vytisknout velikost písma Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od zapojených výrobcov štandardne vybavené systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť.
Automobilky sa dohodli, že od roku 2022 zavedú autonómne brzdenie

Dvadsiatka výrobcov sa dohodla, že zavedie systém núdzového autonómneho brzdenia ako štandardnú výbavu. Konkrétne ide o automobilky Audi, BMW, Fiat Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Dohoda zatiaľ platí pre trh v USA. K 1. septembru 2022 by mali byť všetky nové autá od týchto výrobcov vybavené v základnej výbave systémom, ktorý vie sám zastaviť alebo aspoň spomaliť vozidlo, ak vodič nereaguje na prekážku pred sebou a nebrzdí.

Podľa amerických organizácií IIHS a NHTSA tieto systémy počas troch rokov zabránia 28 000 nehodám a 12 000 zraneniam len v USA. Dohoda má systém zaviesť o tri roky skôr, než bolo pôvodne v pláne ho zaviesť ako povinnú výbavu.

Hoci dohoda platí zatiaľ len pre USA, dá sa predpokladať, že sa systémy autonómneho brzdenia vrátane detekcie chodcov, masovo rozšíria aj do sveta, teda aj k nám do Európy. Napríklad Euro NCAP ich zaviedlo ako súčasť testov.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY