vytisknout velikost písma Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Výbor pre životné prostredie Európskeho parlamentu tento týždeň odhlasoval legislatívny návrh na zníženie hlučnosti osobných áut. Hlučnosť bežného vozidla by sa podľa neho mala postupne znížiť zo súčasných 74 dB na 68 dB za dvanásť rokov

Predkladatelia navrhujú, aby už od leta 2016 platili prísnejšie limity pre modely  uvádzané na trh ako nové. Automobilky by mali povinnosť informovať o hlučnosti svojich produktov podobne, ako sú dnes povinné uvádzať hodnoty kombinovanej spotreby paliva a emisií CO2.

Zníženie hlučnosti o 6 decibelov možno nevyzerá ako príliš ambiciózny cieľ. Hlučnosť sa však meria na logaritmickej stupnici. Tichá izba má podľa Wikipédie hlučnosť asi 33 dB, štartujúce prúdové lietadlo 116 dB.

Aby návrh výboru pre životné prostredie nadobudol platnosť, musel by ho odhlasovať samotný Európsky parlament aj parlamenty členských štátov.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY