vytisknout velikost písma Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Názov EO Smart Connecting Car 2 vám asi veľmi nepovie, ale možno raz bude bežnou súčasťou automobilovej dopravy. Ide o koncept inžinierov z DFKI Robotics Innovation Center, ktorý sídli v susednom Nemecku. Auto ako také používa elektrický pohon a má rad vychytávok určených na čo najjednoduchšiu prevádzku v meste.

Dvojmiestne vozidlo, ktoré trochu pripomína kabínku z lanovky, meria na dĺžku 2,5 m, na šírku 1,57 ma na výšku 1,6 m. Avšak pozor, ide o základný režim jazdy. EO totiž má ešte jeden režim, kedy nadvihne zadnú časť, čím sa skráti iba na dva metre, ale zároveň jeho výška narastie na 2,25 m. Táto konfigurácia má uľahčiť parkovanie.

Ďalšou záležitosťou, ktorá uľahčí parkovanie, sú nezávisle otočné kolesá. Každé koleso má vlastný elektromotor a môže sa ľubovoľne natočiť. Takže EO vie jazdiť bokom (ako krab), čo umožní jednoduché parkovanie, prípadne vám to umožní otočiť sa doslova na pätníku.

Pohon obstaráva štvorica elektromotorov, kedy každý ponúkne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálnu rýchlosť 65 km/h a dojazd na jedno nabitie činí 50-70 km. Dobitie dvojmiestneho vozidla potom trvá zhruba štyri hodiny.

Autori projektu počítajú aj s možnosťou autonómnej jazdy alebo so spájaním týchto vozidiel do cestných vlakov. Lepšie ako dlhé popisovanie ale poslúži pre vysvetlenie priložené video. V diskusii sa potom môžete rozložiť na tému, ako by sa vám taká cestná doprava v budúcnosti pozdávala.

eo_2.JPGeo_3.jpgeo_4.jpgeo_6.jpgeo_5.jpgeo_1.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY