vytisknout velikost písma Austrália sa vracia k neobmedzenej rýchlosti, limit nič nepriniesol

Austrália sa vracia k neobmedzenej rýchlosti, limit nič nepriniesol

Správa, ktorá akoby ani nebola z dnešnej doby, prišla z Austrálie. Na ceste medzi mestami Alice Springs a Barrow Creek sa od februára 2014 opäť ruší obmedzenie rýchlosti.

Neobmedzená rýchlosť bude na 200-kilometrovém úseku Stuart Highway platiť zatiaľ len na skúšobnú dobu dvanástich mesiacov, ale aj tak je to dôležitý indikátor spoločenských zmien, ku ktorým v Austrálli došlo po nedávnych voľbách. Tamojší obyvatelia vystavili socialistickej vláde nelichotivý účet a poslali do vlády pravicovú koalíciu.

Nový minister pre infraštruktúru Peter Styles prišiel so zrušením obmedzení rýchlosti na skúšobnom úseku v Severnom teritóriu ako s jedným z prvých krokov vo funkcii.

Rovné cesty s minimálnou premávkou v Severnom teritóriu boli spolu s nemeckými diaľnicami posledným miestom neobmedzenej rýchlosti a tiež obľúbenou destináciou pre vývojové tímy automobiliek. Limit 130 km/h na nich zaviedla vláda v roku 2006.

Styles upozornil, že zrušenie limitu neznamená povolenie riskantnej jazde. "Vraciame zodpovednosť motoristom," povedal. "Musia báť schopní prispôsobiť jazdu podmienkam a svojim schopnostiam. Upozorňujem, že polícia bude naďalej trestať tých, ktorí jazdia nebezpečne."

Samozrejme sa okamžite začali ozývať hlasy, ktoré po zrušení limitu očakávajú príchod apokalypsy. Austrálsky web Drive.com.au cituje Andrewa Mckellara z Austrálskej automobilovej asociácie, podľa ktorého "je to hazardovanie s ľudskými životmi... Je absolútne nevyhnutné, že výsledkom budú mŕtvi ľudia."

Podobne ako odporcovia akéhokoľvek uvoľnenia limitov aj McKellar zrejme zastáva názor, že keď ide o dobro spoločnosti, nesmú stáť fakty v ceste. Kým totiž v rokoch 2000 až 2006 zahynulo na cestách v Severnom teritóriu 292 ľudí, v šiestich rokoch po zavedení limitu vzrástol počet obetí na 307.

Podobnú skúsenosť napokon máme aj v EÚ. Nemecko so svojimi neobmedzenými diaľnicami má menej obetí nehôd na milión obyvateľov než napríklad Francúzsko, Belgicko, Taliansko, Španielsko a všetky východoeurópske krajiny vrátane SR. Hustota premávky a dopravný výkon v " človekautokilometroch " pritom v Nemecku patrí k najvyšším na svete.

Foto: Wikipedia.org

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY