vytisknout velikost písma Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 aj Octaviu

Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 aj Octaviu

Anketa Auto roka 2014 už pozná svojho víťaza. Stal sa nim Peugeot 308 v novej generácii. Francúzsky model nižšej strednej triedy dokázal v hlasovaní odbornej poroty prekonať elektrické BMW i3 a Teslu Model S, Mercedes-Benz triedy S, Citroen C4 Picasso, Mazdu 3 aj Škodu Octavia.

Auto roku 2014 – poradie finalistov

  1. Peugeot 308 307 bodov
  2. BMW i3 223 bodov
  3. Tesla Model S 216 bodov
  4. Citroen C4 Picasso 182 bodov
  5. Mazda3 180 bodov
  6. Škoda Octavia 172 bodov
  7. Mercedes-Benz třídy S 170 bodov

V ankete hlasujú desiatky motoristických novinárov z 22 európskych krajín. Svojho zástupcu má v porote aj Slovenská republika. Výsledky boli vyhlásené v predvečer tohtoročného autosalónu v Ženeve.

V slovenskej ankete Auto roka (ktorá nemá s tou európskou spoločného ani vyhlasovateľa, ani pravidlá) Peugeot 308 vyhral taktiež. Naopak v Čechách ho porazila Mazda 6.

Titul európskeho auta roka získal Peugeot naposledy pred dvanástimi rokmi. Autom roka 2002 bol vyhlásený Peugeot 307, teda nepriamy predchodca aktuálneho víťaza.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY