vytisknout velikost písma Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

Autá s vyššou spotrebou zaplatia v Madridu za parkovanie viac

So svojráznym spôsobom, ako vyriešiť špinavý vzduch a problém s parkovaním v španielskej metropole, prišla miestna starostka. Autá s vyššou spotrebou a emisiami zaplatia za parkovanie viac. Na druhú stranu ekologické autá dostanú zľavu.

Starostka Ana Botellaová počas tlačovej konferencie priamo povedala: "Vozidlá s nízkymi emisiami budú podporované, tie najviac znečisťujúce dostanú za uši." Nástrojom majú byť tzv. inteligentné parkovacie automaty, ktoré spoznajú, aké máte auto a podľa toho vás buď oberú o viac peňazí, alebo vám dajú zľavu.

Do parkovacieho automatu napojeného na systém sa zadá evidenčné číslo a podľa toho bude automat vedieť, ako je auto veľké a staré, akú plní emisnú triedu, akú má normovanú spotrebu a emisie a aký má motor.

Automaty tiež budú meniť cenu podľa toho, ako je daná lokalita zaplnená. Pokiaľ bude ulica už takmer obsadená, automat cenu zvýši. Naopak niektoré parkovacie miesta v metropole budú úplne zadarmo. Vedenie obce tak chce dostať čo najviac áut z centra.

Najviac zaplatia staré diesely bez filtrov pevných častíc a staré benzínové auta. Tým Madrid zdvihne cenu za parkovanie až o 20%. Naopak malé autá s nízkymi emisiami a hybridy zaplatia menej, tiež až o 20%.

Plán kritizujú prekvapivo predstavitelia zelených, podľa ktorých sa takto problém s parkovaním nevyrieši a celá vec negatívne dopadne na obyvateľa s nižšími príjmami, ktorí si nemôže dovoliť moderné auto. Vraj napríklad aj veľké moderné SUV patrí do lacnejšej kategórie ako malé staré auto.

Skúsenosti z ostatných európskych metropol, napríklad z Londýna, ukazujú, že aj keď sa snažíte osobnú automobilovú dopravu obmedzovať akokoľvek, emisie sa tým neznížia. Ba práve naopak.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY