vytisknout velikost písma Audi TT dostalo základný motor 1.8 TFSI. Stovku dá za 6,9 s a viac...

Audi TT dostalo základný motor 1.8 TFSI. Stovku dá za 6,9 s a viac...

Audi rozšírilo ponuku motorizácií pre model TT o novú základnú verziu. Od júla tohto roku si záujemcovia budú môcť kúpiť prevedenie osadené motorom 1.8 TFSI s výkonom 132 kW (180 k). Na slovenskú cenu si musíme počkať, v Nemecku bude taký voz stáť 32 100 eur za verziu Coupé a 34 500 eur v prevedení Roadster.

Benzínová tisícosemstovka ponúkne 132 kW (180 k) a vrchol krútiaceho momentu 250 Nm dostupný v rozmedzí od 1250 do 5000 ot./min. Štvorvalec používa priamy aj nepriamy vstrek paliva a kompaktnému Audi vystačia jeho parametre na zrýchlenie z nuly na stovku za 6,9 s v kombinácii s manuálom, respektíve za sedem sekúnd, ak bude v aute príplatkový šesťstupňový automat. Roadster s týmto motorom potom bude o tri desatiny sekundy pomalší.

Maximálna rýchlosť základného Audi TT činí 241 km/h, v prípade Roadsteru sa nepohne na viac než 237 km/h. Spotreba Coupé sa pohybuje podľa oficiálnych údajov v rozmedzí od siedmich do 7,6 l/100 km, Roadster by mal vykázať spotrebu o desatinu litra vyššie.

tt_5.jpgtt_1.jpgtt_2.jpgtt_3.jpgtt_4.jpgtt_6.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY