vytisknout velikost písma Automobilka Spyker vyhlásila bankrot

Automobilka Spyker vyhlásila bankrot

Zadlžený holandský výrobca superšportov nebol schopný predložiť plán na reštrukturalizáciu a bol nútený vyhlásiť bakrot. Súd mu stanovil správcu a ten sa teraz pripravuje rozpredať majetok spoločnosti, aby uspokojil veriteľov.

Spyker v súčasnej podobe tak končí po necelých 15 rokoch prevádzky.
Šéf Spykeru Victor Muller v tlačovom vyhlásení k bankrotu povedal, že postavil spoločnosť od nuly v roku 2000 a že sa púšťal do niektorých riskantných podnikov, ktoré nakoniec viedli k súčasnému stavu. Síce to nepovedal otvorene, ale zdá sa, že Spykeru podrazila nohy snaha prevziať krachujúcu švédsku automobilku Saab.

Spyker kúpil Saab od General Motors na začiatku roka 2010 za nešpecifikovanú cenu, ale v zákulisí sa hovorilo o 400 miliónoch dolárov. Už na konci roka 2012 ale Saab vyhlásil bankrot a začalo dvojročné obdobie klinickej smrti tejto švédskej značky.

Victor Muller ale tvrdí, že žiadosťou o ochranu pred veriteľmi to nekončí. Vraj neustále jedná o zlúčení Spykeru s výrobcom elektrických športových lietadiel a chce z automobilky urobiť nadčasového výrobcu exkluzívnych elektrických áut.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY