vytisknout velikost písma Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

So svojráznym spôsobom, ako vyriešiť špinavý vzduch a problém s parkovaním v španielskej metropole, prišla miestna starostka. Autá s vyššou spotrebou a emisiami zaplatia za parkovanie viac. Na druhú stranu ekologické autá dostanú zľavu.

Starostka Ana Botellaová počas tlačovej konferencie priamo povedala: "Vozidlá s nízkymi emisiami budú podporované, tie najviac znečisťujúce dostanú za uši." Nástrojom majú byť tzv. inteligentné parkovacie automaty, ktoré spoznajú, aké máte auto a podľa toho vás buď oberú o viac peňazí, alebo vám dajú zľavu.

Do parkovacieho automatu napojeného na systém sa zadá evidenčné číslo a podľa toho bude automat vedieť, ako je auto veľké a staré, akú plní emisnú triedu, akú má normovanú spotrebu a emisie a aký má motor.

Automaty tiež budú meniť cenu podľa toho, ako je daná lokalita zaplnená. Pokiaľ bude ulica už takmer obsadená, automat cenu zvýši. Naopak niektoré parkovacie miesta v metropole budú úplne zadarmo. Vedenie obce tak chce dostať čo najviac áut z centra.

Najviac zaplatia staré diesely bez filtrov pevných častíc a staré benzínové auta. Tým Madrid zdvihne cenu za parkovanie až o 20%. Naopak malé autá s nízkymi emisiami a hybridy zaplatia menej, tiež až o 20%.

Plán kritizujú prekvapivo predstavitelia zelených, podľa ktorých sa takto problém s parkovaním nevyrieši a celá vec negatívne dopadne na obyvateľa s nižšími príjmami, ktorí si nemôže dovoliť moderné auto. Vraj napríklad aj veľké moderné SUV patrí do lacnejšej kategórie ako malé staré auto.

Skúsenosti z ostatných európskych metropol, napríklad z Londýna, ukazujú, že aj keď sa snažíte osobnú automobilovú dopravu obmedzovať akokoľvek, emisie sa tým neznížia. Ba práve naopak.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY