vytisknout velikost písma Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 aj Octaviu

Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 aj Octaviu

Anketa Auto roka 2014 už pozná svojho víťaza. Stal sa nim Peugeot 308 v novej generácii. Francúzsky model nižšej strednej triedy dokázal v hlasovaní odbornej poroty prekonať elektrické BMW i3 a Teslu Model S, Mercedes-Benz triedy S, Citroen C4 Picasso, Mazdu 3 aj Škodu Octavia.

Auto roku 2014 – poradie finalistov

  1. Peugeot 308 307 bodov
  2. BMW i3 223 bodov
  3. Tesla Model S 216 bodov
  4. Citroen C4 Picasso 182 bodov
  5. Mazda3 180 bodov
  6. Škoda Octavia 172 bodov
  7. Mercedes-Benz třídy S 170 bodov

V ankete hlasujú desiatky motoristických novinárov z 22 európskych krajín. Svojho zástupcu má v porote aj Slovenská republika. Výsledky boli vyhlásené v predvečer tohtoročného autosalónu v Ženeve.

V slovenskej ankete Auto roka (ktorá nemá s tou európskou spoločného ani vyhlasovateľa, ani pravidlá) Peugeot 308 vyhral taktiež. Naopak v Čechách ho porazila Mazda 6.

Titul európskeho auta roka získal Peugeot naposledy pred dvanástimi rokmi. Autom roka 2002 bol vyhlásený Peugeot 307, teda nepriamy predchodca aktuálneho víťaza.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY