vytisknout velikost písma Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Určite ste už videli nový koncept Audi Prologue, ktorý dáva tušiť príchod konkurenta pre Mercedes-Benz S Coupé. Napovedá ale ešte niečo iné - budúcnosť interiérov Audi, ktorá nepočíta s žiadnymi tlačidlami. Všetko sa bude ovládať cez dotykové displeje a hlasom.

Šéf technického vývoja Audi Ulrich Hackenberg v rozhovore pre magazín Automotive News povedal, že raz príde deň, kedy v autách nebudú žiadne tlačidlá a že to nie je veľmi ďaleko, keď sú už teraz ľudia zvyknutí na dotykové displeje a hlasové ovládanie mobilných telefónov.

Podobný prístup k minimalizácii počtu tlačidiel už poznáme z niektorých nových áut. Napríklad Peugeot 308 používa centrálny dotykový displej pre ovládanie všetkých dôležitých funkcií. Ono to síce vyzerá pekne, keď nie je centrálna konzola obsypaná tlačidlami, ale aby ste si nastavili teplotu na klimatizáciu, musíte spustiť oči z cesty a hľadať funkciu v dotykovom systéme. Je to bezpečné?

Audi ale určite nájde ergonomickejší spôsob, ako ovládať základné funkcie, bez toho aby sa vodič musel prestať sústrediť na riadenie. Odlišovať sa bude aj zobrazenie funkcií pre športové a rodinné alebo manažérske modely.

Športové modely ako napríklad nové Audi R8 prevezmú multifukčný displej pred vodičom po vzore toho v novom Audi TT. Ostatné modely potom budú mať tradičný hlavný displej uprostred, aby naň videli všetci cestujúci.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY