vytisknout velikost písma Automobilka Jaguar Land Rover bude vyrábať autá v Rakúsku v Magny Steyr

Automobilka Jaguar Land Rover bude vyrábať autá v Rakúsku v Magny Steyr

Automobilka Jaguar Land Rover sa dohodla s továrňou Magna Steyr a bude v nej vyrábať niektoré svoje autá. Továrne vo Veľkej Británii totiž pracujú na hranici svojich kapacít.

Ešte nebolo špecifikované, ktoré vozidlá budú v Rakúsku z výrobnej linky schádzať, ale Magna Steyr má skúsenosti s rôznymi typmi vozidiel. Teraz vyrába napríklad Peugeot RCZ, Mercedes-Benz triedy G a aj Mini Countryman a Paceman.

Značky Jaguar a Land Rover stoja za tretinou všetkých vyrobených áut vo Veľkej Británii. V roku 2014 bolo za kanálom La Manche vyrobených 1,53 milióna áut. Značky Jaguar a Land Rover ale pripravujú ďalšie modely a pre tie už nebude v súčasných továrňach miesto.

Land Rover na konci roka 2014 otvoril svoj prvý mimobritský závod v Číne a teraz tiež stavia továreň v Brazílii. Stále sa ešte hovorí o jednej továrni v Európe, ktorá nakoniec nebude v Čechách, ale asi v Poľsku alebo Maďarsku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY