vytisknout velikost písma Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Audi zachráni milióny litrov paliva. Nový systém radí, ako stihnúť zelenú

Automobilka Audi si verí na záchranu stoviek miliónov paliva a dôkladnú redukciu emisií CO2. Pomôcť v tomto snažení má nový systém označený ako Audi Online Traffic Light Information. V názve je povedané prakticky všetko. Systém je pripojený na internet, rozpozná správanie semafórov a na svedomí ho má Audi.

Zjednodušene povedané táto novinka robí to, čo sme predtým vídavali na niektorých dlhých uliciach rozdelených niekoľkými svetelnými križovatkami. Určite si spomeniete na semafóry, kde namiesto červenej alebo zelenej svietila rýchlosť, ktorou máte ísť, aby ste sa na ďalších svetlách nezastavili. Presne tú rovnakú informáciu Audi ponúkne svojim vodičom, samozrejme trochu sofistikovanejším spôsobom.

Systém sa cez internet pripojí k centrálnemu počítaču, ktorý má na starosť riadenie dopravy v danom meste. Auto tak získa informácie o všetkých svetelných križovatkách a vie, kedy a kde bude aký svetelný signál. Na základe tohto potom vodičovi zobrazí na prístrojovom štíte rýchlosť, akú má dodržiavať, aby plynule prešiel všetky križovatky a nemusel zastavovať.

Navyše bude táto novinka prepojená so systémom štart/stop. Motor sa bude vypínať len ak zostanete stáť na červenej (vodič navyše uvidí zostávajúci čas, po ktorý bude stáť) a naskočí päť sekúnd pred tým, ako padne zelená. Audi vo svojej tlačovej správe uvádza, že táto novinka v podstate môže ísť rovno do výroby. Aktuálne sa jej vypustenie na trh stalo predmetom analýzy.

Ak sa tak naozaj stane a ak by tento systém mali všetky autá, znamenalo by to podľa Audi plynulejšiu dopravu a veľké úspory paliva. Len v Nemecku by sa údajne ušetrilo 900 miliónov litrov. Akurát sa v správe nepíše, k akému časovému úseku sa toto číslo vzťahuje.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY