vytisknout velikost písma Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Výbor pre životné prostredie Európskeho parlamentu tento týždeň odhlasoval legislatívny návrh na zníženie hlučnosti osobných áut. Hlučnosť bežného vozidla by sa podľa neho mala postupne znížiť zo súčasných 74 dB na 68 dB za dvanásť rokov

Predkladatelia navrhujú, aby už od leta 2016 platili prísnejšie limity pre modely  uvádzané na trh ako nové. Automobilky by mali povinnosť informovať o hlučnosti svojich produktov podobne, ako sú dnes povinné uvádzať hodnoty kombinovanej spotreby paliva a emisií CO2.

Zníženie hlučnosti o 6 decibelov možno nevyzerá ako príliš ambiciózny cieľ. Hlučnosť sa však meria na logaritmickej stupnici. Tichá izba má podľa Wikipédie hlučnosť asi 33 dB, štartujúce prúdové lietadlo 116 dB.

Aby návrh výboru pre životné prostredie nadobudol platnosť, musel by ho odhlasovať samotný Európsky parlament aj parlamenty členských štátov.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY