vytisknout velikost písma Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi má nový vrchol ponuky. Vlajková loď A8 bola doteraz dostupná maximálne vo verzii S8 s výkonom 382 kW (520 koní), lenže teraz prichádza ešte silnejší variant označený ako S8 Plus. Tá ponúka vyšší výkon, lepšie zrýchlenie a maximálku presahujúcu 300 km/h.

Osemvalcový preplňovaný motor 4.0 TFSI dostal niekoľko úprav (napríklad upravenú riadiacu jednotku alebo inú geometriu turbodúchadiel), výsledkom sú parametre 445 kW (605 k) a 700 Nm, respektíve 750 Nm s využitím funkcie overboost. V spolupráci s osemstupňovou prevodovkou vystrelí táto limuzína na stovku za 3,8 s a maximálne ide 250 km/h.

s8_01.jpgs8_02.jpgs8_03.jpg

Lenže v ponuke je ešte balíček Dynamic, ktorý obsahuje karbón-keramické brzdové kotúče, športový výfuk a hlavne obmedzovač posunutý na 305 km/h. Mimochodom Nemci majú túto vec v štandardnej výbave.

Audi S8 Plus dostala decentný spojler na veko kufra, ktorý má farbu karosérie alebo je za príplatok karbónový. Súčasťou vrcholnej verzie sú tiež napríklad zatmavené zadné svetlá alebo lesklo čierny difúzor. Čierne sú potom aj koncovky výfuku. Vo výbave nájdeme ale aj dôležitejšie veci, ako napríklad pohon všetkých kolies quattro so športovým diferenciálom alebo adaptívne vzduchové odpruženie.

Do predaja na domácom nemeckom trhu sa nové Audi S8 Plus dostane koncom novembra. Základná cena bola stanovená na 145 200 eur.

s8_04.jpgs8_05.jpgs8_06.jpgs8_07.jpgs8_08.jpgs8_09.jpgs8_10.jpgs8_11.jpgs8_12.jpgs8_13.jpgs8_14.jpgs8_15.jpgs8_16.jpgs8_17.jpgs8_18.jpgs8_19.jpgs8_20.jpgs8_21.jpgs8_22.jpgs8_23.jpgs8_24.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY