vytisknout velikost písma Austrálsky Ford Falcon sa lúči limitovanou edíciou XR6 a XR8 Sprint

Austrálsky Ford Falcon sa pred koncom výroby rozlúči limitovanými edíciami športových verzií XR6 a XR8.
Austrálsky Ford Falcon sa lúči limitovanou edíciou XR6 a XR8 Sprint
Zoznam kapitol
  1. Ford Falcon Sprint
  2. Fotogaléria: Ford Falcon Sprint

Austrálsky Ford Falcon už bude o niekoľko mesiacov minulosťou, lebo v októbri tohto roka bude ukončená jeho výroba a na nástupcu sa ešte len čaká. To ale nebráni tamojšej divízii Fordu predstaviť limitovanú edíciu modernizovaných športovo poňatých modelovy Falcon Sprint XR6 a XR8. Oba modely majú snáď maximálnu možnú výbavu.

29.jpg16.jpg10.jpgLimitovaná edícia Ford Falcon Sprint vznikne len v 1400 exemplároch. Šesťvalec vie ponúknuť až 500 koní, osemvalec s kompresorom o ďalších 40 koní viac. Kvôli životnosti prevodovky je krútiaci maximálny moment oboch motorov strážený na 650 Nm

Ford Falcon XR6 Sprint poháňa turbo preplňovaný šesťvalec 4.0 l s výkonom 335 kW (442 koní) a krútiacim momentom 575 Nm. Pri funkcii overboost (funguje len 15 sekúnd a ak je vonkajšia teplota pod 25° C) motor ponúkne až 503 koní výkonu a 650 Nm.

Ford Falcon XR8 Sprint sa spolieha na kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý na zadné kolesá posiela výkon 345 kW (469 koní) a 575 Nm, tiež disponuje funkciou overboost, ktorá zdvihne parametre na 544 koní a 650 Nm. Výroba verzií Falcon Sprint bude obmedzená na 1400 kusov.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY