vytisknout velikost písma Auto bez vodiča má už aj ruský Kamaz. Pôjde do baní a do armády

Auto bez vodiča má už aj ruský Kamaz. Pôjde do baní a do armády
Zoznam kapitol
  1. Autonómny Kamaz
  2. Fotogaléria: Autonómny Kamaz

Vývoj ide rýchlo dopredu a nákladné auto bez vodiča teraz predstavil aj ruský Kamaz. Jedná sa zatiaľ len o prototyp, na ktorom sa skúša predovšetkým funkcia systémov. Na demonštrácii vo výrobnom závode už ale Kamaz jazdil úplne sám a podľa výrobcu spoľahlivo reaguje na prekážky.

kamaz (20).jpgkamaz (22).jpgkamaz (9).jpg
Ruský Kamaz už tiež jazdí sám bez vodiča. Vie ísť v kolóne, vyhne sa prekážke a dokonca spozná, či môže prekážku prejsť alebo ju musí obísť

Prvé prototypy autonómnych Kamazov mieria na skúšobné polygóny. Výrobca ich bude testovať aj v bežnej prevádzke v okolí Moskvy. Rovnako ako konkurencia využíva aj Kamaz dáta z 360° radaru, ďalších senzorov a predovšetkým zo systému GLONASS, čo je ruská obdoba GPS.

Nákladiak zatiaľ jazdí pomaly v testovacom režime, ale vie rozoznať človeka od pevnej prekážky. Zatiaľ čo pevnú prekážku obíde, pred človekom sa zastaví. Auto je možné naprogramovať aj tak, aby rozpoznalo mäkkú a deformovateľnú prekážku od tej nedoformovatelnej. Rozlíši tak napríklad papierovú škatuľu od veľkého kameňa.

O autonómny Kamaz už majú záujem banské spoločnosti. Niektoré sa ponúkli, že umožnia testovanie prototypov. Záujem prejavila aj ruská armáda, ktorá chce autonómny Kamaz využívať k bezpečném a spoľahlivému zásobovaniu jednotiek v poli.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY