vytisknout velikost písma Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Autonómne vozidlá budú nebezpečné a nespoľahlivé, myslia si vodiči

Zrejme bude ešte chvíľu trvať, než si autá nevyžadujúce zásahy vodiča do riadenia nájdu cestu medzi zákazníkmi. Nasvedčuje tomu prieskum uskutočnený britskou poisťovacou spoločnosťou Churchill Car Insurance, podľa ktorého iba 8% vodičov nemá z autonómnych vozidiel žiadne obavy.

Z toho vyplýva, že celých 92% opýtaných vidí v autonómnych vozoch nejaké úskalia. Hneď 60% ľudí sa obáva o spoľahlivosť a bezpečnosť. Majú strach z toho, že by ich auto trpelo rovnakými neduhmi ako počítače, ktoré sa sami od seba zvyknú zastaviť alebo pokaziť.

Zaujímavosťou napríklad je, že autonómne vozidlo spoločnosti Google predstavené nedávno nemá vôbec žiaden ovládací prvok, takže vodič nemôže nad vozidlom prevziať kontrolu. Existuje tu len jedno jediné tlačidlo na núdzové zastavenie. S takýmto prístupom sa väčšina opýtaných nestotožňuje a určite by zvolili radšej také auto, nad ktorým môžu prevziať plnú kontrolu.

Ďalej 56% opýtaných uviedlo, že by si nikdy autonómne vozidlo nekúpili, pretože sa domnievajú, že je proste nebezpečné a nepredvídateľné. No štvrtina opýtaných pripúšťa, že ak ich dokážu výrobcovia a nezávislé testy presvedčiť o bezpečnosti a spoľahlivosti autonómnych vozidiel, zvážia ich nákup.

Poisťovací špecialista chápe počiatočnú skepsu vodičov a domnieva sa, že plná implementácia autonómnych vozidiel do systému bude vyžadovať zásadnú zmenu v pravidlách cestnej premávky a predovšetkým v práve. Stále ešte nie je jasne povedané, kto by vlastne bol zodpovedný za prípadnú nehodu.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY