vytisknout velikost písma Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automobilka Dacia oficiálne uvádza na trh robotizovanú päťstupňovú automatickú prevodovku Easy-R. Bude v ponuke exkluzívne pre vozidlá vybavené motorom 0.9 TCe a kúpite ju zatiaľ v Sandere a Logane. Neskôr by sa mohla dostať aj k ďalším modelom a ich motorov.

Podľa Dacie má nový automat nižšie nároky na servis aj diely a má o štvrtinu menej súčastí ako iné podobné prevodovky. Spojka je ovládaná elektromechanicky a Dacia sa chváli tým, že prevodovka nabehla 130 000 testovacích kilometrov na brzde a ďalších 120 000 km v prevádzke.

Prevodovka Easy-R umožňuje aj funkciu systému stop/štart a tiež disponuje režimom ECO. Nevieme ale, čo si pod tým máme predstaviť, lebo to Dacia nepribližuje. Zrejme pôjde o režim, ktorý bude skôr radiť vyššie rýchlosti. Samozrejme bude možné rýchlosti radiť aj manuálne pomocou voliča prevodovky bez nutnosti zložiť nohu z plynu.

Príplatok za automat v Dacii činí na zahraničných trhoch 600 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY