vytisknout velikost písma Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Sotva sa rozbehla zvolávacia akcia na vozidlá Audi s motorom 3.0 TDI, automobilka musí opraviť ďalších 850 000 áut. Tentokrát sa jedná o model A4, ktorý môže mať chybný systém ovládania airbagov, takže sa pri náraze vzduchový vak nenafúkne. 

Zvolávacia akcia sa týka všetkých modelov postavených na základe A4, teda sedanu, kombi a zdvihnutého Allroadu. Audi objavilo chybu v softvéri ovládajúcom čelné airbagy u vozidiel vyrobených po roku 2012. Sériová výroba Audi A4 už má od minulého týždňa problém vyriešený. 

Audi zdôrazňuje, že sa nejedná o problém s airbagmi Takato, ktorý je v poslednej dobe značne medializovaný. U airbagov Takato ide o to, že sa po aktivácii odlomia zo zariadenia kúsky kovu a plastu a tie môžu zraniť alebo aj zabiť cestujúcich. Systém Audi dodáva niekto iný a ide len o softvérový problém. 

Približne 250 000 postihnutých modelov Audi A4 jazdí v Číne, asi 150 000 ich je na domácom nemeckom trhu. Zvyšok áut bude na európskom a zrejme aj na americkom trhu, kde NHTSA ešte len zbiera potrebné dáta, než vydá ku zvolávacej akcii vyhlásenie.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY