vytisknout velikost písma Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 aj Octaviu

Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 aj Octaviu

Anketa Auto roka 2014 už pozná svojho víťaza. Stal sa nim Peugeot 308 v novej generácii. Francúzsky model nižšej strednej triedy dokázal v hlasovaní odbornej poroty prekonať elektrické BMW i3 a Teslu Model S, Mercedes-Benz triedy S, Citroen C4 Picasso, Mazdu 3 aj Škodu Octavia.

Auto roku 2014 – poradie finalistov

  1. Peugeot 308 307 bodov
  2. BMW i3 223 bodov
  3. Tesla Model S 216 bodov
  4. Citroen C4 Picasso 182 bodov
  5. Mazda3 180 bodov
  6. Škoda Octavia 172 bodov
  7. Mercedes-Benz třídy S 170 bodov

V ankete hlasujú desiatky motoristických novinárov z 22 európskych krajín. Svojho zástupcu má v porote aj Slovenská republika. Výsledky boli vyhlásené v predvečer tohtoročného autosalónu v Ženeve.

V slovenskej ankete Auto roka (ktorá nemá s tou európskou spoločného ani vyhlasovateľa, ani pravidlá) Peugeot 308 vyhral taktiež. Naopak v Čechách ho porazila Mazda 6.

Titul európskeho auta roka získal Peugeot naposledy pred dvanástimi rokmi. Autom roka 2002 bol vyhlásený Peugeot 307, teda nepriamy predchodca aktuálneho víťaza.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY