vytisknout velikost písma Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Automobilová budúcnosť má podobu kabínkovej lanovky na kolieskach

Názov EO Smart Connecting Car 2 vám asi veľmi nepovie, ale možno raz bude bežnou súčasťou automobilovej dopravy. Ide o koncept inžinierov z DFKI Robotics Innovation Center, ktorý sídli v susednom Nemecku. Auto ako také používa elektrický pohon a má rad vychytávok určených na čo najjednoduchšiu prevádzku v meste.

Dvojmiestne vozidlo, ktoré trochu pripomína kabínku z lanovky, meria na dĺžku 2,5 m, na šírku 1,57 ma na výšku 1,6 m. Avšak pozor, ide o základný režim jazdy. EO totiž má ešte jeden režim, kedy nadvihne zadnú časť, čím sa skráti iba na dva metre, ale zároveň jeho výška narastie na 2,25 m. Táto konfigurácia má uľahčiť parkovanie.

Ďalšou záležitosťou, ktorá uľahčí parkovanie, sú nezávisle otočné kolesá. Každé koleso má vlastný elektromotor a môže sa ľubovoľne natočiť. Takže EO vie jazdiť bokom (ako krab), čo umožní jednoduché parkovanie, prípadne vám to umožní otočiť sa doslova na pätníku.

Pohon obstaráva štvorica elektromotorov, kedy každý ponúkne výkon 4 kW. Prototyp zvládne maximálnu rýchlosť 65 km/h a dojazd na jedno nabitie činí 50-70 km. Dobitie dvojmiestneho vozidla potom trvá zhruba štyri hodiny.

Autori projektu počítajú aj s možnosťou autonómnej jazdy alebo so spájaním týchto vozidiel do cestných vlakov. Lepšie ako dlhé popisovanie ale poslúži pre vysvetlenie priložené video. V diskusii sa potom môžete rozložiť na tému, ako by sa vám taká cestná doprava v budúcnosti pozdávala.

eo_2.JPGeo_3.jpgeo_4.jpgeo_6.jpgeo_5.jpgeo_1.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY