vytisknout velikost písma Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V predpremiére predstavila automobilka Audi svoju hlavnú novinku pre frankfurtský autosalón. K oslave tridsiateho výročia modelu quattro pripravila koncept Sport quattro, ktorý, ako je dnes už (bohužiaľ) bežné, je hybrid a ktorý ponúka podľa oficiálnych tabuliek pôsobivú jazdnú dynamiku kombinovanú s ešte pôsobivejšie tabuľkovou spotrebou.

Nový koncept má na svojho slávneho predchodcu odkazovať dizajnom. Auto stojí na 21-palcových kolesách, karoséria dostala veľmi krátke previsy. Celkovo meria Sport quattro 4602 mm na dĺžku, 1964 mm na šírku a 1386 mm na výšku. Rázvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A rovnako ako pri novej A8, aj táto štúdia ukazuje svetlá Audi Matrix LED.

V interiéri nemôže chýbať športový volant a športové sedačky. Audi navyše pridalo ešte head-up displej. Volant je multifunkčný a vodič si môže vyberať rad zobrazenia prístrojového štítu. Podľa fotky volantu a palubnej dosky sa nemožno ubrániť dojmu, že sa brala inšpirácia od samotného Ferrari. Novinkou je tiež jednotka klimatizácie integrovaná priamo do výdychov.

quattro_1.jpgquattro_2.jpg

Najzaujímavejšie je samozrejme pohonné ústrojenstvo. Celkové parametre sú 700 koní a 800 Nm, osemstupňová prevodovka Tiptronic a pohon všetkých kolies. Podľa platných štandardov si vozidlo vystačí s prídelom 2,5 l/100 km.

Hybridný systém používa ako základ dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec dosahujúci na 560 koní, respektíve 700 Nm. Ten dostal funkciu vypínania polovice valcov. Medzi motorom a prevodovkou je umiestnený ešte elektromotor s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Systém sa chová podľa jazdného režimu, ktorý zvolíte. K dispozícii sú dva, Hybrid Mode a Sport Mode.

Ak budete chcieť maximum, dostanete sa na stovku za 3,7 s a maximálne sa rozbehnete na 305 km/h. Okrem iného za zaujímavou dynamikou stojí tiež nízka hmotnosť. Vo veľkom množstve sa používali zliatiny, ale tiež plasty vystužené karbónom. Celkovo tento hybrid váži 1850 kg.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY