vytisknout velikost písma Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Automobilka Audi si verí na záchranu stoviek miliónov paliva a dôkladnú redukciu emisií CO2. Pomôcť v tomto snažení má nový systém označený ako Audi Online Traffic Light Information. V názve je povedané prakticky všetko. Systém je pripojený na internet, rozpozná správanie semafórov a na svedomí ho má Audi.

Zjednodušene povedané táto novinka robí to, čo sme predtým vídavali na niektorých dlhých uliciach rozdelených niekoľkými svetelnými križovatkami. Určite si spomeniete na semafóry, kde namiesto červenej alebo zelenej svietila rýchlosť, ktorou máte ísť, aby ste sa na ďalších svetlách nezastavili. Presne tú rovnakú informáciu Audi ponúkne svojim vodičom, samozrejme trochu sofistikovanejším spôsobom.

Systém sa cez internet pripojí k centrálnemu počítaču, ktorý má na starosť riadenie dopravy v danom meste. Auto tak získa informácie o všetkých svetelných križovatkách a vie, kedy a kde bude aký svetelný signál. Na základe tohto potom vodičovi zobrazí na prístrojovom štíte rýchlosť, akú má dodržiavať, aby plynule prešiel všetky križovatky a nemusel zastavovať.

Navyše bude táto novinka prepojená so systémom štart/stop. Motor sa bude vypínať len ak zostanete stáť na červenej (vodič navyše uvidí zostávajúci čas, po ktorý bude stáť) a naskočí päť sekúnd pred tým, ako padne zelená. Audi vo svojej tlačovej správe uvádza, že táto novinka v podstate môže ísť rovno do výroby. Aktuálne sa jej vypustenie na trh stalo predmetom analýzy.

Ak sa tak naozaj stane a ak by tento systém mali všetky autá, znamenalo by to podľa Audi plynulejšiu dopravu a veľké úspory paliva. Len v Nemecku by sa údajne ušetrilo 900 miliónov litrov. Akurát sa v správe nepíše, k akému časovému úseku sa toto číslo vzťahuje.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY