vytisknout velikost písma Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Autá majú byť tichšie. Vyžaduje to Európsky parlament

Výbor pre životné prostredie Európskeho parlamentu tento týždeň odhlasoval legislatívny návrh na zníženie hlučnosti osobných áut. Hlučnosť bežného vozidla by sa podľa neho mala postupne znížiť zo súčasných 74 dB na 68 dB za dvanásť rokov

Predkladatelia navrhujú, aby už od leta 2016 platili prísnejšie limity pre modely  uvádzané na trh ako nové. Automobilky by mali povinnosť informovať o hlučnosti svojich produktov podobne, ako sú dnes povinné uvádzať hodnoty kombinovanej spotreby paliva a emisií CO2.

Zníženie hlučnosti o 6 decibelov možno nevyzerá ako príliš ambiciózny cieľ. Hlučnosť sa však meria na logaritmickej stupnici. Tichá izba má podľa Wikipédie hlučnosť asi 33 dB, štartujúce prúdové lietadlo 116 dB.

Aby návrh výboru pre životné prostredie nadobudol platnosť, musel by ho odhlasovať samotný Európsky parlament aj parlamenty členských štátov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY