vytisknout velikost písma Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi sa rozhodlo previesť revolúciu v konštrukcii podvozku. Nedávno sme tu mali správu o tom, že bude podvozok vozidiel Audi vyrábať elektrinu pre hybridy, teraz je tu ďalšia novinka: pružiny vyrobené nie z ocele, ale z plastu. V nových autách sa objavia už na konci tohto roka.

Plasty sa dostávajú opäť do popredia záujmu, pretože sú ľahšie, tvárnejšie a tiež lacnejšie ako oceľ. Plastová pružina je napríklad o 40% ľahšia, čo podľa Audi zaručí lepšiu odozvu, kontrolu nad autom a zníženie vibrácií. Pôvodná oceľová pružina má hmotnosť 2,7 kg, nové plastové len 1,6 kg.

Ku konštrukcii je použitý sklom zosilnený plast, takže sa vlastne jedná o kompozit podobný napríklad uhlíkovým vláknam. Zjednodušene ide o dlhé stočené sklené vlákna zapustené v polyméri. Výsledok sa potom zapečie v rúre pri teplotách nad 100° C, čím sa získa pevnosť.

Výhodou plastovej pružiny je tiež väčšia odolnosť voči korózii a chemikáliám a dokonca aj oveľa nižšia energetická náročnosť výroby. Audi tvrdí, že sa po prvýkrát objaví v aute vyššej strednej triedy, konkrétny model ale špecifikovaný nebol.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

dnes | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY