vytisknout velikost písma Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Nedostatok sebareflexie, alebo naopak istota, že zákazníci unesú všetky kecy, ktoré im kto zavesí na nos? Audi sa v novom reklamnom spote pre finále Super Bowl vysmieva presne tým konštrukčným vlastnostiam, ktoré charakterizujú aj inzerovaný produkt.

Alegória je očividná: Psí kríženec s veľkou hlavou reprezentuje tradičné kompakty, nedotáčavé a ťažké na predok. Zato nové Audi A3, ktoré reklama propaguje, je "skonštruovaný bez komprimisov".

Až na to, že nie je.

Audi A3 stojí na modulárnej platforme MQB a má rovnaké uloženie motora a rozloženie hmotnosti medzi nápravy ako tie kompakty, ktorým sa vysmieva, pretože je to primárne predokolka. A tiež sa ako predokolka správa, hoci motorizácie s pohonom všetkých kolies (čo nie sú zďaleka všetky) majú výhodu lepšej trakcie.

V menšej miere to ostatne platí aj pre väčšie modely Audi. Tie majú síce motory uložené pozdĺžne, ale umiestnenie motora voči osi prednej nápravy a teda aj rozloženie hmotnosti je tu možno ešte viac kompromisné než pri kompaktnej A3. Základné motorizácie A4, A6 a dokonca aj A8 sú totiž predokolky a s motorom "zastrčeným" za nápravou by nemali dostatočnú trakciu.

Prakticky celá modelová rada Audi je tak vlastne práve ten konštrukčný kompromis, proti ktorému je spot namierený. Fakt, že v posledných rokoch fungujú nové modely Audi na ceste výrazne lepšie ako v nedávnej minulosti, nemení nič na kompromisnej podstate zvoleného riešenia.

Alebo sme úplne vedľa a Audi tým psom "ťažkým na predok" nechcelo povedať vôbec nič. V tom prípade ale mohli zvoliť úplne iné prirovnanie...

 
 
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY