vytisknout velikost písma Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní

Tretia generácia ikonického kupátka Audi TT oslavuje svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Paletu motorov tvorí 2.0 TDI a 2.0 TFSI v dvoch stupňoch výkonu, quattro má v štandarde len najsilnejší model.
Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a Audi TTS
  2. Fotogaléria

Tretia generácia malého kupé Audi TT už nie je tajomstvom. Po fotografiách interiéru, konceptu Allroad Shooting Brake a niekoľkých únikoch tu máme kompletné informácie spolu s rozsiahlou fotogalériou.

Audi TT dostalo novú tvár značky s maskou "single frame", ktorá ešte viac pripomína erb s ostro rezanými LED svetlomety. Bočná silueta aj zadok zachovávajú prekvapivú vernosť súčasnému modelu.

Audi TT 2014-12.jpgAudi TT 2014-15.jpgAudi TT 2014-16.jpg
Design nového Audi TT vzdáva hold obom predchádzajúcim generáciám

V porovnaní s ním však nové Audi TT stratilo na hmotnosti a trochu aj na rozmeroch. Pri dĺžke 4180 mm a šírke 1832 mm je o dva centimetre kratšie a o osem milimetrov užšie. Rázvor pritom narástol o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základná verzia s predným pohonom váži 1230 kg, čo podľa Audi predstavuje úsporu 50 kg.

Nižšia hmotnosť je výsledkom použitia hliníka na kapotu, blatníky, strechu, dvere a výklopnú zadnú stenu. Áno, nové Audi TT bude opäť vlastne liftback, tentoraz s batožinovým priestorom s objemom 305 litrov.

Audi TT 2014-19.jpgAudi TT 2014-2.jpg
Pohon všetkých kolies dostane v sérii len vrcholná motorizácia TTS, ale pre slabšie verzie zážihového motora 2.0 TFSI aj vznetového 2.0 TDI bude quattro v ponuke za príplatok

Iste sa ale nezmýlíme, keď budeme predpokladať, že vás viac zaujímajú motory. Nuž? Pod kapotou je štvorvalec 2.0 TFSI z konštrukčného radu EA888, ponúkaný v dvoch úrovniach výkonu. Tá "základná" s predným pohonom a manuálnou prevodovkou má 230 koní a 370 Nm, čo autu stačí na zrýchlenie 0-100 km/h za rovných šesť sekúnd. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Vrcholná verzia sa volá Audi TTS. Jej motor je naladený na 310 koní a 380 Nm. Sériovo sa bude dodávať s manuálnym radením a pohonom všetkých kolies, "stovku" zvládne za 4,7 s.

V ponuke bude aj diesel 2.0 TDI (184 k, 380 Nm), ktorý poznáme z Octavie RS TDI. Jeho hlavné parametre sú 7,2 s, 235 km/h a 4,2 l/100 km.

Pohon všetkých kolies u štvorkoliek zaisťuje samozrejme spojka Haldex piatej generácie. Softvér určujúci rozdeľovanie krútiaceho momentu bol však napísaný špeciálne pre TT. V dynamickom režime posiela na zadné kolesá väčší podiel hnacej sily, čo by podľa Audi malo zabezpečiť športovejšie jazdné vlastnosti najmä na klzkom povrchu.

Audi TT 2014-24.jpgAudi TT 2014-25.jpg
Namiesto analógových „budíkov“ má TT digitálny prístrojový panel

Novinky podvozku sme už videli na iných koncernových autách: vylepšené adaptívne tlmiče a progresívne riadenie s premenlivým prevodom. Model TTS má popri výkonnejšom motore tiež športový, o 10 mm znížený podvozok.

Nové Audi TT Coupé bude mať oficiálnu výstavnú premiéru už zajtra v Ženeve. U predajcov Audi ho však pravdepodobne neuvidíme skôr ako v druhej polovici roka. Koniec koncov aj samotná automobilka upozornila, že TT zatiaľ nemá typové schválenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY