vytisknout velikost písma Automobilky sa začínajú zaujímať o iránsky trh po uvoľnení sankcií

Automobilky sa začínajú zaujímať o iránsky trh po uvoľnení sankcií

Automobilový priemysel v Iráne by mohol zažiť novodobý boom. Po tom, čo boli uvoľnené ekonomické sankcie v reakcii na obmedzenie zbrojenia a nukleárneho programu Iránu, sa uvoľňuje aj trh s náhradnými dielmi a osobnými autami.

Zatiaľ čo v roku 2011 bolo v Iráne vyrobených cez 1,6 milióna áut, v roku 2012 výroba spadla na milión vozidiel a v roku 2013 dokonca na 743 000 áut. Priemysel bol ochromený a o prácu prišlo asi 100 000 ľudí, píšu AutoNews.

Analytici z IHS Automotive predpovedajú, že už počas budúceho roka by sa výroba áut mohla vrátiť na hodnotu 1,6 milióna áut ročne a historická hodnota dva milióny vyrobených áut ročne vraj nie je nereálna.

Na inokedy tradičných výrobcov ako Peugeot a Renault teraz čaká silná konkurencia čínskych automobiliek. Sankcie totiž pomohli Číne, ktorá zostala najväčším ekonomickým partnerom Iránu a to sa prejavilo aj na predajoch áut. Najviac si v Iráne polepšili čínske značky Chery a Lifan. Analytici ale očakávajú, že sa ekonomika Iránu rýchlo po zrušení sankcií oživí a zákazníci začnú znovu preferovať luxusný tovar a teda aj automobilky s prestížnejším menom.

Koncern PSA teraz drží v Iráne približne 30% podiel na trhu predovšetkým vďaka montáži dlhoročných modelov Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradných dielov. PSA má ale v pláne znovu rozbehnúť výrobu vo veľkom a chce modernizovať výrobné závody. Renault plánuje obnoviť výrobu sedanu Logan.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY