vytisknout velikost písma Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní

Tretia generácia ikonického kupátka Audi TT oslavuje svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Paletu motorov tvorí 2.0 TDI a 2.0 TFSI v dvoch stupňoch výkonu, quattro má v štandarde len najsilnejší model.
Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a Audi TTS
  2. Fotogaléria

Tretia generácia malého kupé Audi TT už nie je tajomstvom. Po fotografiách interiéru, konceptu Allroad Shooting Brake a niekoľkých únikoch tu máme kompletné informácie spolu s rozsiahlou fotogalériou.

Audi TT dostalo novú tvár značky s maskou "single frame", ktorá ešte viac pripomína erb s ostro rezanými LED svetlomety. Bočná silueta aj zadok zachovávajú prekvapivú vernosť súčasnému modelu.

Audi TT 2014-12.jpgAudi TT 2014-15.jpgAudi TT 2014-16.jpg
Design nového Audi TT vzdáva hold obom predchádzajúcim generáciám

V porovnaní s ním však nové Audi TT stratilo na hmotnosti a trochu aj na rozmeroch. Pri dĺžke 4180 mm a šírke 1832 mm je o dva centimetre kratšie a o osem milimetrov užšie. Rázvor pritom narástol o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základná verzia s predným pohonom váži 1230 kg, čo podľa Audi predstavuje úsporu 50 kg.

Nižšia hmotnosť je výsledkom použitia hliníka na kapotu, blatníky, strechu, dvere a výklopnú zadnú stenu. Áno, nové Audi TT bude opäť vlastne liftback, tentoraz s batožinovým priestorom s objemom 305 litrov.

Audi TT 2014-19.jpgAudi TT 2014-2.jpg
Pohon všetkých kolies dostane v sérii len vrcholná motorizácia TTS, ale pre slabšie verzie zážihového motora 2.0 TFSI aj vznetového 2.0 TDI bude quattro v ponuke za príplatok

Iste sa ale nezmýlíme, keď budeme predpokladať, že vás viac zaujímajú motory. Nuž? Pod kapotou je štvorvalec 2.0 TFSI z konštrukčného radu EA888, ponúkaný v dvoch úrovniach výkonu. Tá "základná" s predným pohonom a manuálnou prevodovkou má 230 koní a 370 Nm, čo autu stačí na zrýchlenie 0-100 km/h za rovných šesť sekúnd. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Vrcholná verzia sa volá Audi TTS. Jej motor je naladený na 310 koní a 380 Nm. Sériovo sa bude dodávať s manuálnym radením a pohonom všetkých kolies, "stovku" zvládne za 4,7 s.

V ponuke bude aj diesel 2.0 TDI (184 k, 380 Nm), ktorý poznáme z Octavie RS TDI. Jeho hlavné parametre sú 7,2 s, 235 km/h a 4,2 l/100 km.

Pohon všetkých kolies u štvorkoliek zaisťuje samozrejme spojka Haldex piatej generácie. Softvér určujúci rozdeľovanie krútiaceho momentu bol však napísaný špeciálne pre TT. V dynamickom režime posiela na zadné kolesá väčší podiel hnacej sily, čo by podľa Audi malo zabezpečiť športovejšie jazdné vlastnosti najmä na klzkom povrchu.

Audi TT 2014-24.jpgAudi TT 2014-25.jpg
Namiesto analógových „budíkov“ má TT digitálny prístrojový panel

Novinky podvozku sme už videli na iných koncernových autách: vylepšené adaptívne tlmiče a progresívne riadenie s premenlivým prevodom. Model TTS má popri výkonnejšom motore tiež športový, o 10 mm znížený podvozok.

Nové Audi TT Coupé bude mať oficiálnu výstavnú premiéru už zajtra v Ženeve. U predajcov Audi ho však pravdepodobne neuvidíme skôr ako v druhej polovici roka. Koniec koncov aj samotná automobilka upozornila, že TT zatiaľ nemá typové schválenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY