vytisknout velikost písma Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

"You Say Tomato; We Say Tom-Auto", tak znie názov projektu, ktorý odštartovala automobilka Ford. Jeho cieľom je preskúmať možnosti využitia paradajok na výrobu bioplastov. Ten by bol následne použitý ako materiál pre rôzne menšie súčiastky. Tlačová správa uvádza ako príklad držiak na mince alebo svorky káblov. Ford sa za týmto účelom spojil so spoločnosťou HJ Heinz Company.

Dôvod je prostý. Ford chce vylepšiť svoju ekologickú reputáciu a hľadá využitie pre materiál, ktorý iným skôr prekáža. Konkrétne Heinz každý rok spracuje viac ako dva milióny ton paradajok, pričom z tohto množstva zostávajú šupky, stonky a semená. A práve to Ford zaujíma.

Zatiaľ je ale celý vývoj takpovediac "v plienkach". V podstate sa iba skúma, či by prípadne paradajkový bioplast vôbec bol vhodný pre použitie v automobiloch.

Hodí sa pripomenúť, že Ford s využitím prírodných materiálov má svoje skúsenosti. Aktuálne už používa pre rôzne diely ryžové šupky, sójovú penu alebo kokos.

tomato.jpg
Foto: Ford

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY