vytisknout velikost písma Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V predpremiére predstavila automobilka Audi svoju hlavnú novinku pre frankfurtský autosalón. K oslave tridsiateho výročia modelu quattro pripravila koncept Sport quattro, ktorý, ako je dnes už (bohužiaľ) bežné, je hybrid a ktorý ponúka podľa oficiálnych tabuliek pôsobivú jazdnú dynamiku kombinovanú s ešte pôsobivejšie tabuľkovou spotrebou.

Nový koncept má na svojho slávneho predchodcu odkazovať dizajnom. Auto stojí na 21-palcových kolesách, karoséria dostala veľmi krátke previsy. Celkovo meria Sport quattro 4602 mm na dĺžku, 1964 mm na šírku a 1386 mm na výšku. Rázvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A rovnako ako pri novej A8, aj táto štúdia ukazuje svetlá Audi Matrix LED.

V interiéri nemôže chýbať športový volant a športové sedačky. Audi navyše pridalo ešte head-up displej. Volant je multifunkčný a vodič si môže vyberať rad zobrazenia prístrojového štítu. Podľa fotky volantu a palubnej dosky sa nemožno ubrániť dojmu, že sa brala inšpirácia od samotného Ferrari. Novinkou je tiež jednotka klimatizácie integrovaná priamo do výdychov.

quattro_1.jpgquattro_2.jpg

Najzaujímavejšie je samozrejme pohonné ústrojenstvo. Celkové parametre sú 700 koní a 800 Nm, osemstupňová prevodovka Tiptronic a pohon všetkých kolies. Podľa platných štandardov si vozidlo vystačí s prídelom 2,5 l/100 km.

Hybridný systém používa ako základ dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec dosahujúci na 560 koní, respektíve 700 Nm. Ten dostal funkciu vypínania polovice valcov. Medzi motorom a prevodovkou je umiestnený ešte elektromotor s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Systém sa chová podľa jazdného režimu, ktorý zvolíte. K dispozícii sú dva, Hybrid Mode a Sport Mode.

Ak budete chcieť maximum, dostanete sa na stovku za 3,7 s a maximálne sa rozbehnete na 305 km/h. Okrem iného za zaujímavou dynamikou stojí tiež nízka hmotnosť. Vo veľkom množstve sa používali zliatiny, ale tiež plasty vystužené karbónom. Celkovo tento hybrid váži 1850 kg.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY