vytisknout velikost písma Audi TT Offroad Concept: Chystá sa ďalšie SUV krížené s kupé

Audi TT Offroad Concept: Chystá sa ďalšie SUV krížené s kupé

Začalo to u BMW X6, nasleduje nedávno predstavené BMW X4 alebo koncept od Mercedesu-Benz. Reč je samozrejme o automobiloch spájajúcich segment SUV s kategóriou kupé. Pridať sa mieni aj Audi. Táto značka v Pekingu predstavila štúdiu TT Offroad. Už teraz sa hovorí o tom, že sa tento koncept bude vyrábať.

Audi TT Offroad Concept meria na dĺžku 4,39 m, široké je 1,85 m a na výšku dosahuje iba 1,53 m. Veľkostne štúdia zodpovedá najmenšiemu SUV v ponuke automobilky (model Q3). Ak automobilka zostane u týchto rozmerov, o konkurenta pre BMW X4 nakoniec nepôjde. Rázvor náprav novej štúdie má hodnotu 2,63 m.

O pohon sa stará ako inak než hybridný systém. Jeho celkové parametre znejú: 408 koní a 650 Nm. Základom je dvojlitrové TFSI (292 k), ktorému pomáhajú dva elektromotory. Slabší zvládne 54 koní a je integrovaný do prevodovky. Spolu so spaľovacím motorom poháňa prednú nápravu. Na zadnej náprave je druhý elektromotor disponujúci maximálnym výkonom 114 ka krútiacim momentom 270 Nm.

Koncept Audi TT Offroad zvládne podľa tabuľkových údajov prejsť na jedno nabitie až päťdesiat kilometrov. Priemerná spotreba nemá presiahnuť dva litre benzínu na sto kilometrov, dojazd naopak údajne činí až 880 km. Zároveň ale Audi sľubuje viac než zaujímavú dynamiku. Stovka má byť otázkou 5,2 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Pekingská štúdia ukazuje, ako si v Audi predstavujú budúcnosť nového modelu patriaceho do radu TT. Mimochodom TT Offroad Concept je vôbec prvý automobil s päťdverovou karosériou a označením TT. Nemecká značka zatiaľ definitívne vyjadrenie ohľadom výroby nedala, ale vzhľadom k čiastočným informáciám a predovšetkým aktuálnym trendom na trhu je výroba podobne koncipovaného vozidla viac než pravdepodobná.

audi_tt_offroad_12.jpgaudi_tt_offroad_13.jpgaudi_tt_offroad_14.jpgaudi_tt_offroad_01.jpgaudi_tt_offroad_02.jpgaudi_tt_offroad_03.jpgaudi_tt_offroad_04.jpgaudi_tt_offroad_05.jpgaudi_tt_offroad_06.jpgaudi_tt_offroad_07.jpgaudi_tt_offroad_08.jpgaudi_tt_offroad_09.jpgaudi_tt_offroad_10.jpgaudi_tt_offroad_11.jpg 
Foto: Audi

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY