vytisknout velikost písma Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Automobilka Audi si verí na záchranu stoviek miliónov paliva a dôkladnú redukciu emisií CO2. Pomôcť v tomto snažení má nový systém označený ako Audi Online Traffic Light Information. V názve je povedané prakticky všetko. Systém je pripojený na internet, rozpozná správanie semafórov a na svedomí ho má Audi.

Zjednodušene povedané táto novinka robí to, čo sme predtým vídavali na niektorých dlhých uliciach rozdelených niekoľkými svetelnými križovatkami. Určite si spomeniete na semafóry, kde namiesto červenej alebo zelenej svietila rýchlosť, ktorou máte ísť, aby ste sa na ďalších svetlách nezastavili. Presne tú rovnakú informáciu Audi ponúkne svojim vodičom, samozrejme trochu sofistikovanejším spôsobom.

Systém sa cez internet pripojí k centrálnemu počítaču, ktorý má na starosť riadenie dopravy v danom meste. Auto tak získa informácie o všetkých svetelných križovatkách a vie, kedy a kde bude aký svetelný signál. Na základe tohto potom vodičovi zobrazí na prístrojovom štíte rýchlosť, akú má dodržiavať, aby plynule prešiel všetky križovatky a nemusel zastavovať.

Navyše bude táto novinka prepojená so systémom štart/stop. Motor sa bude vypínať len ak zostanete stáť na červenej (vodič navyše uvidí zostávajúci čas, po ktorý bude stáť) a naskočí päť sekúnd pred tým, ako padne zelená. Audi vo svojej tlačovej správe uvádza, že táto novinka v podstate môže ísť rovno do výroby. Aktuálne sa jej vypustenie na trh stalo predmetom analýzy.

Ak sa tak naozaj stane a ak by tento systém mali všetky autá, znamenalo by to podľa Audi plynulejšiu dopravu a veľké úspory paliva. Len v Nemecku by sa údajne ušetrilo 900 miliónov litrov. Akurát sa v správe nepíše, k akému časovému úseku sa toto číslo vzťahuje.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY