vytisknout velikost písma Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Kombinácia zníženej hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, ako čiperné nové Audi TT dokáže byť...
Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Po boku sériovej verzie novej generácie modelu Audi TT sa v Ženeve iba pred niekoľkými okamihmi predstavila tiež odvodená štúdia Audi TT quattro sport. Pod jej prednou kapotou nájdeme modifikovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI (EA888) s výkonom zvýšeným až na 420 koní (309 kW) pri 6 700 ot./min. a krútiacim momentom 450 Nm dostupným v pásme od 2 400 do 6 300 ot./min.

G140011_medium.jpg
Audi TT quattro sport vychádza z novej generácie TT, motor 2,0 TFSI ale posilnil až na 420 koní
 

Ide prakticky o sériovú verziu agregátu EA888, ktorá disponuje premenným časovaním a zdvihom ventilov AVS alebo kombináciou priameho a nepriameho vstrekovania, avšak doplnená je napríklad o špeciálny, kovaný kľukový hriadeľ a nové hliníkové piesty s vstavanými chladiacimi kanálmi. Výrobca sľubuje okamžité reakcie na zošliapnutie plynového pedálu a razantnú akceleráciu až k obmedzovaču, ktorý zasahuje pri 7 200 ot./min.

G140005_medium.jpgG140010_medium.jpgG140006_medium.jpgG140011_medium.jpgG140017_medium.jpg

Doplnky majú vozu dodať na agresivite, ale aj zlepšiť jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach

Krútiaci moment sa na kolesá oboch náprav prenáša cez dvojspojkovú prevodovku S tronic a sústavu quattro s viaclamelovou spojkou umiestnenou pre lepšie rozloženie hmotnosti pri zadnej náprave. Aj vďaka tomu je hmotnosť medzi nápravy rozložená v pomere 54/46%. Podvozok si zachováva konštrukciu sériového TT so vzperami McPherson vpredu a štvorprvkovým závesy vzadu, ale pre použitie v takto výkonnom vozidle bol náležite upravený a zosilnený. Stabilizáciu ESP možno čiastočne, ale aj úplne deaktivovať.

Na prvý pohľad nová štúdia Audi TT quattro sport vyniká novou prednou časťou s rozmernými vstupmi pre vzduch k chladičom a svetlometmi Matrix LED, aerodynamické prvky v spodnej časti oboch nárazníkov sú vyrobené z polymérov CFRP a ich úlohou je zvyšovať prítlak vo vyšších rýchlostiach. Ten správny dojem potom dotvárajú dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a výrazné prítlačné krídlo na zadnej časti.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY