Audi má nový vrchol ponuky. Vlajková loď A8 bola doteraz dostupná maximálne vo verzii S8 s výkonom 382 kW (520 koní), lenže teraz prichádza ešte silnejší variant označený ako S8 Plus. Tá ponúka vyšší výkon, lepšie zrýchlenie a maximálku presahujúcu 300 km/h.
Osemvalcový preplňovaný motor 4.0 TFSI dostal niekoľko úprav (napríklad upravenú riadiacu jednotku alebo inú geometriu turbodúchadiel), výsledkom sú parametre 445 kW (605 k) a 700 Nm, respektíve 750 Nm s využitím funkcie overboost. V spolupráci s osemstupňovou prevodovkou vystrelí táto limuzína na stovku za 3,8 s a maximálne ide 250 km/h.
Lenže v ponuke je ešte balíček Dynamic, ktorý obsahuje karbón-keramické brzdové kotúče, športový výfuk a hlavne obmedzovač posunutý na 305 km/h. Mimochodom Nemci majú túto vec v štandardnej výbave.
Audi S8 Plus dostala decentný spojler na veko kufra, ktorý má farbu karosérie alebo je za príplatok karbónový. Súčasťou vrcholnej verzie sú tiež napríklad zatmavené zadné svetlá alebo lesklo čierny difúzor. Čierne sú potom aj koncovky výfuku. Vo výbave nájdeme ale aj dôležitejšie veci, ako napríklad pohon všetkých kolies quattro so športovým diferenciálom alebo adaptívne vzduchové odpruženie.
Do predaja na domácom nemeckom trhu sa nové Audi S8 Plus dostane koncom novembra. Základná cena bola stanovená na 145 200 eur.
Posledné vydanie ostrého kombi Audi RS 6 Avant už nemá desaťvalec prevzatý z Lamborghini a zároveň ponúkne nižší výkon. Lenže to ešte neznamená, že musí byť najnovšia generácia nutne horšia. Je to presne naopak.
Audi A3 so sťahovacou strechou nepatrí k najviac strhujúcim autám na trhu, pôsobí však ako prémiový produkt - nielen spracovaním a výbavou interiéru, ale aj správaním na ceste.
Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.
S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.
Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.