vytisknout velikost písma Audi vraj plánuje rýchle SUV RS Q7. Bude mať diesel

Audi vraj plánuje rýchle SUV RS Q7. Bude mať diesel

Rýchle a "športové" SUV už nie sú také tabu ako pred rokmi. Stačí sa pozrieť na BMW X5 M a X6 M, Mercedes ML63 AMG (alebo ako sa teraz tie SUV od Mercedesu vymenujú), Range Rover Sport SVR a už predstavené Audi RS Q3 a Audi SQ5.

Automobilka z Ingolstadtu teraz pracuje na veľkom rýchlom SUV Audi RS Q7, informuje britský Top Gear, ukázať by sa mohlo už v roku 2017. Pod kapotou ale nebude iba benzínový motor, v tomto prípade s najvyššou pravdepodobnosťou preplňovaný osemvalec 4,0 l, ale tiež silný turbodiesel, ktorý by mohol pomôcť predajom hlavne v Európe.

Dvanásťvalec TDI nečakajte, pretože ten je vraj príliš ťažký. Naftový desaťvalec už je tiež minulosťou, ale koncern má v zásobe vydarený osemvalec 4.2 TDI, ktorý by po inštalácii elektrických turbodúchadiel mohol pracovať pomerne efektívne a v športovo zameranom SUV by svoju existenciu obhájil.

Nové Audi Q7 je síce až o 325 kg ľahšia proti svojmu predchodcovi, ale stále je to poriadny kus auta. Ani verzia RS z neho asi neurobí športiak preháňajúci Imprezy, ale prečo nie, keď to konkurencia predáva tiež. Navyše práve silný diesel by mohol k Audi prilákať viac zákazníkov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY