vytisknout velikost písma Audi SQ7 dostane diesel s výkonom 435 koní a elektrické turbo

Audi SQ7 dostane diesel s výkonom 435 koní a elektrické turbo

Audi pripravuje športovú verziu veľkého SUV Q7 novej generácie. Podľa dostupných informácií sa táto novinka predstaví už na autosalóne vo Frankfurte a aktuálne sa objavili aj ďalšie zaujímavé správy ohľadom použitej techniky. Pod kapotou by mal byť osemvalec s výkonom cez štyristo koní.

Presne povedané by malo ísť o motor 4.0 V8 TDI osadený elektrickým dúchadlom. Výkon sa má podľa holandského AutoWeek dostať na 320 kW (435 koní), o krútiacom momente môžeme ale zatiaľ len špekulovať.

Každopádne práve vďaka prítomnosti elektrického dúchadla (SQ7 má byť prvé auto, ktoré túto novinku dostane), by mal motor ponúkať veľmi zaujímavú odozvu na plynový pedál, hoci ide o naftovú jednotku.

Čo sa ďalších detailov týka, môžeme očakávať drobné zmeny exteriéru, ostatné kolesá a možno aj športový výfuk vybavený reproduktormi, aby mal diesel tiež poriadny zvuk. Výstavná premiéra je podľa všetkého naplánovaná na frankfurtský autosalón, predaj odštartuje na prelome roka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY