vytisknout velikost písma Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V predpremiére predstavila automobilka Audi svoju hlavnú novinku pre frankfurtský autosalón. K oslave tridsiateho výročia modelu quattro pripravila koncept Sport quattro, ktorý, ako je dnes už (bohužiaľ) bežné, je hybrid a ktorý ponúka podľa oficiálnych tabuliek pôsobivú jazdnú dynamiku kombinovanú s ešte pôsobivejšie tabuľkovou spotrebou.

Nový koncept má na svojho slávneho predchodcu odkazovať dizajnom. Auto stojí na 21-palcových kolesách, karoséria dostala veľmi krátke previsy. Celkovo meria Sport quattro 4602 mm na dĺžku, 1964 mm na šírku a 1386 mm na výšku. Rázvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A rovnako ako pri novej A8, aj táto štúdia ukazuje svetlá Audi Matrix LED.

V interiéri nemôže chýbať športový volant a športové sedačky. Audi navyše pridalo ešte head-up displej. Volant je multifunkčný a vodič si môže vyberať rad zobrazenia prístrojového štítu. Podľa fotky volantu a palubnej dosky sa nemožno ubrániť dojmu, že sa brala inšpirácia od samotného Ferrari. Novinkou je tiež jednotka klimatizácie integrovaná priamo do výdychov.

quattro_1.jpgquattro_2.jpg

Najzaujímavejšie je samozrejme pohonné ústrojenstvo. Celkové parametre sú 700 koní a 800 Nm, osemstupňová prevodovka Tiptronic a pohon všetkých kolies. Podľa platných štandardov si vozidlo vystačí s prídelom 2,5 l/100 km.

Hybridný systém používa ako základ dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec dosahujúci na 560 koní, respektíve 700 Nm. Ten dostal funkciu vypínania polovice valcov. Medzi motorom a prevodovkou je umiestnený ešte elektromotor s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Systém sa chová podľa jazdného režimu, ktorý zvolíte. K dispozícii sú dva, Hybrid Mode a Sport Mode.

Ak budete chcieť maximum, dostanete sa na stovku za 3,7 s a maximálne sa rozbehnete na 305 km/h. Okrem iného za zaujímavou dynamikou stojí tiež nízka hmotnosť. Vo veľkom množstve sa používali zliatiny, ale tiež plasty vystužené karbónom. Celkovo tento hybrid váži 1850 kg.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY