vytisknout velikost písma Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

"You Say Tomato; We Say Tom-Auto", tak znie názov projektu, ktorý odštartovala automobilka Ford. Jeho cieľom je preskúmať možnosti využitia paradajok na výrobu bioplastov. Ten by bol následne použitý ako materiál pre rôzne menšie súčiastky. Tlačová správa uvádza ako príklad držiak na mince alebo svorky káblov. Ford sa za týmto účelom spojil so spoločnosťou HJ Heinz Company.

Dôvod je prostý. Ford chce vylepšiť svoju ekologickú reputáciu a hľadá využitie pre materiál, ktorý iným skôr prekáža. Konkrétne Heinz každý rok spracuje viac ako dva milióny ton paradajok, pričom z tohto množstva zostávajú šupky, stonky a semená. A práve to Ford zaujíma.

Zatiaľ je ale celý vývoj takpovediac "v plienkach". V podstate sa iba skúma, či by prípadne paradajkový bioplast vôbec bol vhodný pre použitie v automobiloch.

Hodí sa pripomenúť, že Ford s využitím prírodných materiálov má svoje skúsenosti. Aktuálne už používa pre rôzne diely ryžové šupky, sójovú penu alebo kokos.

tomato.jpg
Foto: Ford

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY