vytisknout velikost písma Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Určite ste už videli nový koncept Audi Prologue, ktorý dáva tušiť príchod konkurenta pre Mercedes-Benz S Coupé. Napovedá ale ešte niečo iné - budúcnosť interiérov Audi, ktorá nepočíta s žiadnymi tlačidlami. Všetko sa bude ovládať cez dotykové displeje a hlasom.

Šéf technického vývoja Audi Ulrich Hackenberg v rozhovore pre magazín Automotive News povedal, že raz príde deň, kedy v autách nebudú žiadne tlačidlá a že to nie je veľmi ďaleko, keď sú už teraz ľudia zvyknutí na dotykové displeje a hlasové ovládanie mobilných telefónov.

Podobný prístup k minimalizácii počtu tlačidiel už poznáme z niektorých nových áut. Napríklad Peugeot 308 používa centrálny dotykový displej pre ovládanie všetkých dôležitých funkcií. Ono to síce vyzerá pekne, keď nie je centrálna konzola obsypaná tlačidlami, ale aby ste si nastavili teplotu na klimatizáciu, musíte spustiť oči z cesty a hľadať funkciu v dotykovom systéme. Je to bezpečné?

Audi ale určite nájde ergonomickejší spôsob, ako ovládať základné funkcie, bez toho aby sa vodič musel prestať sústrediť na riadenie. Odlišovať sa bude aj zobrazenie funkcií pre športové a rodinné alebo manažérske modely.

Športové modely ako napríklad nové Audi R8 prevezmú multifukčný displej pred vodičom po vzore toho v novom Audi TT. Ostatné modely potom budú mať tradičný hlavný displej uprostred, aby naň videli všetci cestujúci.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY