vytisknout velikost písma Automobilka Spyker vyhlásila bankrot

Automobilka Spyker vyhlásila bankrot

Zadlžený holandský výrobca superšportov nebol schopný predložiť plán na reštrukturalizáciu a bol nútený vyhlásiť bakrot. Súd mu stanovil správcu a ten sa teraz pripravuje rozpredať majetok spoločnosti, aby uspokojil veriteľov.

Spyker v súčasnej podobe tak končí po necelých 15 rokoch prevádzky.
Šéf Spykeru Victor Muller v tlačovom vyhlásení k bankrotu povedal, že postavil spoločnosť od nuly v roku 2000 a že sa púšťal do niektorých riskantných podnikov, ktoré nakoniec viedli k súčasnému stavu. Síce to nepovedal otvorene, ale zdá sa, že Spykeru podrazila nohy snaha prevziať krachujúcu švédsku automobilku Saab.

Spyker kúpil Saab od General Motors na začiatku roka 2010 za nešpecifikovanú cenu, ale v zákulisí sa hovorilo o 400 miliónoch dolárov. Už na konci roka 2012 ale Saab vyhlásil bankrot a začalo dvojročné obdobie klinickej smrti tejto švédskej značky.

Victor Muller ale tvrdí, že žiadosťou o ochranu pred veriteľmi to nekončí. Vraj neustále jedná o zlúčení Spykeru s výrobcom elektrických športových lietadiel a chce z automobilky urobiť nadčasového výrobcu exkluzívnych elektrických áut.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY