vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Zrejme bude ešte chvíľu trvať, než si autá nevyžadujúce zásahy vodiča do riadenia nájdu cestu medzi zákazníkmi. Nasvedčuje tomu prieskum uskutočnený britskou poisťovacou spoločnosťou Churchill Car Insurance, podľa ktorého iba 8% vodičov nemá z autonómnych vozidiel žiadne obavy.

Z toho vyplýva, že celých 92% opýtaných vidí v autonómnych vozoch nejaké úskalia. Hneď 60% ľudí sa obáva o spoľahlivosť a bezpečnosť. Majú strach z toho, že by ich auto trpelo rovnakými neduhmi ako počítače, ktoré sa sami od seba zvyknú zastaviť alebo pokaziť.

Zaujímavosťou napríklad je, že autonómne vozidlo spoločnosti Google predstavené nedávno nemá vôbec žiaden ovládací prvok, takže vodič nemôže nad vozidlom prevziať kontrolu. Existuje tu len jedno jediné tlačidlo na núdzové zastavenie. S takýmto prístupom sa väčšina opýtaných nestotožňuje a určite by zvolili radšej také auto, nad ktorým môžu prevziať plnú kontrolu.

Ďalej 56% opýtaných uviedlo, že by si nikdy autonómne vozidlo nekúpili, pretože sa domnievajú, že je proste nebezpečné a nepredvídateľné. No štvrtina opýtaných pripúšťa, že ak ich dokážu výrobcovia a nezávislé testy presvedčiť o bezpečnosti a spoľahlivosti autonómnych vozidiel, zvážia ich nákup.

Poisťovací špecialista chápe počiatočnú skepsu vodičov a domnieva sa, že plná implementácia autonómnych vozidiel do systému bude vyžadovať zásadnú zmenu v pravidlách cestnej premávky a predovšetkým v práve. Stále ešte nie je jasne povedané, kto by vlastne bol zodpovedný za prípadnú nehodu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY