vytisknout velikost písma Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Audi zvoláva po celom svete 850 000 modelov A4 kvôli airbagom

Sotva sa rozbehla zvolávacia akcia na vozidlá Audi s motorom 3.0 TDI, automobilka musí opraviť ďalších 850 000 áut. Tentokrát sa jedná o model A4, ktorý môže mať chybný systém ovládania airbagov, takže sa pri náraze vzduchový vak nenafúkne. 

Zvolávacia akcia sa týka všetkých modelov postavených na základe A4, teda sedanu, kombi a zdvihnutého Allroadu. Audi objavilo chybu v softvéri ovládajúcom čelné airbagy u vozidiel vyrobených po roku 2012. Sériová výroba Audi A4 už má od minulého týždňa problém vyriešený. 

Audi zdôrazňuje, že sa nejedná o problém s airbagmi Takato, ktorý je v poslednej dobe značne medializovaný. U airbagov Takato ide o to, že sa po aktivácii odlomia zo zariadenia kúsky kovu a plastu a tie môžu zraniť alebo aj zabiť cestujúcich. Systém Audi dodáva niekto iný a ide len o softvérový problém. 

Približne 250 000 postihnutých modelov Audi A4 jazdí v Číne, asi 150 000 ich je na domácom nemeckom trhu. Zvyšok áut bude na európskom a zrejme aj na americkom trhu, kde NHTSA ešte len zbiera potrebné dáta, než vydá ku zvolávacej akcii vyhlásenie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY