vytisknout velikost písma Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Automobilka Audi si verí na záchranu stoviek miliónov paliva a dôkladnú redukciu emisií CO2. Pomôcť v tomto snažení má nový systém označený ako Audi Online Traffic Light Information. V názve je povedané prakticky všetko. Systém je pripojený na internet, rozpozná správanie semafórov a na svedomí ho má Audi.

Zjednodušene povedané táto novinka robí to, čo sme predtým vídavali na niektorých dlhých uliciach rozdelených niekoľkými svetelnými križovatkami. Určite si spomeniete na semafóry, kde namiesto červenej alebo zelenej svietila rýchlosť, ktorou máte ísť, aby ste sa na ďalších svetlách nezastavili. Presne tú rovnakú informáciu Audi ponúkne svojim vodičom, samozrejme trochu sofistikovanejším spôsobom.

Systém sa cez internet pripojí k centrálnemu počítaču, ktorý má na starosť riadenie dopravy v danom meste. Auto tak získa informácie o všetkých svetelných križovatkách a vie, kedy a kde bude aký svetelný signál. Na základe tohto potom vodičovi zobrazí na prístrojovom štíte rýchlosť, akú má dodržiavať, aby plynule prešiel všetky križovatky a nemusel zastavovať.

Navyše bude táto novinka prepojená so systémom štart/stop. Motor sa bude vypínať len ak zostanete stáť na červenej (vodič navyše uvidí zostávajúci čas, po ktorý bude stáť) a naskočí päť sekúnd pred tým, ako padne zelená. Audi vo svojej tlačovej správe uvádza, že táto novinka v podstate môže ísť rovno do výroby. Aktuálne sa jej vypustenie na trh stalo predmetom analýzy.

Ak sa tak naozaj stane a ak by tento systém mali všetky autá, znamenalo by to podľa Audi plynulejšiu dopravu a veľké úspory paliva. Len v Nemecku by sa údajne ušetrilo 900 miliónov litrov. Akurát sa v správe nepíše, k akému časovému úseku sa toto číslo vzťahuje.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY