vytisknout velikost písma Audi TT RS sa rozcvičuje na Nürburgringu. Znie výborne

Do premiéry nového Audi TT RS už zrejme veľa času nezostáva. Veď to nie je tak dávno, kedy bola nová generácia TT RS odfotená na benzínke bez akéhokoľvek maskovania. Testovanie však ešte prebieha v plnom prúde a automobilka toto ostré kupé ladí samozrejme na severnej slučke Nürburgringu.
Audi TT RS sa rozcvičuje na Nürburgringu. Znie výborne

Už podľa zvuku prototypu je jasné, že sa pod kapotou zase objaví päťvalec 2.5 TFSI, ktorý by sa mal tentoraz so svojim výkonom pozrieť k hranici 400 koní. Jedná sa ale údajne od základu o úplne nový motor, len bude s rovnakým obchodným označením. Pohon všetkých kolies riešený upraveným Haldex bude samozrejmosťou a hovorí sa o tom, že Audi TT RS už nebude mať manuálnu prevodovku. Spolu s uzavretým kupé zrejme príde aj roadster TT RS, čo by bol logický krok.

O novom päťvalci 2,5 l sa hovorí, že by sa mohlo dostať pod kapotu nielen Audi RS3, ale dokonca aj do Volkswagenu Golf R400. Otázkou ale je, či v súčasnej atmosfére znižovania nákladov vôbec Volkswagen produkčnú verziu Golfu R400 urobí. 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY