vytisknout velikost písma Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

"You Say Tomato; We Say Tom-Auto", tak znie názov projektu, ktorý odštartovala automobilka Ford. Jeho cieľom je preskúmať možnosti využitia paradajok na výrobu bioplastov. Ten by bol následne použitý ako materiál pre rôzne menšie súčiastky. Tlačová správa uvádza ako príklad držiak na mince alebo svorky káblov. Ford sa za týmto účelom spojil so spoločnosťou HJ Heinz Company.

Dôvod je prostý. Ford chce vylepšiť svoju ekologickú reputáciu a hľadá využitie pre materiál, ktorý iným skôr prekáža. Konkrétne Heinz každý rok spracuje viac ako dva milióny ton paradajok, pričom z tohto množstva zostávajú šupky, stonky a semená. A práve to Ford zaujíma.

Zatiaľ je ale celý vývoj takpovediac "v plienkach". V podstate sa iba skúma, či by prípadne paradajkový bioplast vôbec bol vhodný pre použitie v automobiloch.

Hodí sa pripomenúť, že Ford s využitím prírodných materiálov má svoje skúsenosti. Aktuálne už používa pre rôzne diely ryžové šupky, sójovú penu alebo kokos.

tomato.jpg
Foto: Ford

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY