vytisknout velikost písma Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Audi tento rok predstaví nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

Aj keď súčasná atmosféra v automobilovom priemysle príliš nenahráva vznetovým motorom, bolo by naivné nepokračovať v ich vývoji. Zákazníci ich stále chcú. Audi využije aprílové technické sympózium vo Viedni k predstaveniu nových pohonných jednotiek TDI.

Dlho očakávaný šesťvalec TDI s elektricky poháňaným kompresorom by sa mal dostať do sériovej výroby a predstaví sa nová generácia osemvalcového turbodiesela, ktorú podľa informácií magazínu Car & Driver dostane ďalšia generácia limuzíny Audi A8.

Nová generácia vznetového osemvalca bude ľahšia a samozrejme úspornejšia a čistejšia. Výkon pohonnej jednotky by mal prekročiť 400 koní, krútiaci moment sa bude pohybovať okolo hodnoty 700 Nm. To je ale menej ako pri súčasnom motore 4.2 V8 TDI, ktorý ponúka v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generácia Audi A8 by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Opäť dostane hliníkovú karosériu. Pokiaľ ide o nový vznetový osemvalec, ten by sa mal dostať nielen do Porsche Cayenne a Panamera, ale aj do novej generácie Volkswagenu Phaeton a dokonca aj do vozidiel Bentley.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY