vytisknout velikost písma Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Nedostatok sebareflexie, alebo naopak istota, že zákazníci unesú všetky kecy, ktoré im kto zavesí na nos? Audi sa v novom reklamnom spote pre finále Super Bowl vysmieva presne tým konštrukčným vlastnostiam, ktoré charakterizujú aj inzerovaný produkt.

Alegória je očividná: Psí kríženec s veľkou hlavou reprezentuje tradičné kompakty, nedotáčavé a ťažké na predok. Zato nové Audi A3, ktoré reklama propaguje, je "skonštruovaný bez komprimisov".

Až na to, že nie je.

Audi A3 stojí na modulárnej platforme MQB a má rovnaké uloženie motora a rozloženie hmotnosti medzi nápravy ako tie kompakty, ktorým sa vysmieva, pretože je to primárne predokolka. A tiež sa ako predokolka správa, hoci motorizácie s pohonom všetkých kolies (čo nie sú zďaleka všetky) majú výhodu lepšej trakcie.

V menšej miere to ostatne platí aj pre väčšie modely Audi. Tie majú síce motory uložené pozdĺžne, ale umiestnenie motora voči osi prednej nápravy a teda aj rozloženie hmotnosti je tu možno ešte viac kompromisné než pri kompaktnej A3. Základné motorizácie A4, A6 a dokonca aj A8 sú totiž predokolky a s motorom "zastrčeným" za nápravou by nemali dostatočnú trakciu.

Prakticky celá modelová rada Audi je tak vlastne práve ten konštrukčný kompromis, proti ktorému je spot namierený. Fakt, že v posledných rokoch fungujú nové modely Audi na ceste výrazne lepšie ako v nedávnej minulosti, nemení nič na kompromisnej podstate zvoleného riešenia.

Alebo sme úplne vedľa a Audi tým psom "ťažkým na predok" nechcelo povedať vôbec nič. V tom prípade ale mohli zvoliť úplne iné prirovnanie...

 
 
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY