vytisknout velikost písma Austrália sa vracia k neobmedzenej rýchlosti, limit nič nepriniesol

Austrália sa vracia k neobmedzenej rýchlosti, limit nič nepriniesol

Správa, ktorá akoby ani nebola z dnešnej doby, prišla z Austrálie. Na ceste medzi mestami Alice Springs a Barrow Creek sa od februára 2014 opäť ruší obmedzenie rýchlosti.

Neobmedzená rýchlosť bude na 200-kilometrovém úseku Stuart Highway platiť zatiaľ len na skúšobnú dobu dvanástich mesiacov, ale aj tak je to dôležitý indikátor spoločenských zmien, ku ktorým v Austrálli došlo po nedávnych voľbách. Tamojší obyvatelia vystavili socialistickej vláde nelichotivý účet a poslali do vlády pravicovú koalíciu.

Nový minister pre infraštruktúru Peter Styles prišiel so zrušením obmedzení rýchlosti na skúšobnom úseku v Severnom teritóriu ako s jedným z prvých krokov vo funkcii.

Rovné cesty s minimálnou premávkou v Severnom teritóriu boli spolu s nemeckými diaľnicami posledným miestom neobmedzenej rýchlosti a tiež obľúbenou destináciou pre vývojové tímy automobiliek. Limit 130 km/h na nich zaviedla vláda v roku 2006.

Styles upozornil, že zrušenie limitu neznamená povolenie riskantnej jazde. "Vraciame zodpovednosť motoristom," povedal. "Musia báť schopní prispôsobiť jazdu podmienkam a svojim schopnostiam. Upozorňujem, že polícia bude naďalej trestať tých, ktorí jazdia nebezpečne."

Samozrejme sa okamžite začali ozývať hlasy, ktoré po zrušení limitu očakávajú príchod apokalypsy. Austrálsky web Drive.com.au cituje Andrewa Mckellara z Austrálskej automobilovej asociácie, podľa ktorého "je to hazardovanie s ľudskými životmi... Je absolútne nevyhnutné, že výsledkom budú mŕtvi ľudia."

Podobne ako odporcovia akéhokoľvek uvoľnenia limitov aj McKellar zrejme zastáva názor, že keď ide o dobro spoločnosti, nesmú stáť fakty v ceste. Kým totiž v rokoch 2000 až 2006 zahynulo na cestách v Severnom teritóriu 292 ľudí, v šiestich rokoch po zavedení limitu vzrástol počet obetí na 307.

Podobnú skúsenosť napokon máme aj v EÚ. Nemecko so svojimi neobmedzenými diaľnicami má menej obetí nehôd na milión obyvateľov než napríklad Francúzsko, Belgicko, Taliansko, Španielsko a všetky východoeurópske krajiny vrátane SR. Hustota premávky a dopravný výkon v " človekautokilometroch " pritom v Nemecku patrí k najvyšším na svete.

Foto: Wikipedia.org

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY