vytisknout velikost písma Audi TT Offroad Concept: Chystá sa ďalšie SUV krížené s kupé

Audi TT Offroad Concept: Chystá sa ďalšie SUV krížené s kupé

Začalo to u BMW X6, nasleduje nedávno predstavené BMW X4 alebo koncept od Mercedesu-Benz. Reč je samozrejme o automobiloch spájajúcich segment SUV s kategóriou kupé. Pridať sa mieni aj Audi. Táto značka v Pekingu predstavila štúdiu TT Offroad. Už teraz sa hovorí o tom, že sa tento koncept bude vyrábať.

Audi TT Offroad Concept meria na dĺžku 4,39 m, široké je 1,85 m a na výšku dosahuje iba 1,53 m. Veľkostne štúdia zodpovedá najmenšiemu SUV v ponuke automobilky (model Q3). Ak automobilka zostane u týchto rozmerov, o konkurenta pre BMW X4 nakoniec nepôjde. Rázvor náprav novej štúdie má hodnotu 2,63 m.

O pohon sa stará ako inak než hybridný systém. Jeho celkové parametre znejú: 408 koní a 650 Nm. Základom je dvojlitrové TFSI (292 k), ktorému pomáhajú dva elektromotory. Slabší zvládne 54 koní a je integrovaný do prevodovky. Spolu so spaľovacím motorom poháňa prednú nápravu. Na zadnej náprave je druhý elektromotor disponujúci maximálnym výkonom 114 ka krútiacim momentom 270 Nm.

Koncept Audi TT Offroad zvládne podľa tabuľkových údajov prejsť na jedno nabitie až päťdesiat kilometrov. Priemerná spotreba nemá presiahnuť dva litre benzínu na sto kilometrov, dojazd naopak údajne činí až 880 km. Zároveň ale Audi sľubuje viac než zaujímavú dynamiku. Stovka má byť otázkou 5,2 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Pekingská štúdia ukazuje, ako si v Audi predstavujú budúcnosť nového modelu patriaceho do radu TT. Mimochodom TT Offroad Concept je vôbec prvý automobil s päťdverovou karosériou a označením TT. Nemecká značka zatiaľ definitívne vyjadrenie ohľadom výroby nedala, ale vzhľadom k čiastočným informáciám a predovšetkým aktuálnym trendom na trhu je výroba podobne koncipovaného vozidla viac než pravdepodobná.

audi_tt_offroad_12.jpgaudi_tt_offroad_13.jpgaudi_tt_offroad_14.jpgaudi_tt_offroad_01.jpgaudi_tt_offroad_02.jpgaudi_tt_offroad_03.jpgaudi_tt_offroad_04.jpgaudi_tt_offroad_05.jpgaudi_tt_offroad_06.jpgaudi_tt_offroad_07.jpgaudi_tt_offroad_08.jpgaudi_tt_offroad_09.jpgaudi_tt_offroad_10.jpgaudi_tt_offroad_11.jpg 
Foto: Audi

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY