vytisknout velikost písma Audi už testuje R8 s preplňovaným šesťvalcom. Ponúkne niekoľko verzií

Audi chystá preplňovanú šesťvalcovú R8. Motor 2.9 V6 bi-turbo poznáme napríklad z Audi RS5. Downsizing prichádza predovšetkým kvôli daniam z emisií. Minulá generácia R8 mala tiež v ponuke dva motory.
Audi už testuje R8 s preplňovaným šesťvalcom. Ponúkne niekoľko verzií

O chystanom downsizingu pre Audi R8 sa už hovorilo pred časom. Daňové predpisy v niektorých krajinách totiž nútia automobilku ponúknuť aj iný motor ako atmosférický desaťvalec 5,2 l, ktorý predáva v modeli R8 teraz ako jedinú motorizáciu. Teda, nie že by na takomto motore bolo niečo zle, ale to úradníkov nezaujíma.

Audi už testuje prototypy modelu R8 s motorom V6 s objemom 2,9 l, ktorý poznáme napríklad z nového Audi RS5 alebo z Porsche Panamera. Automobilka sa tým nijako netají. Dokonca už britskému Autocar potvrdila, že sa pre Audi R8 chystajú dve výkonové verzie, podobne ako pri desaťvalci.

V Audi RS5 má tento dvoma turbami prepĺňaný šesťvalec výkon 450 koní, v Porsche Panamera je o desať koní slabší. Základný desaťvalec začína na výkone 540 koní, silnejší potom má 610 koní. Predpokladáme, že silnejšie prevedenie preplňovaného šesťvalca ponúkne okolo päť stoviek koní. Tým by bola motorová paleta Audi R8 kompletná.

"Výhodou" šesťvalca budú nižšie tabuľkové hodnoty spotreby a emisií a ďalej Audi pravdepodobne zníži cenu. Šesťvalcový model by mohol byť aj o trochu ľahší. Na trh by sa malo šesťvalcové Audi R8 dostať budúci rok, jeho premiéru by sme mohli zažiť už na autosalóne v Ženeve.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY