vytisknout velikost písma Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Názov EO Smart Connecting Car 2 vám asi veľmi nepovie, ale možno raz bude bežnou súčasťou automobilovej dopravy. Ide o koncept inžinierov z DFKI Robotics Innovation Center, ktorý sídli v susednom Nemecku. Auto ako také používa elektrický pohon a má rad vychytávok určených na čo najjednoduchšiu prevádzku v meste.

Dvojmiestne vozidlo, ktoré trochu pripomína kabínku z lanovky, meria na dĺžku 2,5 m, na šírku 1,57 ma na výšku 1,6 m. Avšak pozor, ide o základný režim jazdy. EO totiž má ešte jeden režim, kedy nadvihne zadnú časť, čím sa skráti iba na dva metre, ale zároveň jeho výška narastie na 2,25 m. Táto konfigurácia má uľahčiť parkovanie.

Ďalšou záležitosťou, ktorá uľahčí parkovanie, sú nezávisle otočné kolesá. Každé koleso má vlastný elektromotor a môže sa ľubovoľne natočiť. Takže EO vie jazdiť bokom (ako krab), čo umožní jednoduché parkovanie, prípadne vám to umožní otočiť sa doslova na pätníku.

Pohon obstaráva štvorica elektromotorov, kedy každý ponúkne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálnu rýchlosť 65 km/h a dojazd na jedno nabitie činí 50-70 km. Dobitie dvojmiestneho vozidla potom trvá zhruba štyri hodiny.

Autori projektu počítajú aj s možnosťou autonómnej jazdy alebo so spájaním týchto vozidiel do cestných vlakov. Lepšie ako dlhé popisovanie ale poslúži pre vysvetlenie priložené video. V diskusii sa potom môžete rozložiť na tému, ako by sa vám taká cestná doprava v budúcnosti pozdávala.

eo_2.JPGeo_3.jpgeo_4.jpgeo_6.jpgeo_5.jpgeo_1.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY