vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Zrejme bude ešte chvíľu trvať, než si autá nevyžadujúce zásahy vodiča do riadenia nájdu cestu medzi zákazníkmi. Nasvedčuje tomu prieskum uskutočnený britskou poisťovacou spoločnosťou Churchill Car Insurance, podľa ktorého iba 8% vodičov nemá z autonómnych vozidiel žiadne obavy.

Z toho vyplýva, že celých 92% opýtaných vidí v autonómnych vozoch nejaké úskalia. Hneď 60% ľudí sa obáva o spoľahlivosť a bezpečnosť. Majú strach z toho, že by ich auto trpelo rovnakými neduhmi ako počítače, ktoré sa sami od seba zvyknú zastaviť alebo pokaziť.

Zaujímavosťou napríklad je, že autonómne vozidlo spoločnosti Google predstavené nedávno nemá vôbec žiaden ovládací prvok, takže vodič nemôže nad vozidlom prevziať kontrolu. Existuje tu len jedno jediné tlačidlo na núdzové zastavenie. S takýmto prístupom sa väčšina opýtaných nestotožňuje a určite by zvolili radšej také auto, nad ktorým môžu prevziať plnú kontrolu.

Ďalej 56% opýtaných uviedlo, že by si nikdy autonómne vozidlo nekúpili, pretože sa domnievajú, že je proste nebezpečné a nepredvídateľné. No štvrtina opýtaných pripúšťa, že ak ich dokážu výrobcovia a nezávislé testy presvedčiť o bezpečnosti a spoľahlivosti autonómnych vozidiel, zvážia ich nákup.

Poisťovací špecialista chápe počiatočnú skepsu vodičov a domnieva sa, že plná implementácia autonómnych vozidiel do systému bude vyžadovať zásadnú zmenu v pravidlách cestnej premávky a predovšetkým v práve. Stále ešte nie je jasne povedané, kto by vlastne bol zodpovedný za prípadnú nehodu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY