vytisknout velikost písma Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Aj keď súčasná atmosféra v automobilovom priemysle príliš nenahráva vznetovým motorom, bolo by naivné nepokračovať v ich vývoji. Zákazníci ich stále chcú. Audi využije aprílové technické sympózium vo Viedni k predstaveniu nových pohonných jednotiek TDI.

Dlho očakávaný šesťvalec TDI s elektricky poháňaným kompresorom by sa mal dostať do sériovej výroby a predstaví sa nová generácia osemvalcového turbodiesela, ktorú podľa informácií magazínu Car & Driver dostane ďalšia generácia limuzíny Audi A8.

Nová generácia vznetového osemvalca bude ľahšia a samozrejme úspornejšia a čistejšia. Výkon pohonnej jednotky by mal prekročiť 400 koní, krútiaci moment sa bude pohybovať okolo hodnoty 700 Nm. To je ale menej ako pri súčasnom motore 4.2 V8 TDI, ktorý ponúka v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generácia Audi A8 by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Opäť dostane hliníkovú karosériu. Pokiaľ ide o nový vznetový osemvalec, ten by sa mal dostať nielen do Porsche Cayenne a Panamera, ale aj do novej generácie Volkswagenu Phaeton a dokonca aj do vozidiel Bentley.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY