vytisknout velikost písma Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!

Audi vyšle prototyp RS7 Sportback závodiť - bez šoféra!
Zoznam kapitol
  1. Bezpilotné Audi RS7 Sportback
  2. Fotogaléria: Bezpilotné Audi RS7 Sportback

Autonómne vozidlá nie sú iba záležitosťou Googlu, Toyoty a niekoľkých amerických a čínskych priekopníkov. Aj Nemci sa chopili príležitosti a zatiaľ čo BMW učí svoje autá driftovať, Audi ich chce urobiť najrýchlejšími a najšportovnejšími. Nadchádzajúci víkend, kedy sa ide záverečný podnik šampionátu DTM na Hockenheime, chce Audi nasadiť autonómny prototyp na závodnej dráhe.

audi (20).jpgaudi (22).jpgaudi (15).jpgVodič je v tomto Audi RS7 Sportback úplne zbytočný. Auto ale nemá za úlohu jazdiť bezpečne po meste. Musí čo najrýchlejšie zajsť pretekársky okruh
Teda, nepôjde medzi ostatnými pretekárskymi autami, ale zvezie sa samostatne počas prezentácie, ktorú budete môcť v nedeľu sledovať naživo cez Audi MediaTV. Automobilka pripravuje prototyp Audi RS7 Sportback, ktorý vraj dokáže obísť závodnú dráhu úplne sám bez vodiča rovnako rýchlo ako profesionálny pretekár. Ovládanie vozidla bude zaisťovať iba počítač cez signál z GPS, 3D kamery a vysokofrekvenčných rádiových vĺn. 
Audi predpokladá, že by mal bezpilotné prototyp RS7 Sportback s osemvalcom s dvoma turbami zajsť Hockenheim za dve minúty a desať sekúnd. Následne sa má vydať na Nürburgring, kde sa pokúsi zdolať legendárnu Nordschleife. 
Audi chce na prototype autonómneho vozidla demonštrovať svoje skúsenosti a pokrok s týmito systémami. Do sériovej aplikácie je síce ešte dosť času, ale ukazuje sa, že plne autonómne vozidlá sú na dosah.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY