vytisknout velikost písma Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi začne dávať do áut pružiny z plastu

Audi sa rozhodlo previesť revolúciu v konštrukcii podvozku. Nedávno sme tu mali správu o tom, že bude podvozok vozidiel Audi vyrábať elektrinu pre hybridy, teraz je tu ďalšia novinka: pružiny vyrobené nie z ocele, ale z plastu. V nových autách sa objavia už na konci tohto roka.

Plasty sa dostávajú opäť do popredia záujmu, pretože sú ľahšie, tvárnejšie a tiež lacnejšie ako oceľ. Plastová pružina je napríklad o 40% ľahšia, čo podľa Audi zaručí lepšiu odozvu, kontrolu nad autom a zníženie vibrácií. Pôvodná oceľová pružina má hmotnosť 2,7 kg, nové plastové len 1,6 kg.

Ku konštrukcii je použitý sklom zosilnený plast, takže sa vlastne jedná o kompozit podobný napríklad uhlíkovým vláknam. Zjednodušene ide o dlhé stočené sklené vlákna zapustené v polyméri. Výsledok sa potom zapečie v rúre pri teplotách nad 100° C, čím sa získa pevnosť.

Výhodou plastovej pružiny je tiež väčšia odolnosť voči korózii a chemikáliám a dokonca aj oveľa nižšia energetická náročnosť výroby. Audi tvrdí, že sa po prvýkrát objaví v aute vyššej strednej triedy, konkrétny model ale špecifikovaný nebol.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY