vytisknout velikost písma Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi S8 Plus má 605 koní, stovku dá za 3,8 s a maximálne ide 305 km/h

Audi má nový vrchol ponuky. Vlajková loď A8 bola doteraz dostupná maximálne vo verzii S8 s výkonom 382 kW (520 koní), lenže teraz prichádza ešte silnejší variant označený ako S8 Plus. Tá ponúka vyšší výkon, lepšie zrýchlenie a maximálku presahujúcu 300 km/h.

Osemvalcový preplňovaný motor 4.0 TFSI dostal niekoľko úprav (napríklad upravenú riadiacu jednotku alebo inú geometriu turbodúchadiel), výsledkom sú parametre 445 kW (605 k) a 700 Nm, respektíve 750 Nm s využitím funkcie overboost. V spolupráci s osemstupňovou prevodovkou vystrelí táto limuzína na stovku za 3,8 s a maximálne ide 250 km/h.

s8_01.jpgs8_02.jpgs8_03.jpg

Lenže v ponuke je ešte balíček Dynamic, ktorý obsahuje karbón-keramické brzdové kotúče, športový výfuk a hlavne obmedzovač posunutý na 305 km/h. Mimochodom Nemci majú túto vec v štandardnej výbave.

Audi S8 Plus dostala decentný spojler na veko kufra, ktorý má farbu karosérie alebo je za príplatok karbónový. Súčasťou vrcholnej verzie sú tiež napríklad zatmavené zadné svetlá alebo lesklo čierny difúzor. Čierne sú potom aj koncovky výfuku. Vo výbave nájdeme ale aj dôležitejšie veci, ako napríklad pohon všetkých kolies quattro so športovým diferenciálom alebo adaptívne vzduchové odpruženie.

Do predaja na domácom nemeckom trhu sa nové Audi S8 Plus dostane koncom novembra. Základná cena bola stanovená na 145 200 eur.

s8_04.jpgs8_05.jpgs8_06.jpgs8_07.jpgs8_08.jpgs8_09.jpgs8_10.jpgs8_11.jpgs8_12.jpgs8_13.jpgs8_14.jpgs8_15.jpgs8_16.jpgs8_17.jpgs8_18.jpgs8_19.jpgs8_20.jpgs8_21.jpgs8_22.jpgs8_23.jpgs8_24.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY