vytisknout velikost písma Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

Automobilka Ford a spoločnosť Heinz chcú vyrábať plast z paradajok

"You Say Tomato; We Say Tom-Auto", tak znie názov projektu, ktorý odštartovala automobilka Ford. Jeho cieľom je preskúmať možnosti využitia paradajok na výrobu bioplastov. Ten by bol následne použitý ako materiál pre rôzne menšie súčiastky. Tlačová správa uvádza ako príklad držiak na mince alebo svorky káblov. Ford sa za týmto účelom spojil so spoločnosťou HJ Heinz Company.

Dôvod je prostý. Ford chce vylepšiť svoju ekologickú reputáciu a hľadá využitie pre materiál, ktorý iným skôr prekáža. Konkrétne Heinz každý rok spracuje viac ako dva milióny ton paradajok, pričom z tohto množstva zostávajú šupky, stonky a semená. A práve to Ford zaujíma.

Zatiaľ je ale celý vývoj takpovediac "v plienkach". V podstate sa iba skúma, či by prípadne paradajkový bioplast vôbec bol vhodný pre použitie v automobiloch.

Hodí sa pripomenúť, že Ford s využitím prírodných materiálov má svoje skúsenosti. Aktuálne už používa pre rôzne diely ryžové šupky, sójovú penu alebo kokos.

tomato.jpg
Foto: Ford

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY