vytisknout velikost písma Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Názov EO Smart Connecting Car 2 vám asi veľmi nepovie, ale možno raz bude bežnou súčasťou automobilovej dopravy. Ide o koncept inžinierov z DFKI Robotics Innovation Center, ktorý sídli v susednom Nemecku. Auto ako také používa elektrický pohon a má rad vychytávok určených na čo najjednoduchšiu prevádzku v meste.

Dvojmiestne vozidlo, ktoré trochu pripomína kabínku z lanovky, meria na dĺžku 2,5 m, na šírku 1,57 ma na výšku 1,6 m. Avšak pozor, ide o základný režim jazdy. EO totiž má ešte jeden režim, kedy nadvihne zadnú časť, čím sa skráti iba na dva metre, ale zároveň jeho výška narastie na 2,25 m. Táto konfigurácia má uľahčiť parkovanie.

Ďalšou záležitosťou, ktorá uľahčí parkovanie, sú nezávisle otočné kolesá. Každé koleso má vlastný elektromotor a môže sa ľubovoľne natočiť. Takže EO vie jazdiť bokom (ako krab), čo umožní jednoduché parkovanie, prípadne vám to umožní otočiť sa doslova na pätníku.

Pohon obstaráva štvorica elektromotorov, kedy každý ponúkne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálnu rýchlosť 65 km/h a dojazd na jedno nabitie činí 50-70 km. Dobitie dvojmiestneho vozidla potom trvá zhruba štyri hodiny.

Autori projektu počítajú aj s možnosťou autonómnej jazdy alebo so spájaním týchto vozidiel do cestných vlakov. Lepšie ako dlhé popisovanie ale poslúži pre vysvetlenie priložené video. V diskusii sa potom môžete rozložiť na tému, ako by sa vám taká cestná doprava v budúcnosti pozdávala.

eo_2.JPGeo_3.jpgeo_4.jpgeo_6.jpgeo_5.jpgeo_1.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY