vytisknout velikost písma Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

So svojráznym spôsobom, ako vyriešiť špinavý vzduch a problém s parkovaním v španielskej metropole, prišla miestna starostka. Autá s vyššou spotrebou a emisiami zaplatia za parkovanie viac. Na druhú stranu ekologické autá dostanú zľavu.

Starostka Ana Botellaová počas tlačovej konferencie priamo povedala: "Vozidlá s nízkymi emisiami budú podporované, tie najviac znečisťujúce dostanú za uši." Nástrojom majú byť tzv. inteligentné parkovacie automaty, ktoré spoznajú, aké máte auto a podľa toho vás buď oberú o viac peňazí, alebo vám dajú zľavu.

Do parkovacieho automatu napojeného na systém sa zadá evidenčné číslo a podľa toho bude automat vedieť, ako je auto veľké a staré, akú plní emisnú triedu, akú má normovanú spotrebu a emisie a aký má motor.

Automaty tiež budú meniť cenu podľa toho, ako je daná lokalita zaplnená. Pokiaľ bude ulica už takmer obsadená, automat cenu zvýši. Naopak niektoré parkovacie miesta v metropole budú úplne zadarmo. Vedenie obce tak chce dostať čo najviac áut z centra.

Najviac zaplatia staré diesely bez filtrov pevných častíc a staré benzínové auta. Tým Madrid zdvihne cenu za parkovanie až o 20%. Naopak malé autá s nízkymi emisiami a hybridy zaplatia menej, tiež až o 20%.

Plán kritizujú prekvapivo predstavitelia zelených, podľa ktorých sa takto problém s parkovaním nevyrieši a celá vec negatívne dopadne na obyvateľa s nižšími príjmami, ktorí si nemôže dovoliť moderné auto. Vraj napríklad aj veľké moderné SUV patrí do lacnejšej kategórie ako malé staré auto.

Skúsenosti z ostatných európskych metropol, napríklad z Londýna, ukazujú, že aj keď sa snažíte osobnú automobilovú dopravu obmedzovať akokoľvek, emisie sa tým neznížia. Ba práve naopak.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY