vytisknout velikost písma Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Aj keď súčasná atmosféra v automobilovom priemysle príliš nenahráva vznetovým motorom, bolo by naivné nepokračovať v ich vývoji. Zákazníci ich stále chcú. Audi využije aprílové technické sympózium vo Viedni k predstaveniu nových pohonných jednotiek TDI.

Dlho očakávaný šesťvalec TDI s elektricky poháňaným kompresorom by sa mal dostať do sériovej výroby a predstaví sa nová generácia osemvalcového turbodiesela, ktorú podľa informácií magazínu Car & Driver dostane ďalšia generácia limuzíny Audi A8.

Nová generácia vznetového osemvalca bude ľahšia a samozrejme úspornejšia a čistejšia. Výkon pohonnej jednotky by mal prekročiť 400 koní, krútiaci moment sa bude pohybovať okolo hodnoty 700 Nm. To je ale menej ako pri súčasnom motore 4.2 V8 TDI, ktorý ponúka v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generácia Audi A8 by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Opäť dostane hliníkovú karosériu. Pokiaľ ide o nový vznetový osemvalec, ten by sa mal dostať nielen do Porsche Cayenne a Panamera, ale aj do novej generácie Volkswagenu Phaeton a dokonca aj do vozidiel Bentley.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY