vytisknout velikost písma Audi vyrobilo šesť miliónov vozidiel s pohonom všetkých kolies quattro

Audi vyrobilo šesť miliónov vozidiel s pohonom všetkých kolies quattro

Približne rok a pol po tom, čo automobilka Audi oslávila päť miliónov vyrobených vozidiel s pohonom všetkých kolies quattro, sa táto nemecká značka k podobnej udalosti vracia znova. Aktuálne totiž štatistiky hlásia pokorenie hranice šiestich miliónov vyrobených modelov Audi osadených pohonom quattro. Údaj automobilka počíta od roku 1980.

Konkrétnym Audi s poradovým číslom šesť miliónov je model SQ5 TDI vyrobený v šedej metalíze. Objednala si ho údajne istá rodina z Ameriky. Práve Q5 je podľa tlačovej správy najobľúbenejšou štvorkolkou Audi. Za ňou nasleduje model A4.

Dohromady automobilka za minulý rok predala 710 095 vozidiel s pohonom quattro. Z celkového počtu predaných vozidiel za rok 2013 tvorí spomínané číslo 44 percent. Veľký dopyt po systéme quattro je v Amerike, Kanade alebo Rusku.

6mil.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY