vytisknout velikost písma Automobilka Dodge oživí meno Barracuda na malom športovom kupé

Automobilka Dodge oživí meno Barracuda na malom športovom kupé

Súčasťou masívnej modelovej ofenzívy kocernu FCA Fiat-Chrysler, počas ktorej má v dvoch rokoch prísť na trh celkom tridsať nových alebo omladených modelov, je aj niekoľko zaujímavých áut. Medzi nimi napríklad oživenie menšieho športového kupé s názvom Barracuda.

Kupé Barracuda vznikalo pod značkou Plymouth od roku 1964 do roku 1974. Vlastne ako jeden z prvých moderných ponycars predbehla Barracuda Mustang, ale práve Ford sa stal, na úkor Plymouthu, predajným hitom.

Asi najznámejšia je posledná tretia generácia Barracuda z rokov 1970 až 1974, ktorá dosť pripomína o trochu väčšie kupé Dodge Challenger s prakticky rovnakým technickým základom. Challenger bol vlastne navrhnutý ako modernejší súper Mustangu.

Kupé a neskôr aj kabriolet Dodge Barracuda (áno, na kapote bude značiek Dodge, nie Plymouth) vznikne na novej modulárnej zadokolkovej platforme Alfy Romeo Giulia, informujú Automotive News. Na rovnakom základe bude postavený aj nástupcu Dodge Charger, ktorý bude trochu menší a predovšetkým ľahší.

O použitej technike sa toho zatiaľ veľa nevie, ale postupne sa má upúšťať od retro vzhľadu a napríklad Charger a Barracuda majú moderne štylizované autá. Pod kapotou budú dokonca okrem iného aj preplňované štvorvalce.

Koncern Fiat-Chrysler tiež potvrdil limitovanú edíciu brutálneho SUV Jeep Grand Cherokee SRT Track Hawk. Pod kapotou nebude nič menšieho než kompresorom preplňovaný osemvalec Hellcat s výkonom cez 700 koní. Odporúčame teda pozdržať objednávku BMW X5 M...

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY