vytisknout velikost písma Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Kombinácia zníženej hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, ako čiperné nové Audi TT dokáže byť...
Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Po boku sériovej verzie novej generácie modelu Audi TT sa v Ženeve iba pred niekoľkými okamihmi predstavila tiež odvodená štúdia Audi TT quattro sport. Pod jej prednou kapotou nájdeme modifikovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI (EA888) s výkonom zvýšeným až na 420 koní (309 kW) pri 6 700 ot./min. a krútiacim momentom 450 Nm dostupným v pásme od 2 400 do 6 300 ot./min.

G140011_medium.jpg
Audi TT quattro sport vychádza z novej generácie TT, motor 2,0 TFSI ale posilnil až na 420 koní
 

Ide prakticky o sériovú verziu agregátu EA888, ktorá disponuje premenným časovaním a zdvihom ventilov AVS alebo kombináciou priameho a nepriameho vstrekovania, avšak doplnená je napríklad o špeciálny, kovaný kľukový hriadeľ a nové hliníkové piesty s vstavanými chladiacimi kanálmi. Výrobca sľubuje okamžité reakcie na zošliapnutie plynového pedálu a razantnú akceleráciu až k obmedzovaču, ktorý zasahuje pri 7 200 ot./min.

G140005_medium.jpgG140010_medium.jpgG140006_medium.jpgG140011_medium.jpgG140017_medium.jpg

Doplnky majú vozu dodať na agresivite, ale aj zlepšiť jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach

Krútiaci moment sa na kolesá oboch náprav prenáša cez dvojspojkovú prevodovku S tronic a sústavu quattro s viaclamelovou spojkou umiestnenou pre lepšie rozloženie hmotnosti pri zadnej náprave. Aj vďaka tomu je hmotnosť medzi nápravy rozložená v pomere 54/46%. Podvozok si zachováva konštrukciu sériového TT so vzperami McPherson vpredu a štvorprvkovým závesy vzadu, ale pre použitie v takto výkonnom vozidle bol náležite upravený a zosilnený. Stabilizáciu ESP možno čiastočne, ale aj úplne deaktivovať.

Na prvý pohľad nová štúdia Audi TT quattro sport vyniká novou prednou časťou s rozmernými vstupmi pre vzduch k chladičom a svetlometmi Matrix LED, aerodynamické prvky v spodnej časti oboch nárazníkov sú vyrobené z polymérov CFRP a ich úlohou je zvyšovať prítlak vo vyšších rýchlostiach. Ten správny dojem potom dotvárajú dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a výrazné prítlačné krídlo na zadnej časti.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY