vytisknout velikost písma Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automobilka Dacia oficiálne uvádza na trh robotizovanú päťstupňovú automatickú prevodovku Easy-R. Bude v ponuke exkluzívne pre vozidlá vybavené motorom 0.9 TCe a kúpite ju zatiaľ v Sandere a Logane. Neskôr by sa mohla dostať aj k ďalším modelom a ich motorov.

Podľa Dacie má nový automat nižšie nároky na servis aj diely a má o štvrtinu menej súčastí ako iné podobné prevodovky. Spojka je ovládaná elektromechanicky a Dacia sa chváli tým, že prevodovka nabehla 130 000 testovacích kilometrov na brzde a ďalších 120 000 km v prevádzke.

Prevodovka Easy-R umožňuje aj funkciu systému stop/štart a tiež disponuje režimom ECO. Nevieme ale, čo si pod tým máme predstaviť, lebo to Dacia nepribližuje. Zrejme pôjde o režim, ktorý bude skôr radiť vyššie rýchlosti. Samozrejme bude možné rýchlosti radiť aj manuálne pomocou voliča prevodovky bez nutnosti zložiť nohu z plynu.

Príplatok za automat v Dacii činí na zahraničných trhoch 600 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY