vytisknout velikost písma Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Audi v reklame útočí na nedotáčavé predokolky, pritom ich tiež vyrába

Nedostatok sebareflexie, alebo naopak istota, že zákazníci unesú všetky kecy, ktoré im kto zavesí na nos? Audi sa v novom reklamnom spote pre finále Super Bowl vysmieva presne tým konštrukčným vlastnostiam, ktoré charakterizujú aj inzerovaný produkt.

Alegória je očividná: Psí kríženec s veľkou hlavou reprezentuje tradičné kompakty, nedotáčavé a ťažké na predok. Zato nové Audi A3, ktoré reklama propaguje, je "skonštruovaný bez komprimisov".

Až na to, že nie je.

Audi A3 stojí na modulárnej platforme MQB a má rovnaké uloženie motora a rozloženie hmotnosti medzi nápravy ako tie kompakty, ktorým sa vysmieva, pretože je to primárne predokolka. A tiež sa ako predokolka správa, hoci motorizácie s pohonom všetkých kolies (čo nie sú zďaleka všetky) majú výhodu lepšej trakcie.

V menšej miere to ostatne platí aj pre väčšie modely Audi. Tie majú síce motory uložené pozdĺžne, ale umiestnenie motora voči osi prednej nápravy a teda aj rozloženie hmotnosti je tu možno ešte viac kompromisné než pri kompaktnej A3. Základné motorizácie A4, A6 a dokonca aj A8 sú totiž predokolky a s motorom "zastrčeným" za nápravou by nemali dostatočnú trakciu.

Prakticky celá modelová rada Audi je tak vlastne práve ten konštrukčný kompromis, proti ktorému je spot namierený. Fakt, že v posledných rokoch fungujú nové modely Audi na ceste výrazne lepšie ako v nedávnej minulosti, nemení nič na kompromisnej podstate zvoleného riešenia.

Alebo sme úplne vedľa a Audi tým psom "ťažkým na predok" nechcelo povedať vôbec nič. V tom prípade ale mohli zvoliť úplne iné prirovnanie...

 
 
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY