vytisknout velikost písma Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

Audi Sport quattro oficiálne: maximálny výkon 700 koní, stovka za 3,7 s

V predpremiére predstavila automobilka Audi svoju hlavnú novinku pre frankfurtský autosalón. K oslave tridsiateho výročia modelu quattro pripravila koncept Sport quattro, ktorý, ako je dnes už (bohužiaľ) bežné, je hybrid a ktorý ponúka podľa oficiálnych tabuliek pôsobivú jazdnú dynamiku kombinovanú s ešte pôsobivejšie tabuľkovou spotrebou.

Nový koncept má na svojho slávneho predchodcu odkazovať dizajnom. Auto stojí na 21-palcových kolesách, karoséria dostala veľmi krátke previsy. Celkovo meria Sport quattro 4602 mm na dĺžku, 1964 mm na šírku a 1386 mm na výšku. Rázvor náprav dostal hodnotu 2784 mm. A rovnako ako pri novej A8, aj táto štúdia ukazuje svetlá Audi Matrix LED.

V interiéri nemôže chýbať športový volant a športové sedačky. Audi navyše pridalo ešte head-up displej. Volant je multifunkčný a vodič si môže vyberať rad zobrazenia prístrojového štítu. Podľa fotky volantu a palubnej dosky sa nemožno ubrániť dojmu, že sa brala inšpirácia od samotného Ferrari. Novinkou je tiež jednotka klimatizácie integrovaná priamo do výdychov.

quattro_1.jpgquattro_2.jpg

Najzaujímavejšie je samozrejme pohonné ústrojenstvo. Celkové parametre sú 700 koní a 800 Nm, osemstupňová prevodovka Tiptronic a pohon všetkých kolies. Podľa platných štandardov si vozidlo vystačí s prídelom 2,5 l/100 km.

Hybridný systém používa ako základ dvakrát preplňovaný štvorlitrový osemvalec dosahujúci na 560 koní, respektíve 700 Nm. Ten dostal funkciu vypínania polovice valcov. Medzi motorom a prevodovkou je umiestnený ešte elektromotor s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Systém sa chová podľa jazdného režimu, ktorý zvolíte. K dispozícii sú dva, Hybrid Mode a Sport Mode.

Ak budete chcieť maximum, dostanete sa na stovku za 3,7 s a maximálne sa rozbehnete na 305 km/h. Okrem iného za zaujímavou dynamikou stojí tiež nízka hmotnosť. Vo veľkom množstve sa používali zliatiny, ale tiež plasty vystužené karbónom. Celkovo tento hybrid váži 1850 kg.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY