vytisknout velikost písma Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Sotva sa rozbehla zvolávacia akcia na vozidlá Audi s motorom 3.0 TDI, automobilka musí opraviť ďalších 850 000 áut. Tentokrát sa jedná o model A4, ktorý môže mať chybný systém ovládania airbagov, takže sa pri náraze vzduchový vak nenafúkne. 

Zvolávacia akcia sa týka všetkých modelov postavených na základe A4, teda sedanu, kombi a zdvihnutého Allroadu. Audi objavilo chybu v softvéri ovládajúcom čelné airbagy u vozidiel vyrobených po roku 2012. Sériová výroba Audi A4 už má od minulého týždňa problém vyriešený. 

Audi zdôrazňuje, že sa nejedná o problém s airbagmi Takato, ktorý je v poslednej dobe značne medializovaný. U airbagov Takato ide o to, že sa po aktivácii odlomia zo zariadenia kúsky kovu a plastu a tie môžu zraniť alebo aj zabiť cestujúcich. Systém Audi dodáva niekto iný a ide len o softvérový problém. 

Približne 250 000 postihnutých modelov Audi A4 jazdí v Číne, asi 150 000 ich je na domácom nemeckom trhu. Zvyšok áut bude na európskom a zrejme aj na americkom trhu, kde NHTSA ešte len zbiera potrebné dáta, než vydá ku zvolávacej akcii vyhlásenie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY