti propagujúce autonómne vozidlá chváli tým, ako sú bezpečné, k nehodám dochádzať bude, nech za ne bude zodpovedný ľudský faktor alebo technická porucha.

Napríklad spoločnosť Uber vidí v autonómnych vozidlách budúcnosť svojho podnikania, rovnako tak napríklad Amazon. K veci sa vyjadril aj Google, ktorý tvrdí, že autonómne vozidlá zníži počet nehôd zavinených chybou vodiča o 94%. Podľa Googlu nový zákon obmedzí možnosť individuálnej dopravy aj pre tých, ktorí nie sú spôsobilí manažovať normálne auto.

Akonáhle totiž bude zákon vyžadovať vodiča v "aute bez vodiča", bez autoškoly (či už klasické alebo nejaké špeciálne pre autonómne vozidlá) sa človek nezaobíde.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY