vytisknout velikost písma Audi TT Offroad Concept: Chystá sa ďalšie SUV krížené s kupé

Audi TT Offroad Concept: Chystá sa ďalšie SUV krížené s kupé

Začalo to u BMW X6, nasleduje nedávno predstavené BMW X4 alebo koncept od Mercedesu-Benz. Reč je samozrejme o automobiloch spájajúcich segment SUV s kategóriou kupé. Pridať sa mieni aj Audi. Táto značka v Pekingu predstavila štúdiu TT Offroad. Už teraz sa hovorí o tom, že sa tento koncept bude vyrábať.

Audi TT Offroad Concept meria na dĺžku 4,39 m, široké je 1,85 m a na výšku dosahuje iba 1,53 m. Veľkostne štúdia zodpovedá najmenšiemu SUV v ponuke automobilky (model Q3). Ak automobilka zostane u týchto rozmerov, o konkurenta pre BMW X4 nakoniec nepôjde. Rázvor náprav novej štúdie má hodnotu 2,63 m.

O pohon sa stará ako inak než hybridný systém. Jeho celkové parametre znejú: 408 koní a 650 Nm. Základom je dvojlitrové TFSI (292 k), ktorému pomáhajú dva elektromotory. Slabší zvládne 54 koní a je integrovaný do prevodovky. Spolu so spaľovacím motorom poháňa prednú nápravu. Na zadnej náprave je druhý elektromotor disponujúci maximálnym výkonom 114 ka krútiacim momentom 270 Nm.

Koncept Audi TT Offroad zvládne podľa tabuľkových údajov prejsť na jedno nabitie až päťdesiat kilometrov. Priemerná spotreba nemá presiahnuť dva litre benzínu na sto kilometrov, dojazd naopak údajne činí až 880 km. Zároveň ale Audi sľubuje viac než zaujímavú dynamiku. Stovka má byť otázkou 5,2 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Pekingská štúdia ukazuje, ako si v Audi predstavujú budúcnosť nového modelu patriaceho do radu TT. Mimochodom TT Offroad Concept je vôbec prvý automobil s päťdverovou karosériou a označením TT. Nemecká značka zatiaľ definitívne vyjadrenie ohľadom výroby nedala, ale vzhľadom k čiastočným informáciám a predovšetkým aktuálnym trendom na trhu je výroba podobne koncipovaného vozidla viac než pravdepodobná.

audi_tt_offroad_12.jpgaudi_tt_offroad_13.jpgaudi_tt_offroad_14.jpgaudi_tt_offroad_01.jpgaudi_tt_offroad_02.jpgaudi_tt_offroad_03.jpgaudi_tt_offroad_04.jpgaudi_tt_offroad_05.jpgaudi_tt_offroad_06.jpgaudi_tt_offroad_07.jpgaudi_tt_offroad_08.jpgaudi_tt_offroad_09.jpgaudi_tt_offroad_10.jpgaudi_tt_offroad_11.jpg 
Foto: Audi

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY