vytisknout velikost písma Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Určite ste už videli nový koncept Audi Prologue, ktorý dáva tušiť príchod konkurenta pre Mercedes-Benz S Coupé. Napovedá ale ešte niečo iné - budúcnosť interiérov Audi, ktorá nepočíta s žiadnymi tlačidlami. Všetko sa bude ovládať cez dotykové displeje a hlasom.

Šéf technického vývoja Audi Ulrich Hackenberg v rozhovore pre magazín Automotive News povedal, že raz príde deň, kedy v autách nebudú žiadne tlačidlá a že to nie je veľmi ďaleko, keď sú už teraz ľudia zvyknutí na dotykové displeje a hlasové ovládanie mobilných telefónov.

Podobný prístup k minimalizácii počtu tlačidiel už poznáme z niektorých nových áut. Napríklad Peugeot 308 používa centrálny dotykový displej pre ovládanie všetkých dôležitých funkcií. Ono to síce vyzerá pekne, keď nie je centrálna konzola obsypaná tlačidlami, ale aby ste si nastavili teplotu na klimatizáciu, musíte spustiť oči z cesty a hľadať funkciu v dotykovom systéme. Je to bezpečné?

Audi ale určite nájde ergonomickejší spôsob, ako ovládať základné funkcie, bez toho aby sa vodič musel prestať sústrediť na riadenie. Odlišovať sa bude aj zobrazenie funkcií pre športové a rodinné alebo manažérske modely.

Športové modely ako napríklad nové Audi R8 prevezmú multifukčný displej pred vodičom po vzore toho v novom Audi TT. Ostatné modely potom budú mať tradičný hlavný displej uprostred, aby naň videli všetci cestujúci.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY