vytisknout velikost písma Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Výbor pre životné prostredie Európskeho parlamentu tento týždeň odhlasoval legislatívny návrh na zníženie hlučnosti osobných áut. Hlučnosť bežného vozidla by sa podľa neho mala postupne znížiť zo súčasných 74 dB na 68 dB za dvanásť rokov

Predkladatelia navrhujú, aby už od leta 2016 platili prísnejšie limity pre modely  uvádzané na trh ako nové. Automobilky by mali povinnosť informovať o hlučnosti svojich produktov podobne, ako sú dnes povinné uvádzať hodnoty kombinovanej spotreby paliva a emisií CO2.

Zníženie hlučnosti o 6 decibelov možno nevyzerá ako príliš ambiciózny cieľ. Hlučnosť sa však meria na logaritmickej stupnici. Tichá izba má podľa Wikipédie hlučnosť asi 33 dB, štartujúce prúdové lietadlo 116 dB.

Aby návrh výboru pre životné prostredie nadobudol platnosť, musel by ho odhlasovať samotný Európsky parlament aj parlamenty členských štátov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY