vytisknout velikost písma Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od zapojených výrobcov štandardne vybavené systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť.
Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dvadsiatka výrobcov sa dohodla, že zavedie systém núdzového autonómneho brzdenia ako štandardnú výbavu. Konkrétne ide o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od týchto výrobcov vybavené v základnej výbave systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť vozidlo, ak vodič nereaguje na prekážku pred sebou a nebrzdí.

Podľa amerických organizácií IIHS a NHTSA tieto systémy počas troch rokov zabránia 28 000 nehodám a 12 000 zraneniam len v USA. Dohoda má systém zaviesť o tri roky skôr, než bolo pôvodne v pláne ho zaviesť ako povinnú výbavu.

Hoci dohoda platí zatiaľ len pre USA, dá sa predpokladať, že sa systémy autonómneho brzdenia vrátane detekcie chodcov, masovo rozšíria aj do sveta, teda aj k nám do Európy. Napríklad Euro NCAP ich zaviedlo ako súčasť testov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY