vytisknout velikost písma Automobilky sa začínajú zaujímať o iránsky trh po uvoľnení sankcií

Automobilky sa začínajú zaujímať o iránsky trh po uvoľnení sankcií

Automobilový priemysel v Iráne by mohol zažiť novodobý boom. Po tom, čo boli uvoľnené ekonomické sankcie v reakcii na obmedzenie zbrojenia a nukleárneho programu Iránu, sa uvoľňuje aj trh s náhradnými dielmi a osobnými autami.

Zatiaľ čo v roku 2011 bolo v Iráne vyrobených cez 1,6 milióna áut, v roku 2012 výroba spadla na milión vozidiel a v roku 2013 dokonca na 743 000 áut. Priemysel bol ochromený a o prácu prišlo asi 100 000 ľudí, píšu AutoNews.

Analytici z IHS Automotive predpovedajú, že už počas budúceho roka by sa výroba áut mohla vrátiť na hodnotu 1,6 milióna áut ročne a historická hodnota dva milióny vyrobených áut ročne vraj nie je nereálna.

Na inokedy tradičných výrobcov ako Peugeot a Renault teraz čaká silná konkurencia čínskych automobiliek. Sankcie totiž pomohli Číne, ktorá zostala najväčším ekonomickým partnerom Iránu a to sa prejavilo aj na predajoch áut. Najviac si v Iráne polepšili čínske značky Chery a Lifan. Analytici ale očakávajú, že sa ekonomika Iránu rýchlo po zrušení sankcií oživí a zákazníci začnú znovu preferovať luxusný tovar a teda aj automobilky s prestížnejším menom.

Koncern PSA teraz drží v Iráne približne 30% podiel na trhu predovšetkým vďaka montáži dlhoročných modelov Peugeot 405 a Peugeot 206 z náhradných dielov. PSA má ale v pláne znovu rozbehnúť výrobu vo veľkom a chce modernizovať výrobné závody. Renault plánuje obnoviť výrobu sedanu Logan.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY