vytisknout velikost písma Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

So svojráznym spôsobom, ako vyriešiť špinavý vzduch a problém s parkovaním v španielskej metropole, prišla miestna starostka. Autá s vyššou spotrebou a emisiami zaplatia za parkovanie viac. Na druhú stranu ekologické autá dostanú zľavu.

Starostka Ana Botellaová počas tlačovej konferencie priamo povedala: "Vozidlá s nízkymi emisiami budú podporované, tie najviac znečisťujúce dostanú za uši." Nástrojom majú byť tzv. inteligentné parkovacie automaty, ktoré spoznajú, aké máte auto a podľa toho vás buď oberú o viac peňazí, alebo vám dajú zľavu.

Do parkovacieho automatu napojeného na systém sa zadá evidenčné číslo a podľa toho bude automat vedieť, ako je auto veľké a staré, akú plní emisnú triedu, akú má normovanú spotrebu a emisie a aký má motor.

Automaty tiež budú meniť cenu podľa toho, ako je daná lokalita zaplnená. Pokiaľ bude ulica už takmer obsadená, automat cenu zvýši. Naopak niektoré parkovacie miesta v metropole budú úplne zadarmo. Vedenie obce tak chce dostať čo najviac áut z centra.

Najviac zaplatia staré diesely bez filtrov pevných častíc a staré benzínové auta. Tým Madrid zdvihne cenu za parkovanie až o 20%. Naopak malé autá s nízkymi emisiami a hybridy zaplatia menej, tiež až o 20%.

Plán kritizujú prekvapivo predstavitelia zelených, podľa ktorých sa takto problém s parkovaním nevyrieši a celá vec negatívne dopadne na obyvateľa s nižšími príjmami, ktorí si nemôže dovoliť moderné auto. Vraj napríklad aj veľké moderné SUV patrí do lacnejšej kategórie ako malé staré auto.

Skúsenosti z ostatných európskych metropol, napríklad z Londýna, ukazujú, že aj keď sa snažíte osobnú automobilovú dopravu obmedzovať akokoľvek, emisie sa tým neznížia. Ba práve naopak.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY