vytisknout velikost písma Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od zapojených výrobcov štandardne vybavené systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť.
Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dvadsiatka výrobcov sa dohodla, že zavedie systém núdzového autonómneho brzdenia ako štandardnú výbavu. Konkrétne ide o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od týchto výrobcov vybavené v základnej výbave systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť vozidlo, ak vodič nereaguje na prekážku pred sebou a nebrzdí.

Podľa amerických organizácií IIHS a NHTSA tieto systémy počas troch rokov zabránia 28 000 nehodám a 12 000 zraneniam len v USA. Dohoda má systém zaviesť o tri roky skôr, než bolo pôvodne v pláne ho zaviesť ako povinnú výbavu.

Hoci dohoda platí zatiaľ len pre USA, dá sa predpokladať, že sa systémy autonómneho brzdenia vrátane detekcie chodcov, masovo rozšíria aj do sveta, teda aj k nám do Európy. Napríklad Euro NCAP ich zaviedlo ako súčasť testov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY