vytisknout velikost písma Automobilka Spyker vyhlásila bankrot

Automobilka Spyker vyhlásila bankrot

Zadlžený holandský výrobca superšportov nebol schopný predložiť plán na reštrukturalizáciu a bol nútený vyhlásiť bakrot. Súd mu stanovil správcu a ten sa teraz pripravuje rozpredať majetok spoločnosti, aby uspokojil veriteľov.

Spyker v súčasnej podobe tak končí po necelých 15 rokoch prevádzky.
Šéf Spykeru Victor Muller v tlačovom vyhlásení k bankrotu povedal, že postavil spoločnosť od nuly v roku 2000 a že sa púšťal do niektorých riskantných podnikov, ktoré nakoniec viedli k súčasnému stavu. Síce to nepovedal otvorene, ale zdá sa, že Spykeru podrazila nohy snaha prevziať krachujúcu švédsku automobilku Saab.

Spyker kúpil Saab od General Motors na začiatku roka 2010 za nešpecifikovanú cenu, ale v zákulisí sa hovorilo o 400 miliónoch dolárov. Už na konci roka 2012 ale Saab vyhlásil bankrot a začalo dvojročné obdobie klinickej smrti tejto švédskej značky.

Victor Muller ale tvrdí, že žiadosťou o ochranu pred veriteľmi to nekončí. Vraj neustále jedná o zlúčení Spykeru s výrobcom elektrických športových lietadiel a chce z automobilky urobiť nadčasového výrobcu exkluzívnych elektrických áut.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY