vytisknout velikost písma Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Nedostatok sebareflexie, alebo naopak istota, že zákazníci unesú všetky kecy, ktoré im kto zavesí na nos? Audi sa v novom reklamnom spote pre finále Super Bowl vysmieva presne tým konštrukčným vlastnostiam, ktoré charakterizujú aj inzerovaný produkt.

Alegória je očividná: Psí kríženec s veľkou hlavou reprezentuje tradičné kompakty, nedotáčavé a ťažké na predok. Zato nové Audi A3, ktoré reklama propaguje, je "skonštruovaný bez komprimisov".

Až na to, že nie je.

Audi A3 stojí na modulárnej platforme MQB a má rovnaké uloženie motora a rozloženie hmotnosti medzi nápravy ako tie kompakty, ktorým sa vysmieva, pretože je to primárne predokolka. A tiež sa ako predokolka správa, hoci motorizácie s pohonom všetkých kolies (čo nie sú zďaleka všetky) majú výhodu lepšej trakcie.

V menšej miere to ostatne platí aj pre väčšie modely Audi. Tie majú síce motory uložené pozdĺžne, ale umiestnenie motora voči osi prednej nápravy a teda aj rozloženie hmotnosti je tu možno ešte viac kompromisné než pri kompaktnej A3. Základné motorizácie A4, A6 a dokonca aj A8 sú totiž predokolky a s motorom "zastrčeným" za nápravou by nemali dostatočnú trakciu.

Prakticky celá modelová rada Audi je tak vlastne práve ten konštrukčný kompromis, proti ktorému je spot namierený. Fakt, že v posledných rokoch fungujú nové modely Audi na ceste výrazne lepšie ako v nedávnej minulosti, nemení nič na kompromisnej podstate zvoleného riešenia.

Alebo sme úplne vedľa a Audi tým psom "ťažkým na predok" nechcelo povedať vôbec nič. V tom prípade ale mohli zvoliť úplne iné prirovnanie...

 
 
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY