vytisknout velikost písma Audi v Británii rieši zavádzajúce informácie ohľadom bezpečnosti

Audi v Británii rieši zavádzajúce informácie ohľadom bezpečnosti

Nepríjemná situácia postihla anglickú pobočku automobilky Audi. Nedávno vyšlo najavo, že tamojší dealeri podávali svojim zákazníkom zavádzajúce informácie týkajúce sa bezpečnosti modelov Audi. Podľa nich všetky modely značky prešli testami Euro NCAP. Samozrejme s maximálnym päťhviezdičkovým ohodnotením.

Na celú vec upozornilo BBC prostredníctvom programu Watchdog. Britskú televíziu kontaktoval istý Daniel Jenkins, ktorý si v roku 2012 zadovážil model R8, pričom ho údajne predajca upozornil na fakt, že tento superšport dosiahol na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP.

Pán Jenkins ale s autom havaroval a z nehody odišiel so zranením, takže potom začal pátrať po detailoch ohľadom bezpečnosti. Drvivá väčšina dílerov tvrdila, že R8 naozaj má päť hviezdičiek. Audi R8 sa pritom testov Euro NCAP vôbec nezúčastnilo. Rovnako ako modely A5, A7 a A8.

BBC túto správu overilo na príklade Audi A5. Deväť z desiatich dílerov potvrdilo účasť v testoch Euro NCAP, šesť potom sľúbilo päťhviezdičkové ohodnotenie. Audi UK reagovalo v štýle, že celá vec je veľké nedorozumenie. Zámer uviesť zákazníkov do omylu údajne nikto nemal.

No je dobré doplniť, že práve A5 nebol úplne najšťastnejší príklad. Auto je odvodené od A4, ktoré testmi Euro NCAP prešlo a ktoré získala maximálne ohodnotenie, takže vlastne díleri mali čiastočne pravdu.

Zdroj: BBC

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY