vytisknout velikost písma Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní

Tretia generácia ikonického kupátka Audi TT oslavuje svetovú premiéru na autosalóne v Ženeve. Paletu motorov tvorí 2.0 TDI a 2.0 TFSI v dvoch stupňoch výkonu, quattro má v štandarde len najsilnejší model.
Audi TT oficiálne, rovno aj v ostrej verzii TTS s výkonom 310 koní
Zoznam kapitol
  1. Audi TT a Audi TTS
  2. Fotogaléria

Tretia generácia malého kupé Audi TT už nie je tajomstvom. Po fotografiách interiéru, konceptu Allroad Shooting Brake a niekoľkých únikoch tu máme kompletné informácie spolu s rozsiahlou fotogalériou.

Audi TT dostalo novú tvár značky s maskou "single frame", ktorá ešte viac pripomína erb s ostro rezanými LED svetlomety. Bočná silueta aj zadok zachovávajú prekvapivú vernosť súčasnému modelu.

Audi TT 2014-12.jpgAudi TT 2014-15.jpgAudi TT 2014-16.jpg
Design nového Audi TT vzdáva hold obom predchádzajúcim generáciám

V porovnaní s ním však nové Audi TT stratilo na hmotnosti a trochu aj na rozmeroch. Pri dĺžke 4180 mm a šírke 1832 mm je o dva centimetre kratšie a o osem milimetrov užšie. Rázvor pritom narástol o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základná verzia s predným pohonom váži 1230 kg, čo podľa Audi predstavuje úsporu 50 kg.

Nižšia hmotnosť je výsledkom použitia hliníka na kapotu, blatníky, strechu, dvere a výklopnú zadnú stenu. Áno, nové Audi TT bude opäť vlastne liftback, tentoraz s batožinovým priestorom s objemom 305 litrov.

Audi TT 2014-19.jpgAudi TT 2014-2.jpg
Pohon všetkých kolies dostane v sérii len vrcholná motorizácia TTS, ale pre slabšie verzie zážihového motora 2.0 TFSI aj vznetového 2.0 TDI bude quattro v ponuke za príplatok

Iste sa ale nezmýlíme, keď budeme predpokladať, že vás viac zaujímajú motory. Nuž? Pod kapotou je štvorvalec 2.0 TFSI z konštrukčného radu EA888, ponúkaný v dvoch úrovniach výkonu. Tá "základná" s predným pohonom a manuálnou prevodovkou má 230 koní a 370 Nm, čo autu stačí na zrýchlenie 0-100 km/h za rovných šesť sekúnd. Najvyššia rýchlosť je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Vrcholná verzia sa volá Audi TTS. Jej motor je naladený na 310 koní a 380 Nm. Sériovo sa bude dodávať s manuálnym radením a pohonom všetkých kolies, "stovku" zvládne za 4,7 s.

V ponuke bude aj diesel 2.0 TDI (184 k, 380 Nm), ktorý poznáme z Octavie RS TDI. Jeho hlavné parametre sú 7,2 s, 235 km/h a 4,2 l/100 km.

Pohon všetkých kolies u štvorkoliek zaisťuje samozrejme spojka Haldex piatej generácie. Softvér určujúci rozdeľovanie krútiaceho momentu bol však napísaný špeciálne pre TT. V dynamickom režime posiela na zadné kolesá väčší podiel hnacej sily, čo by podľa Audi malo zabezpečiť športovejšie jazdné vlastnosti najmä na klzkom povrchu.

Audi TT 2014-24.jpgAudi TT 2014-25.jpg
Namiesto analógových „budíkov“ má TT digitálny prístrojový panel

Novinky podvozku sme už videli na iných koncernových autách: vylepšené adaptívne tlmiče a progresívne riadenie s premenlivým prevodom. Model TTS má popri výkonnejšom motore tiež športový, o 10 mm znížený podvozok.

Nové Audi TT Coupé bude mať oficiálnu výstavnú premiéru už zajtra v Ženeve. U predajcov Audi ho však pravdepodobne neuvidíme skôr ako v druhej polovici roka. Koniec koncov aj samotná automobilka upozornila, že TT zatiaľ nemá typové schválenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY