vytisknout velikost písma Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automobilka Dacia oficiálne uvádza na trh robotizovanú päťstupňovú automatickú prevodovku Easy-R. Bude v ponuke exkluzívne pre vozidlá vybavené motorom 0.9 TCe a kúpite ju zatiaľ v Sandere a Logane. Neskôr by sa mohla dostať aj k ďalším modelom a ich motorov.

Podľa Dacie má nový automat nižšie nároky na servis aj diely a má o štvrtinu menej súčastí ako iné podobné prevodovky. Spojka je ovládaná elektromechanicky a Dacia sa chváli tým, že prevodovka nabehla 130 000 testovacích kilometrov na brzde a ďalších 120 000 km v prevádzke.

Prevodovka Easy-R umožňuje aj funkciu systému stop/štart a tiež disponuje režimom ECO. Nevieme ale, čo si pod tým máme predstaviť, lebo to Dacia nepribližuje. Zrejme pôjde o režim, ktorý bude skôr radiť vyššie rýchlosti. Samozrejme bude možné rýchlosti radiť aj manuálne pomocou voliča prevodovky bez nutnosti zložiť nohu z plynu.

Príplatok za automat v Dacii činí na zahraničných trhoch 600 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY