vytisknout velikost písma Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Sotva sa rozbehla zvolávacia akcia na vozidlá Audi s motorom 3.0 TDI, automobilka musí opraviť ďalších 850 000 áut. Tentokrát sa jedná o model A4, ktorý môže mať chybný systém ovládania airbagov, takže sa pri náraze vzduchový vak nenafúkne. 

Zvolávacia akcia sa týka všetkých modelov postavených na základe A4, teda sedanu, kombi a zdvihnutého Allroadu. Audi objavilo chybu v softvéri ovládajúcom čelné airbagy u vozidiel vyrobených po roku 2012. Sériová výroba Audi A4 už má od minulého týždňa problém vyriešený. 

Audi zdôrazňuje, že sa nejedná o problém s airbagmi Takato, ktorý je v poslednej dobe značne medializovaný. U airbagov Takato ide o to, že sa po aktivácii odlomia zo zariadenia kúsky kovu a plastu a tie môžu zraniť alebo aj zabiť cestujúcich. Systém Audi dodáva niekto iný a ide len o softvérový problém. 

Približne 250 000 postihnutých modelov Audi A4 jazdí v Číne, asi 150 000 ich je na domácom nemeckom trhu. Zvyšok áut bude na európskom a zrejme aj na americkom trhu, kde NHTSA ešte len zbiera potrebné dáta, než vydá ku zvolávacej akcii vyhlásenie.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY