vytisknout velikost písma Austrálsky Ford Falcon sa lúči limitovanou edíciou XR6 a XR8 Sprint

Austrálsky Ford Falcon sa pred koncom výroby rozlúči limitovanými edíciami športových verzií XR6 a XR8.
Austrálsky Ford Falcon sa lúči limitovanou edíciou XR6 a XR8 Sprint
Zoznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogaléria: Ford Falcon Sprint

Austrálsky Ford Falcon už bude o niekoľko mesiacov minulosťou, lebo v októbri tohto roka bude ukončená jeho výroba a na nástupcu sa ešte len čaká. To ale nebráni tamojšej divízii Fordu predstaviť limitovanú edíciu modernizovaných športovo poňatých modelovy Falcon Sprint XR6 a XR8. Oba modely majú snáď maximálnu možnú výbavu.

29.jpg16.jpg10.jpgLimitovaná edícia Ford Falcon Sprint vznikne len v 1400 exemplároch. Šesťvalec vie ponúknuť až 500 koní, osemvalec s kompresorom o ďalších 40 koní viac. Kvôli životnosti prevodovky je krútiaci maximálny moment oboch motorov strážený na 650 Nm

Ford Falcon XR6 Sprint poháňa turbo preplňovaný šesťvalec 4.0 l s výkonom 335 kW (442 koní) a krútiacim momentom 575 Nm. Pri funkcii overboost (funguje len 15 sekúnd a ak je vonkajšia teplota pod 25° C) motor ponúkne až 503 koní výkonu a 650 Nm.

Ford Falcon XR8 Sprint sa spolieha na kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý na zadné kolesá posiela výkon 345 kW (469 koní) a 575 Nm, tiež disponuje funkciou overboost, ktorá zdvihne parametre na 544 koní a 650 Nm. Výroba verzií Falcon Sprint bude obmedzená na 1400 kusov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY