vytisknout velikost písma Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!

Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!
Zoznam kapitol
  1. Bezpilotné Audi RS7 Sportback
  2. Fotogaléria: Bezpilotné Audi RS7 Sportback

Autonómne vozidlá nie sú iba záležitosťou Googlu, Toyoty a niekoľkých amerických a čínskych priekopníkov. Aj Nemci sa chopili príležitosti a zatiaľ čo BMW učí svoje autá driftovať, Audi ich chce urobiť najrýchlejšími a najšportovnejšími. Nadchádzajúci víkend, kedy sa ide záverečný podnik šampionátu DTM na Hockenheime, chce Audi nasadiť autonómny prototyp na závodnej dráhe.

audi (20).jpgaudi (22).jpgaudi (15).jpgVodič je v tomto Audi RS7 Sportback úplne zbytočný. Auto ale nemá za úlohu jazdiť bezpečne po meste. Musí čo najrýchlejšie zajsť pretekársky okruh
Teda, nepôjde medzi ostatnými pretekárskymi autami, ale zvezie sa samostatne počas prezentácie, ktorú budete môcť v nedeľu sledovať naživo cez Audi MediaTV. Automobilka pripravuje prototyp Audi RS7 Sportback, ktorý vraj dokáže obísť závodnú dráhu úplne sám bez vodiča rovnako rýchlo ako profesionálny pretekár. Ovládanie vozidla bude zaisťovať iba počítač cez signál z GPS, 3D kamery a vysokofrekvenčných rádiových vĺn. 
Audi predpokladá, že by mal bezpilotné prototyp RS7 Sportback s osemvalcom s dvoma turbami zajsť Hockenheim za dve minúty a desať sekúnd. Následne sa má vydať na Nürburgring, kde sa pokúsi zdolať legendárnu Nordschleife. 
Audi chce na prototype autonómneho vozidla demonštrovať svoje skúsenosti a pokrok s týmito systémami. Do sériovej aplikácie je síce ešte dosť času, ale ukazuje sa, že plne autonómne vozidlá sú na dosah.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY