vytisknout velikost písma Audi Sport quattro Laserlight osvieti novými svetlometmi až 500 metrov

Zhruba v polovici decembra predstavila automobilka BMW laserové svetlomety, ktoré dostane športový hybrid i8. Konkurenčné Audi nechce zostať pozadu, takže rovnakú vec ukáže v kombinácii s konceptom Sport quattro na veľtrhu CES.
Audi Sport quattro Laserlight osvieti novými svetlometmi až 500 metrov

Pred pár týždňami predstavilo BMW laserové svetlé, ktoré bude ponúkať za príplatok k modelu i8. Svetlomety sú zložené výhradne z diód, avšak pre diaľkové svetlá sú použité nové laserové svetlá. Dnes Audi oficiálne oznámilo, že na veľtrhu CES predstaví štúdiu Sport quattro Laserlight concept. Ako názov napovedá, známy hybridný koncept bude prezentovať veľmi podobnú vec.

Svetlomety dostali dva "trapézové prvky", pričom tie vonkajšie generujú stretávacie svetlo pomocou technológie diód, vnútorné potom majú na starosť práve diaľkové svietenie a práve tie používajú laserové diódy. Oproti klasickým sú tieto nové podstatne menšie. V priemere merajú len niekoľko mikrónov, ale zvládnu osvietiť až 500 metrov vozovky. Patrí sa doplniť, že BMW sa prezentovalo maximálnymi 600 m.

Ak vás zaujíma, kde budete vidieť tieto svetlá prvýkrát v praxi, potom sa tešte na špeciál R18 e-tron quattro, ktorý ich predstaví na pretekárskych okruhoch. O prípadnom použití v bežných modeloch môžeme zatiaľ len špekulovať.

Čo sa týka ďalších vlastností Audi Sport quattro, všetko podstatné už bolo povedané. Z pohľadu návštevníkov Consumer Electronics Show stojí za zmienku ešte nový systém MMI. Jeho štruktúra sa údajne bude podobať smartfónom. Hlavnou dominantou interiéru je ale veľký TFT displej, o ktorého grafiku sa stará procesor Tegra 30 z dielne spoločnosti Nvidia. Vodič si môže vybrať, či chce mať pred sebou najviditeľnejší rýchlomer alebo napríklad navigáciu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY