vytisknout velikost písma Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Kombinácia zníženej hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, ako čiperné nové Audi TT dokáže byť...
Audi TT quattro sport: ľahšie, silnejšie, a samozrejme rýchlejšie...

Po boku sériovej verzie novej generácie modelu Audi TT sa v Ženeve iba pred niekoľkými okamihmi predstavila tiež odvodená štúdia Audi TT quattro sport. Pod jej prednou kapotou nájdeme modifikovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI (EA888) s výkonom zvýšeným až na 420 koní (309 kW) pri 6 700 ot./min. a krútiacim momentom 450 Nm dostupným v pásme od 2 400 do 6 300 ot./min.

G140011_medium.jpg
Audi TT quattro sport vychádza z novej generácie TT, motor 2,0 TFSI ale posilnil až na 420 koní
 

Ide prakticky o sériovú verziu agregátu EA888, ktorá disponuje premenným časovaním a zdvihom ventilov AVS alebo kombináciou priameho a nepriameho vstrekovania, avšak doplnená je napríklad o špeciálny, kovaný kľukový hriadeľ a nové hliníkové piesty s vstavanými chladiacimi kanálmi. Výrobca sľubuje okamžité reakcie na zošliapnutie plynového pedálu a razantnú akceleráciu až k obmedzovaču, ktorý zasahuje pri 7 200 ot./min.

G140005_medium.jpgG140010_medium.jpgG140006_medium.jpgG140011_medium.jpgG140017_medium.jpg

Doplnky majú vozu dodať na agresivite, ale aj zlepšiť jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach

Krútiaci moment sa na kolesá oboch náprav prenáša cez dvojspojkovú prevodovku S tronic a sústavu quattro s viaclamelovou spojkou umiestnenou pre lepšie rozloženie hmotnosti pri zadnej náprave. Aj vďaka tomu je hmotnosť medzi nápravy rozložená v pomere 54/46%. Podvozok si zachováva konštrukciu sériového TT so vzperami McPherson vpredu a štvorprvkovým závesy vzadu, ale pre použitie v takto výkonnom vozidle bol náležite upravený a zosilnený. Stabilizáciu ESP možno čiastočne, ale aj úplne deaktivovať.

Na prvý pohľad nová štúdia Audi TT quattro sport vyniká novou prednou časťou s rozmernými vstupmi pre vzduch k chladičom a svetlometmi Matrix LED, aerodynamické prvky v spodnej časti oboch nárazníkov sú vyrobené z polymérov CFRP a ich úlohou je zvyšovať prítlak vo vyšších rýchlostiach. Ten správny dojem potom dotvárajú dvadsaťpalcové zliatinové kolesá a výrazné prítlačné krídlo na zadnej časti.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY