vytisknout velikost písma Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Aj keď súčasná atmosféra v automobilovom priemysle príliš nenahráva vznetovým motorom, bolo by naivné nepokračovať v ich vývoji. Zákazníci ich stále chcú. Audi využije aprílové technické sympózium vo Viedni k predstaveniu nových pohonných jednotiek TDI.

Dlho očakávaný šesťvalec TDI s elektricky poháňaným kompresorom by sa mal dostať do sériovej výroby a predstaví sa nová generácia osemvalcového turbodiesela, ktorú podľa informácií magazínu Car & Driver dostane ďalšia generácia limuzíny Audi A8.

Nová generácia vznetového osemvalca bude ľahšia a samozrejme úspornejšia a čistejšia. Výkon pohonnej jednotky by mal prekročiť 400 koní, krútiaci moment sa bude pohybovať okolo hodnoty 700 Nm. To je ale menej ako pri súčasnom motore 4.2 V8 TDI, ktorý ponúka v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generácia Audi A8 by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Opäť dostane hliníkovú karosériu. Pokiaľ ide o nový vznetový osemvalec, ten by sa mal dostať nielen do Porsche Cayenne a Panamera, ale aj do novej generácie Volkswagenu Phaeton a dokonca aj do vozidiel Bentley.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY