vytisknout velikost písma Austrália sa vracia k neobmedzenej rýchlosti, limit nič nepriniesol

Austrália sa vracia k neobmedzenej rýchlosti, limit nič nepriniesol

Správa, ktorá akoby ani nebola z dnešnej doby, prišla z Austrálie. Na ceste medzi mestami Alice Springs a Barrow Creek sa od februára 2014 opäť ruší obmedzenie rýchlosti.

Neobmedzená rýchlosť bude na 200-kilometrovém úseku Stuart Highway platiť zatiaľ len na skúšobnú dobu dvanástich mesiacov, ale aj tak je to dôležitý indikátor spoločenských zmien, ku ktorým v Austrálli došlo po nedávnych voľbách. Tamojší obyvatelia vystavili socialistickej vláde nelichotivý účet a poslali do vlády pravicovú koalíciu.

Nový minister pre infraštruktúru Peter Styles prišiel so zrušením obmedzení rýchlosti na skúšobnom úseku v Severnom teritóriu ako s jedným z prvých krokov vo funkcii.

Rovné cesty s minimálnou premávkou v Severnom teritóriu boli spolu s nemeckými diaľnicami posledným miestom neobmedzenej rýchlosti a tiež obľúbenou destináciou pre vývojové tímy automobiliek. Limit 130 km/h na nich zaviedla vláda v roku 2006.

Styles upozornil, že zrušenie limitu neznamená povolenie riskantnej jazde. "Vraciame zodpovednosť motoristom," povedal. "Musia báť schopní prispôsobiť jazdu podmienkam a svojim schopnostiam. Upozorňujem, že polícia bude naďalej trestať tých, ktorí jazdia nebezpečne."

Samozrejme sa okamžite začali ozývať hlasy, ktoré po zrušení limitu očakávajú príchod apokalypsy. Austrálsky web Drive.com.au cituje Andrewa Mckellara z Austrálskej automobilovej asociácie, podľa ktorého "je to hazardovanie s ľudskými životmi... Je absolútne nevyhnutné, že výsledkom budú mŕtvi ľudia."

Podobne ako odporcovia akéhokoľvek uvoľnenia limitov aj McKellar zrejme zastáva názor, že keď ide o dobro spoločnosti, nesmú stáť fakty v ceste. Kým totiž v rokoch 2000 až 2006 zahynulo na cestách v Severnom teritóriu 292 ľudí, v šiestich rokoch po zavedení limitu vzrástol počet obetí na 307.

Podobnú skúsenosť napokon máme aj v EÚ. Nemecko so svojimi neobmedzenými diaľnicami má menej obetí nehôd na milión obyvateľov než napríklad Francúzsko, Belgicko, Taliansko, Španielsko a všetky východoeurópske krajiny vrátane SR. Hustota premávky a dopravný výkon v " človekautokilometroch " pritom v Nemecku patrí k najvyšším na svete.

Foto: Wikipedia.org

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY