vytisknout velikost písma Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi má nový vrchol ponuky. Vlajková loď A8 bola doteraz dostupná maximálne vo verzii S8 s výkonom 382 kW (520 koní), lenže teraz prichádza ešte silnejší variant označený ako S8 Plus. Tá ponúka vyšší výkon, lepšie zrýchlenie a maximálku presahujúcu 300 km/h.

Osemvalcový preplňovaný motor 4.0 TFSI dostal niekoľko úprav (napríklad upravenú riadiacu jednotku alebo inú geometriu turbodúchadiel), výsledkom sú parametre 445 kW (605 k) a 700 Nm, respektíve 750 Nm s využitím funkcie overboost. V spolupráci s osemstupňovou prevodovkou vystrelí táto limuzína na stovku za 3,8 s a maximálne ide 250 km/h.

s8_01.jpgs8_02.jpgs8_03.jpg

Lenže v ponuke je ešte balíček Dynamic, ktorý obsahuje karbón-keramické brzdové kotúče, športový výfuk a hlavne obmedzovač posunutý na 305 km/h. Mimochodom Nemci majú túto vec v štandardnej výbave.

Audi S8 Plus dostala decentný spojler na veko kufra, ktorý má farbu karosérie alebo je za príplatok karbónový. Súčasťou vrcholnej verzie sú tiež napríklad zatmavené zadné svetlá alebo lesklo čierny difúzor. Čierne sú potom aj koncovky výfuku. Vo výbave nájdeme ale aj dôležitejšie veci, ako napríklad pohon všetkých kolies quattro so športovým diferenciálom alebo adaptívne vzduchové odpruženie.

Do predaja na domácom nemeckom trhu sa nové Audi S8 Plus dostane koncom novembra. Základná cena bola stanovená na 145 200 eur.

s8_04.jpgs8_05.jpgs8_06.jpgs8_07.jpgs8_08.jpgs8_09.jpgs8_10.jpgs8_11.jpgs8_12.jpgs8_13.jpgs8_14.jpgs8_15.jpgs8_16.jpgs8_17.jpgs8_18.jpgs8_19.jpgs8_20.jpgs8_21.jpgs8_22.jpgs8_23.jpgs8_24.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY