vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Zrejme bude ešte chvíľu trvať, než si autá nevyžadujúce zásahy vodiča do riadenia nájdu cestu medzi zákazníkmi. Nasvedčuje tomu prieskum uskutočnený britskou poisťovacou spoločnosťou Churchill Car Insurance, podľa ktorého iba 8% vodičov nemá z autonómnych vozidiel žiadne obavy.

Z toho vyplýva, že celých 92% opýtaných vidí v autonómnych vozoch nejaké úskalia. Hneď 60% ľudí sa obáva o spoľahlivosť a bezpečnosť. Majú strach z toho, že by ich auto trpelo rovnakými neduhmi ako počítače, ktoré sa sami od seba zvyknú zastaviť alebo pokaziť.

Zaujímavosťou napríklad je, že autonómne vozidlo spoločnosti Google predstavené nedávno nemá vôbec žiaden ovládací prvok, takže vodič nemôže nad vozidlom prevziať kontrolu. Existuje tu len jedno jediné tlačidlo na núdzové zastavenie. S takýmto prístupom sa väčšina opýtaných nestotožňuje a určite by zvolili radšej také auto, nad ktorým môžu prevziať plnú kontrolu.

Ďalej 56% opýtaných uviedlo, že by si nikdy autonómne vozidlo nekúpili, pretože sa domnievajú, že je proste nebezpečné a nepredvídateľné. No štvrtina opýtaných pripúšťa, že ak ich dokážu výrobcovia a nezávislé testy presvedčiť o bezpečnosti a spoľahlivosti autonómnych vozidiel, zvážia ich nákup.

Poisťovací špecialista chápe počiatočnú skepsu vodičov a domnieva sa, že plná implementácia autonómnych vozidiel do systému bude vyžadovať zásadnú zmenu v pravidlách cestnej premávky a predovšetkým v práve. Stále ešte nie je jasne povedané, kto by vlastne bol zodpovedný za prípadnú nehodu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY