vytisknout velikost písma Audi v Británii rieši zavádzajúce informácie ohľadom bezpečnosti

Audi v Británii rieši zavádzajúce informácie ohľadom bezpečnosti

Nepríjemná situácia postihla anglickú pobočku automobilky Audi. Nedávno vyšlo najavo, že tamojší dealeri podávali svojim zákazníkom zavádzajúce informácie týkajúce sa bezpečnosti modelov Audi. Podľa nich všetky modely značky prešli testami Euro NCAP. Samozrejme s maximálnym päťhviezdičkovým ohodnotením.

Na celú vec upozornilo BBC prostredníctvom programu Watchdog. Britskú televíziu kontaktoval istý Daniel Jenkins, ktorý si v roku 2012 zadovážil model R8, pričom ho údajne predajca upozornil na fakt, že tento superšport dosiahol na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP.

Pán Jenkins ale s autom havaroval a z nehody odišiel so zranením, takže potom začal pátrať po detailoch ohľadom bezpečnosti. Drvivá väčšina dílerov tvrdila, že R8 naozaj má päť hviezdičiek. Audi R8 sa pritom testov Euro NCAP vôbec nezúčastnilo. Rovnako ako modely A5, A7 a A8.

BBC túto správu overilo na príklade Audi A5. Deväť z desiatich dílerov potvrdilo účasť v testoch Euro NCAP, šesť potom sľúbilo päťhviezdičkové ohodnotenie. Audi UK reagovalo v štýle, že celá vec je veľké nedorozumenie. Zámer uviesť zákazníkov do omylu údajne nikto nemal.

No je dobré doplniť, že práve A5 nebol úplne najšťastnejší príklad. Auto je odvodené od A4, ktoré testmi Euro NCAP prešlo a ktoré získala maximálne ohodnotenie, takže vlastne díleri mali čiastočne pravdu.

Zdroj: BBC

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY