vytisknout velikost písma Automatické núdzové volanie eCall bude v Európe od roku 2015 povinné

Európsky parlament schválil zámer zaviesť do povinnej výbavy automobilov zariadenie eCall. O sledovanie vraj nepôjde.
Automatické núdzové volanie eCall bude v Európe od roku 2015 povinné

Včera dopoludnia Európsky parlament schválil nariadenie, podľa ktorého budú všetky nové osobné a ľahké úžitkové vozidlá, predávané v krajinách EÚ od októbra budúceho roka, vybavené samočinným núdzovým volaniam eCall. Podľa tvrdenia poslankyne EP Oľgy Sehnalová (ČSSD) by toto opatrenie mohlo na európskych cestách ročne zachrániť až 2 500 ľudských životov a v mnohých prípadoch obmedziť závažnosť zranenia. "(Služba) eCall bude bezplatná a v prospech každého vodiča v Európe bez ohľadu na to, aké auto (...) riadi,".

80985364.jpgAdac.jpgBMW.jpg
Povinné zavedenie systému eCall v EÚ má znížiť počet úmrtí a zranení na cestách

Systém eCall umožňuje v prípade dopravnej nehody samočinné spojenie s linkou 112 a operátorom odoslať nielen presnú polohu automobilu, ale predbežne určiť aj druh a závažnosť havárie. O žiadnu revolúciu pritom nejde, pretože niektoré automobilky tieto zariadenia do sériovej výbavy svojich vozidiel zavádzajú samy. Spomeňme aspoň systém Citroën e-Touch/Peugeot Connect alebo sústavu BMW Assist Advanced eCall označenú inštitútom EuroNCAP za jednu z najlepších bezpečnostných inovácií roku 2010.

Podľa poslancov má osobitný dodatok zabezpečiť, aby nebolo možné eCall zneužívať pre priebežné sledovanie. Podľa neho sa eCall aktivuje iba v prípade konfliktu a medzi taxatívne vymenovanými položkami odchádzajúcimi na tiesňovú linku sa objavia predovšetkým údaje o polohe auta, druhu aktivácie, veľkosti vozidla, typu paliva alebo počte osôb na palube.

Ako najneskorší termín pre zavedenie služby eCall do sériovej výbavy všetkých vozidiel a značiek bol stanovený október 2015, avšak pripravovaná legislatíva počíta v prípade nutnosti s množnost platnosť normy odložiť. Cena zariadenia a jeho inštalácia sa bude podľa poslancov EP pohybovať okolo 100 eur a záchranný hovor má byť pre užívateľov zdarma.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY