vytisknout velikost písma Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi má nový vrchol ponuky. Vlajková loď A8 bola doteraz dostupná maximálne vo verzii S8 s výkonom 382 kW (520 koní), lenže teraz prichádza ešte silnejší variant označený ako S8 Plus. Tá ponúka vyšší výkon, lepšie zrýchlenie a maximálku presahujúcu 300 km/h.

Osemvalcový preplňovaný motor 4.0 TFSI dostal niekoľko úprav (napríklad upravenú riadiacu jednotku alebo inú geometriu turbodúchadiel), výsledkom sú parametre 445 kW (605 k) a 700 Nm, respektíve 750 Nm s využitím funkcie overboost. V spolupráci s osemstupňovou prevodovkou vystrelí táto limuzína na stovku za 3,8 s a maximálne ide 250 km/h.

s8_01.jpgs8_02.jpgs8_03.jpg

Lenže v ponuke je ešte balíček Dynamic, ktorý obsahuje karbón-keramické brzdové kotúče, športový výfuk a hlavne obmedzovač posunutý na 305 km/h. Mimochodom Nemci majú túto vec v štandardnej výbave.

Audi S8 Plus dostala decentný spojler na veko kufra, ktorý má farbu karosérie alebo je za príplatok karbónový. Súčasťou vrcholnej verzie sú tiež napríklad zatmavené zadné svetlá alebo lesklo čierny difúzor. Čierne sú potom aj koncovky výfuku. Vo výbave nájdeme ale aj dôležitejšie veci, ako napríklad pohon všetkých kolies quattro so športovým diferenciálom alebo adaptívne vzduchové odpruženie.

Do predaja na domácom nemeckom trhu sa nové Audi S8 Plus dostane koncom novembra. Základná cena bola stanovená na 145 200 eur.

s8_04.jpgs8_05.jpgs8_06.jpgs8_07.jpgs8_08.jpgs8_09.jpgs8_10.jpgs8_11.jpgs8_12.jpgs8_13.jpgs8_14.jpgs8_15.jpgs8_16.jpgs8_17.jpgs8_18.jpgs8_19.jpgs8_20.jpgs8_21.jpgs8_22.jpgs8_23.jpgs8_24.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY