vytisknout velikost písma Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od zapojených výrobcov štandardne vybavené systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť.
Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dvadsiatka výrobcov sa dohodla, že zavedie systém núdzového autonómneho brzdenia ako štandardnú výbavu. Konkrétne ide o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od týchto výrobcov vybavené v základnej výbave systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť vozidlo, ak vodič nereaguje na prekážku pred sebou a nebrzdí.

Podľa amerických organizácií IIHS a NHTSA tieto systémy počas troch rokov zabránia 28 000 nehodám a 12 000 zraneniam len v USA. Dohoda má systém zaviesť o tri roky skôr, než bolo pôvodne v pláne ho zaviesť ako povinnú výbavu.

Hoci dohoda platí zatiaľ len pre USA, dá sa predpokladať, že sa systémy autonómneho brzdenia vrátane detekcie chodcov, masovo rozšíria aj do sveta, teda aj k nám do Európy. Napríklad Euro NCAP ich zaviedlo ako súčasť testov.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY