vytisknout velikost písma Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Kombinácia zníženej hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, ako čiperné nové Audi TT dokáže byť...
Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Po boku sériovej verzie novej generácie modelu Audi TT sa v Ženeve iba pred niekoľkými okamihmi predstavila tiež odvodená štúdia Audi TT quattro sport. Pod jej prednou kapotou nájdeme modifikovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI (EA888) s výkonom zvýšeným až na 420 koní (309 kW) pri 6 700 ot./min. a krútiacim momentom 450 Nm dostupným v pásme od 2 400 do 6 300 ot./min.

G140011_medium.jpg
Audi TT quattro sport vychádza z novej generácie TT, motor 2,0 TFSI ale posilnil až na 420 koní
 

Ide prakticky o sériovú verziu agregátu EA888, ktorá disponuje premenným časovaním a zdvihom ventilov AVS alebo kombináciou priameho a nepriameho vstrekovania, avšak doplnená je napríklad o špeciálny, kovaný kľukový hriadeľ a nové hliníkové piesty s vstavanými chladiacimi kanálmi. Výrobca sľubuje okamžité reakcie na zošliapnutie plynového pedálu a razantnú akceleráciu až k obmedzovaču, ktorý zasahuje pri 7 200 ot./min.

G140005_medium.jpgG140010_medium.jpgG140006_medium.jpgG140011_medium.jpgG140017_medium.jpg

Doplnky majú vozu dodať na agresivite, ale aj zlepšiť jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach

Krútiaci moment sa na kolesá oboch náprav prenáša cez dvojspojkovú prevodovku S tronic a sústavu quattro s viaclamelovou spojkou umiestnenou pre lepšie rozloženie hmotnosti pri zadnej náprave. Aj vďaka tomu je hmotnosť medzi nápravy rozložená v pomere 54/46%. Podvozok si zachováva konštrukciu sériového TT so vzperami McPherson vpredu a štvorprvkovým závesy vzadu, ale pre použitie v takto výkonnom vozidle bol náležite upravený a zosilnený. Stabilizáciu ESP možno čiastočne, ale aj úplne deaktivovať.

Na prvý pohľad nová štúdia Audi TT quattro sport vyniká novou prednou časťou s rozmernými vstupmi pre vzduch k chladičom a svetlometmi Matrix LED, aerodynamické prvky v spodnej časti oboch nárazníkov sú vyrobené z polymérov CFRP a ich úlohou je zvyšovať prítlak vo vyšších rýchlostiach. Ten správny dojem potom dotvárajú dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a výrazné prítlačné krídlo na zadnej časti.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY