vytisknout velikost písma Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!

Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!
Zoznam kapitol
  1. Bezpilotné Audi RS7 Sportback
  2. Fotogaléria: Bezpilotné Audi RS7 Sportback

Autonómne vozidlá nie sú iba záležitosťou Googlu, Toyoty a niekoľkých amerických a čínskych priekopníkov. Aj Nemci sa chopili príležitosti a zatiaľ čo BMW učí svoje autá driftovať, Audi ich chce urobiť najrýchlejšími a najšportovnejšími. Nadchádzajúci víkend, kedy sa ide záverečný podnik šampionátu DTM na Hockenheime, chce Audi nasadiť autonómny prototyp na závodnej dráhe.

audi (20).jpgaudi (22).jpgaudi (15).jpgVodič je v tomto Audi RS7 Sportback úplne zbytočný. Auto ale nemá za úlohu jazdiť bezpečne po meste. Musí čo najrýchlejšie zajsť pretekársky okruh
Teda, nepôjde medzi ostatnými pretekárskymi autami, ale zvezie sa samostatne počas prezentácie, ktorú budete môcť v nedeľu sledovať naživo cez Audi MediaTV. Automobilka pripravuje prototyp Audi RS7 Sportback, ktorý vraj dokáže obísť závodnú dráhu úplne sám bez vodiča rovnako rýchlo ako profesionálny pretekár. Ovládanie vozidla bude zaisťovať iba počítač cez signál z GPS, 3D kamery a vysokofrekvenčných rádiových vĺn. 
Audi predpokladá, že by mal bezpilotné prototyp RS7 Sportback s osemvalcom s dvoma turbami zajsť Hockenheim za dve minúty a desať sekúnd. Následne sa má vydať na Nürburgring, kde sa pokúsi zdolať legendárnu Nordschleife. 
Audi chce na prototype autonómneho vozidla demonštrovať svoje skúsenosti a pokrok s týmito systémami. Do sériovej aplikácie je síce ešte dosť času, ale ukazuje sa, že plne autonómne vozidlá sú na dosah.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY