vytisknout velikost písma Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Určite ste už videli nový koncept Audi Prologue, ktorý dáva tušiť príchod konkurenta pre Mercedes-Benz S Coupé. Napovedá ale ešte niečo iné - budúcnosť interiérov Audi, ktorá nepočíta s žiadnymi tlačidlami. Všetko sa bude ovládať cez dotykové displeje a hlasom.

Šéf technického vývoja Audi Ulrich Hackenberg v rozhovore pre magazín Automotive News povedal, že raz príde deň, kedy v autách nebudú žiadne tlačidlá a že to nie je veľmi ďaleko, keď sú už teraz ľudia zvyknutí na dotykové displeje a hlasové ovládanie mobilných telefónov.

Podobný prístup k minimalizácii počtu tlačidiel už poznáme z niektorých nových áut. Napríklad Peugeot 308 používa centrálny dotykový displej pre ovládanie všetkých dôležitých funkcií. Ono to síce vyzerá pekne, keď nie je centrálna konzola obsypaná tlačidlami, ale aby ste si nastavili teplotu na klimatizáciu, musíte spustiť oči z cesty a hľadať funkciu v dotykovom systéme. Je to bezpečné?

Audi ale určite nájde ergonomickejší spôsob, ako ovládať základné funkcie, bez toho aby sa vodič musel prestať sústrediť na riadenie. Odlišovať sa bude aj zobrazenie funkcií pre športové a rodinné alebo manažérske modely.

Športové modely ako napríklad nové Audi R8 prevezmú multifukčný displej pred vodičom po vzore toho v novom Audi TT. Ostatné modely potom budú mať tradičný hlavný displej uprostred, aby naň videli všetci cestujúci.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY