vytisknout velikost písma Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní

Tretia generácia ikonického kupátka Audi TT oslavuje svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Paletu motorov tvorí 2.0 TDI a 2.0 TFSI v dvoch stupňoch výkonu, quattro má v štandarde len najsilnejší model.
Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a Audi TTS
  2. Fotogaléria

Tretia generácia malého kupé Audi TT už nie je tajomstvom. Po fotografiách interiéru, konceptu Allroad Shooting Brake a niekoľkých únikoch tu máme kompletné informácie spolu s rozsiahlou fotogalériou.

Audi TT dostalo novú tvár značky s maskou "single frame", ktorá ešte viac pripomína erb s ostro rezanými LED svetlomety. Bočná silueta aj zadok zachovávajú prekvapivú vernosť súčasnému modelu.

Audi TT 2014-12.jpgAudi TT 2014-15.jpgAudi TT 2014-16.jpg
Design nového Audi TT vzdáva hold obom predchádzajúcim generáciám

V porovnaní s ním však nové Audi TT stratilo na hmotnosti a trochu aj na rozmeroch. Pri dĺžke 4180 mm a šírke 1832 mm je o dva centimetre kratšie a o osem milimetrov užšie. Rázvor pritom narástol o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základná verzia s predným pohonom váži 1230 kg, čo podľa Audi predstavuje úsporu 50 kg.

Nižšia hmotnosť je výsledkom použitia hliníka na kapotu, blatníky, strechu, dvere a výklopnú zadnú stenu. Áno, nové Audi TT bude opäť vlastne liftback, tentoraz s batožinovým priestorom s objemom 305 litrov.

Audi TT 2014-19.jpgAudi TT 2014-2.jpg
Pohon všetkých kolies dostane v sérii len vrcholná motorizácia TTS, ale pre slabšie verzie zážihového motora 2.0 TFSI aj vznetového 2.0 TDI bude quattro v ponuke za príplatok

Iste sa ale nezmýlíme, keď budeme predpokladať, že vás viac zaujímajú motory. Nuž? Pod kapotou je štvorvalec 2.0 TFSI z konštrukčného radu EA888, ponúkaný v dvoch úrovniach výkonu. Tá "základná" s predným pohonom a manuálnou prevodovkou má 230 koní a 370 Nm, čo autu stačí na zrýchlenie 0-100 km/h za rovných šesť sekúnd. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Vrcholná verzia sa volá Audi TTS. Jej motor je naladený na 310 koní a 380 Nm. Sériovo sa bude dodávať s manuálnym radením a pohonom všetkých kolies, "stovku" zvládne za 4,7 s.

V ponuke bude aj diesel 2.0 TDI (184 k, 380 Nm), ktorý poznáme z Octavie RS TDI. Jeho hlavné parametre sú 7,2 s, 235 km/h a 4,2 l/100 km.

Pohon všetkých kolies u štvorkoliek zaisťuje samozrejme spojka Haldex piatej generácie. Softvér určujúci rozdeľovanie krútiaceho momentu bol však napísaný špeciálne pre TT. V dynamickom režime posiela na zadné kolesá väčší podiel hnacej sily, čo by podľa Audi malo zabezpečiť športovejšie jazdné vlastnosti najmä na klzkom povrchu.

Audi TT 2014-24.jpgAudi TT 2014-25.jpg
Namiesto analógových „budíkov“ má TT digitálny prístrojový panel

Novinky podvozku sme už videli na iných koncernových autách: vylepšené adaptívne tlmiče a progresívne riadenie s premenlivým prevodom. Model TTS má popri výkonnejšom motore tiež športový, o 10 mm znížený podvozok.

Nové Audi TT Coupé bude mať oficiálnu výstavnú premiéru už zajtra v Ženeve. U predajcov Audi ho však pravdepodobne neuvidíme skôr ako v druhej polovici roka. Koniec koncov aj samotná automobilka upozornila, že TT zatiaľ nemá typové schválenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY