vytisknout velikost písma Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automatická prevodovka v Dacii stojí približne 600 eur

Automobilka Dacia oficiálne uvádza na trh robotizovanú päťstupňovú automatickú prevodovku Easy-R. Bude v ponuke exkluzívne pre vozidlá vybavené motorom 0.9 TCe a kúpite ju zatiaľ v Sandere a Logane. Neskôr by sa mohla dostať aj k ďalším modelom a ich motorov.

Podľa Dacie má nový automat nižšie nároky na servis aj diely a má o štvrtinu menej súčastí ako iné podobné prevodovky. Spojka je ovládaná elektromechanicky a Dacia sa chváli tým, že prevodovka nabehla 130 000 testovacích kilometrov na brzde a ďalších 120 000 km v prevádzke.

Prevodovka Easy-R umožňuje aj funkciu systému stop/štart a tiež disponuje režimom ECO. Nevieme ale, čo si pod tým máme predstaviť, lebo to Dacia nepribližuje. Zrejme pôjde o režim, ktorý bude skôr radiť vyššie rýchlosti. Samozrejme bude možné rýchlosti radiť aj manuálne pomocou voliča prevodovky bez nutnosti zložiť nohu z plynu.

Príplatok za automat v Dacii činí na zahraničných trhoch 600 eur.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY