vytisknout velikost písma Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Nedostatok sebareflexie, alebo naopak istota, že zákazníci unesú všetky kecy, ktoré im kto zavesí na nos? Audi sa v novom reklamnom spote pre finále Super Bowl vysmieva presne tým konštrukčným vlastnostiam, ktoré charakterizujú aj inzerovaný produkt.

Alegória je očividná: Psí kríženec s veľkou hlavou reprezentuje tradičné kompakty, nedotáčavé a ťažké na predok. Zato nové Audi A3, ktoré reklama propaguje, je "skonštruovaný bez komprimisov".

Až na to, že nie je.

Audi A3 stojí na modulárnej platforme MQB a má rovnaké uloženie motora a rozloženie hmotnosti medzi nápravy ako tie kompakty, ktorým sa vysmieva, pretože je to primárne predokolka. A tiež sa ako predokolka správa, hoci motorizácie s pohonom všetkých kolies (čo nie sú zďaleka všetky) majú výhodu lepšej trakcie.

V menšej miere to ostatne platí aj pre väčšie modely Audi. Tie majú síce motory uložené pozdĺžne, ale umiestnenie motora voči osi prednej nápravy a teda aj rozloženie hmotnosti je tu možno ešte viac kompromisné než pri kompaktnej A3. Základné motorizácie A4, A6 a dokonca aj A8 sú totiž predokolky a s motorom "zastrčeným" za nápravou by nemali dostatočnú trakciu.

Prakticky celá modelová rada Audi je tak vlastne práve ten konštrukčný kompromis, proti ktorému je spot namierený. Fakt, že v posledných rokoch fungujú nové modely Audi na ceste výrazne lepšie ako v nedávnej minulosti, nemení nič na kompromisnej podstate zvoleného riešenia.

Alebo sme úplne vedľa a Audi tým psom "ťažkým na predok" nechcelo povedať vôbec nič. V tom prípade ale mohli zvoliť úplne iné prirovnanie...

 
 
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY