vytisknout velikost písma Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Výbor pre životné prostredie Európskeho parlamentu tento týždeň odhlasoval legislatívny návrh na zníženie hlučnosti osobných áut. Hlučnosť bežného vozidla by sa podľa neho mala postupne znížiť zo súčasných 74 dB na 68 dB za dvanásť rokov

Predkladatelia navrhujú, aby už od leta 2016 platili prísnejšie limity pre modely  uvádzané na trh ako nové. Automobilky by mali povinnosť informovať o hlučnosti svojich produktov podobne, ako sú dnes povinné uvádzať hodnoty kombinovanej spotreby paliva a emisií CO2.

Zníženie hlučnosti o 6 decibelov možno nevyzerá ako príliš ambiciózny cieľ. Hlučnosť sa však meria na logaritmickej stupnici. Tichá izba má podľa Wikipédie hlučnosť asi 33 dB, štartujúce prúdové lietadlo 116 dB.

Aby návrh výboru pre životné prostredie nadobudol platnosť, musel by ho odhlasovať samotný Európsky parlament aj parlamenty členských štátov.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY