vytisknout velikost písma Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi sa rozhodlo previesť revolúciu v konštrukcii podvozku. Nedávno sme tu mali správu o tom, že bude podvozok vozidiel Audi vyrábať elektrinu pre hybridy, teraz je tu ďalšia novinka: pružiny vyrobené nie z ocele, ale z plastu. V nových autách sa objavia už na konci tohto roka.

Plasty sa dostávajú opäť do popredia záujmu, pretože sú ľahšie, tvárnejšie a tiež lacnejšie ako oceľ. Plastová pružina je napríklad o 40% ľahšia, čo podľa Audi zaručí lepšiu odozvu, kontrolu nad autom a zníženie vibrácií. Pôvodná oceľová pružina má hmotnosť 2,7 kg, nové plastové len 1,6 kg.

Ku konštrukcii je použitý sklom zosilnený plast, takže sa vlastne jedná o kompozit podobný napríklad uhlíkovým vláknam. Zjednodušene ide o dlhé stočené sklené vlákna zapustené v polyméri. Výsledok sa potom zapečie v rúre pri teplotách nad 100° C, čím sa získa pevnosť.

Výhodou plastovej pružiny je tiež väčšia odolnosť voči korózii a chemikáliám a dokonca aj oveľa nižšia energetická náročnosť výroby. Audi tvrdí, že sa po prvýkrát objaví v aute vyššej strednej triedy, konkrétny model ale špecifikovaný nebol.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY