vytisknout velikost písma Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi sa rozhodlo previesť revolúciu v konštrukcii podvozku. Nedávno sme tu mali správu o tom, že bude podvozok vozidiel Audi vyrábať elektrinu pre hybridy, teraz je tu ďalšia novinka: pružiny vyrobené nie z ocele, ale z plastu. V nových autách sa objavia už na konci tohto roka.

Plasty sa dostávajú opäť do popredia záujmu, pretože sú ľahšie, tvárnejšie a tiež lacnejšie ako oceľ. Plastová pružina je napríklad o 40% ľahšia, čo podľa Audi zaručí lepšiu odozvu, kontrolu nad autom a zníženie vibrácií. Pôvodná oceľová pružina má hmotnosť 2,7 kg, nové plastové len 1,6 kg.

Ku konštrukcii je použitý sklom zosilnený plast, takže sa vlastne jedná o kompozit podobný napríklad uhlíkovým vláknam. Zjednodušene ide o dlhé stočené sklené vlákna zapustené v polyméri. Výsledok sa potom zapečie v rúre pri teplotách nad 100° C, čím sa získa pevnosť.

Výhodou plastovej pružiny je tiež väčšia odolnosť voči korózii a chemikáliám a dokonca aj oveľa nižšia energetická náročnosť výroby. Audi tvrdí, že sa po prvýkrát objaví v aute vyššej strednej triedy, konkrétny model ale špecifikovaný nebol.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY