vytisknout velikost písma Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Audi sa chystá na budúcnosť bez tlačidiel v interiéri

Určite ste už videli nový koncept Audi Prologue, ktorý dáva tušiť príchod konkurenta pre Mercedes-Benz S Coupé. Napovedá ale ešte niečo iné - budúcnosť interiérov Audi, ktorá nepočíta s žiadnymi tlačidlami. Všetko sa bude ovládať cez dotykové displeje a hlasom.

Šéf technického vývoja Audi Ulrich Hackenberg v rozhovore pre magazín Automotive News povedal, že raz príde deň, kedy v autách nebudú žiadne tlačidlá a že to nie je veľmi ďaleko, keď sú už teraz ľudia zvyknutí na dotykové displeje a hlasové ovládanie mobilných telefónov.

Podobný prístup k minimalizácii počtu tlačidiel už poznáme z niektorých nových áut. Napríklad Peugeot 308 používa centrálny dotykový displej pre ovládanie všetkých dôležitých funkcií. Ono to síce vyzerá pekne, keď nie je centrálna konzola obsypaná tlačidlami, ale aby ste si nastavili teplotu na klimatizáciu, musíte spustiť oči z cesty a hľadať funkciu v dotykovom systéme. Je to bezpečné?

Audi ale určite nájde ergonomickejší spôsob, ako ovládať základné funkcie, bez toho aby sa vodič musel prestať sústrediť na riadenie. Odlišovať sa bude aj zobrazenie funkcií pre športové a rodinné alebo manažérske modely.

Športové modely ako napríklad nové Audi R8 prevezmú multifukčný displej pred vodičom po vzore toho v novom Audi TT. Ostatné modely potom budú mať tradičný hlavný displej uprostred, aby naň videli všetci cestujúci.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY