vytisknout velikost písma Audi TT dostalo základný motor 1.8 TFSI. Stovku dá za 6,9 s a viac...

Audi TT dostalo základný motor 1.8 TFSI. Stovku dá za 6,9 s a viac...

Audi rozšírilo ponuku motorizácií pre model TT o novú základnú verziu. Od júla tohto roku si záujemcovia budú môcť kúpiť prevedenie osadené motorom 1.8 TFSI s výkonom 132 kW (180 k). Na slovenskú cenu si musíme počkať, v Nemecku bude taký voz stáť 32 100 eur za verziu Coupé a 34 500 eur v prevedení Roadster.

Benzínová tisícosemstovka ponúkne 132 kW (180 k) a vrchol krútiaceho momentu 250 Nm dostupný v rozmedzí od 1250 do 5000 ot./min. Štvorvalec používa priamy aj nepriamy vstrek paliva a kompaktnému Audi vystačia jeho parametre na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s v kombinácii s manuálom, respektíve za sedem sekúnd, ak bude v aute príplatkový šesťstupňový automat. Roadster s týmto motorom potom bude o tri desatiny sekundy pomalší.

Maximálna rýchlosť základného Audi TT činí 241 km/h, v prípade Roadsteru sa nepohne na viac než 237 km/h. Spotreba Coupé sa pohybuje podľa oficiálnych údajov v rozmedzí od siedmich do 7,6 l/100 km, Roadster by mal vykázať spotrebu o desatinu litra vyššie.

tt_5.jpgtt_1.jpgtt_2.jpgtt_3.jpgtt_4.jpgtt_6.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY