vytisknout velikost písma Automatické núdzové volanie eCall bude v Európe od roku 2015 povinné

Európsky parlament schválil zámer zaviesť do povinnej výbavy automobilov zariadenie eCall. O sledovanie vraj nepôjde.
Automatické núdzové volanie eCall bude v Európe od roku 2015 povinné

Včera dopoludnia Európsky parlament schválil nariadenie, podľa ktorého budú všetky nové osobné a ľahké úžitkové vozidlá, predávané v krajinách EÚ od októbra budúceho roka, vybavené samočinným núdzovým volaniam eCall. Podľa tvrdenia poslankyne EP Oľgy Sehnalová (ČSSD) by toto opatrenie mohlo na európskych cestách ročne zachrániť až 2 500 ľudských životov a v mnohých prípadoch obmedziť závažnosť zranenia. "(Služba) eCall bude bezplatná a v prospech každého vodiča v Európe bez ohľadu na to, aké auto (...) riadi,".

80985364.jpgAdac.jpgBMW.jpg
Povinné zavedenie systému eCall v EÚ má znížiť počet úmrtí a zranení na cestách

Systém eCall umožňuje v prípade dopravnej nehody samočinné spojenie s linkou 112 a operátorom odoslať nielen presnú polohu automobilu, ale predbežne určiť aj druh a závažnosť havárie. O žiadnu revolúciu pritom nejde, pretože niektoré automobilky tieto zariadenia do sériovej výbavy svojich vozidiel zavádzajú samy. Spomeňme aspoň systém Citroën e-Touch/Peugeot Connect alebo sústavu BMW Assist Advanced eCall označenú inštitútom EuroNCAP za jednu z najlepších bezpečnostných inovácií roku 2010.

Podľa poslancov má osobitný dodatok zabezpečiť, aby nebolo možné eCall zneužívať pre priebežné sledovanie. Podľa neho sa eCall aktivuje iba v prípade konfliktu a medzi taxatívne vymenovanými položkami odchádzajúcimi na tiesňovú linku sa objavia predovšetkým údaje o polohe auta, druhu aktivácie, veľkosti vozidla, typu paliva alebo počte osôb na palube.

Ako najneskorší termín pre zavedenie služby eCall do sériovej výbavy všetkých vozidiel a značiek bol stanovený október 2015, avšak pripravovaná legislatíva počíta v prípade nutnosti s množnost platnosť normy odložiť. Cena zariadenia a jeho inštalácia sa bude podľa poslancov EP pohybovať okolo 100 eur a záchranný hovor má byť pre užívateľov zdarma.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY