vytisknout velikost písma Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!

Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!
Zoznam kapitol
  1. Bezpilotné Audi RS7 Sportback
  2. Fotogaléria: Bezpilotné Audi RS7 Sportback

Autonómne vozidlá nie sú iba záležitosťou Googlu, Toyoty a niekoľkých amerických a čínskych priekopníkov. Aj Nemci sa chopili príležitosti a zatiaľ čo BMW učí svoje autá driftovať, Audi ich chce urobiť najrýchlejšími a najšportovnejšími. Nadchádzajúci víkend, kedy sa ide záverečný podnik šampionátu DTM na Hockenheime, chce Audi nasadiť autonómny prototyp na závodnej dráhe.

audi (20).jpgaudi (22).jpgaudi (15).jpgVodič je v tomto Audi RS7 Sportback úplne zbytočný. Auto ale nemá za úlohu jazdiť bezpečne po meste. Musí čo najrýchlejšie zajsť pretekársky okruh
Teda, nepôjde medzi ostatnými pretekárskymi autami, ale zvezie sa samostatne počas prezentácie, ktorú budete môcť v nedeľu sledovať naživo cez Audi MediaTV. Automobilka pripravuje prototyp Audi RS7 Sportback, ktorý vraj dokáže obísť závodnú dráhu úplne sám bez vodiča rovnako rýchlo ako profesionálny pretekár. Ovládanie vozidla bude zaisťovať iba počítač cez signál z GPS, 3D kamery a vysokofrekvenčných rádiových vĺn. 
Audi predpokladá, že by mal bezpilotné prototyp RS7 Sportback s osemvalcom s dvoma turbami zajsť Hockenheim za dve minúty a desať sekúnd. Následne sa má vydať na Nürburgring, kde sa pokúsi zdolať legendárnu Nordschleife. 
Audi chce na prototype autonómneho vozidla demonštrovať svoje skúsenosti a pokrok s týmito systémami. Do sériovej aplikácie je síce ešte dosť času, ale ukazuje sa, že plne autonómne vozidlá sú na dosah.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY