vytisknout velikost písma Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Názov EO Smart Connecting Car 2 vám asi veľmi nepovie, ale možno raz bude bežnou súčasťou automobilovej dopravy. Ide o koncept inžinierov z DFKI Robotics Innovation Center, ktorý sídli v susednom Nemecku. Auto ako také používa elektrický pohon a má rad vychytávok určených na čo najjednoduchšiu prevádzku v meste.

Dvojmiestne vozidlo, ktoré trochu pripomína kabínku z lanovky, meria na dĺžku 2,5 m, na šírku 1,57 ma na výšku 1,6 m. Avšak pozor, ide o základný režim jazdy. EO totiž má ešte jeden režim, kedy nadvihne zadnú časť, čím sa skráti iba na dva metre, ale zároveň jeho výška narastie na 2,25 m. Táto konfigurácia má uľahčiť parkovanie.

Ďalšou záležitosťou, ktorá uľahčí parkovanie, sú nezávisle otočné kolesá. Každé koleso má vlastný elektromotor a môže sa ľubovoľne natočiť. Takže EO vie jazdiť bokom (ako krab), čo umožní jednoduché parkovanie, prípadne vám to umožní otočiť sa doslova na pätníku.

Pohon obstaráva štvorica elektromotorov, kedy každý ponúkne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálnu rýchlosť 65 km/h a dojazd na jedno nabitie činí 50-70 km. Dobitie dvojmiestneho vozidla potom trvá zhruba štyri hodiny.

Autori projektu počítajú aj s možnosťou autonómnej jazdy alebo so spájaním týchto vozidiel do cestných vlakov. Lepšie ako dlhé popisovanie ale poslúži pre vysvetlenie priložené video. V diskusii sa potom môžete rozložiť na tému, ako by sa vám taká cestná doprava v budúcnosti pozdávala.

eo_2.JPGeo_3.jpgeo_4.jpgeo_6.jpgeo_5.jpgeo_1.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY