vytisknout velikost písma Audi Sport quattro Laserlight osvieti novými svetlometmi až 500 metrov

Zhruba v polovici decembra predstavila automobilka BMW laserové svetlomety, ktoré dostane športový hybrid i8. Konkurenčné Audi nechce zostať pozadu, takže rovnakú vec ukáže v kombinácii s konceptom Sport quattro na veľtrhu CES.
Audi Sport quattro Laserlight osvieti novými svetlometmi až 500 metrov

Pred pár týždňami predstavilo BMW laserové svetlé, ktoré bude ponúkať za príplatok k modelu i8. Svetlomety sú zložené výhradne z diód, avšak pre diaľkové svetlá sú použité nové laserové svetlá. Dnes Audi oficiálne oznámilo, že na veľtrhu CES predstaví štúdiu Sport quattro Laserlight concept. Ako názov napovedá, známy hybridný koncept bude prezentovať veľmi podobnú vec.

Svetlomety dostali dva "trapézové prvky", pričom tie vonkajšie generujú stretávacie svetlo pomocou technológie diód, vnútorné potom majú na starosť práve diaľkové svietenie a práve tie používajú laserové diódy. Oproti klasickým sú tieto nové podstatne menšie. V priemere merajú len niekoľko mikrónov, ale zvládnu osvietiť až 500 metrov vozovky. Patrí sa doplniť, že BMW sa prezentovalo maximálnymi 600 m.

Ak vás zaujíma, kde budete vidieť tieto svetlá prvýkrát v praxi, potom sa tešte na špeciál R18 e-tron quattro, ktorý ich predstaví na pretekárskych okruhoch. O prípadnom použití v bežných modeloch môžeme zatiaľ len špekulovať.

Čo sa týka ďalších vlastností Audi Sport quattro, všetko podstatné už bolo povedané. Z pohľadu návštevníkov Consumer Electronics Show stojí za zmienku ešte nový systém MMI. Jeho štruktúra sa údajne bude podobať smartfónom. Hlavnou dominantou interiéru je ale veľký TFT displej, o ktorého grafiku sa stará procesor Tegra 30 z dielne spoločnosti Nvidia. Vodič si môže vybrať, či chce mať pred sebou najviditeľnejší rýchlomer alebo napríklad navigáciu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY