vytisknout velikost písma Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Aj keď súčasná atmosféra v automobilovom priemysle príliš nenahráva vznetovým motorom, bolo by naivné nepokračovať v ich vývoji. Zákazníci ich stále chcú. Audi využije aprílové technické sympózium vo Viedni k predstaveniu nových pohonných jednotiek TDI.

Dlho očakávaný šesťvalec TDI s elektricky poháňaným kompresorom by sa mal dostať do sériovej výroby a predstaví sa nová generácia osemvalcového turbodiesela, ktorú podľa informácií magazínu Car & Driver dostane ďalšia generácia limuzíny Audi A8.

Nová generácia vznetového osemvalca bude ľahšia a samozrejme úspornejšia a čistejšia. Výkon pohonnej jednotky by mal prekročiť 400 koní, krútiaci moment sa bude pohybovať okolo hodnoty 700 Nm. To je ale menej ako pri súčasnom motore 4.2 V8 TDI, ktorý ponúka v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generácia Audi A8 by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Opäť dostane hliníkovú karosériu. Pokiaľ ide o nový vznetový osemvalec, ten by sa mal dostať nielen do Porsche Cayenne a Panamera, ale aj do novej generácie Volkswagenu Phaeton a dokonca aj do vozidiel Bentley.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY