vytisknout velikost písma Automobilky sa začínajú zaujímať o iránsky trh po uvoľnení sankcií

Automobilky sa začínajú zaujímať o iránsky trh po uvoľnení sankcií

Automobilový priemysel v Iráne by mohol zažiť novodobý boom. Po tom, čo boli uvoľnené ekonomické sankcie v reakcii na obmedzenie zbrojenia a nukleárneho programu Iránu, sa uvoľňuje aj trh s náhradnými dielmi a osobnými autami.

Zatiaľ čo v roku 2011 bolo v Iráne vyrobených cez 1,6 milióna áut, v roku 2012 výroba spadla na milión vozidiel a v roku 2013 dokonca na 743 000 áut. Priemysel bol ochromený a o prácu prišlo asi 100 000 ľudí, píšu AutoNews.

Analytici z IHS Automotive predpovedajú, že už počas budúceho roka by sa výroba áut mohla vrátiť na hodnotu 1,6 milióna áut ročne a historická hodnota dva milióny vyrobených áut ročne vraj nie je nereálna.

Na inokedy tradičných výrobcov ako Peugeot a Renault teraz čaká silná konkurencia čínskych automobiliek. Sankcie totiž pomohli Číne, ktorá zostala najväčším ekonomickým partnerom Iránu a to sa prejavilo aj na predajoch áut. Najviac si v Iráne polepšili čínske značky Chery a Lifan. Analytici ale očakávajú, že sa ekonomika Iránu rýchlo po zrušení sankcií oživí a zákazníci začnú znovu preferovať luxusný tovar a teda aj automobilky s prestížnejším menom.

Koncern PSA teraz drží v Iráne približne 30% podiel na trhu predovšetkým vďaka montáži dlhoročných modelov Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradných dielov. PSA má ale v pláne znovu rozbehnúť výrobu vo veľkom a chce modernizovať výrobné závody. Renault plánuje obnoviť výrobu sedanu Logan.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY