vytisknout velikost písma Audi S4 Avant 3.0 TFSI vymenilo kompresor za turbá

Vpredu sa usadil novo vyvinutý šesťvalec. Na 100 km/h akceleruje 1675 kg ťažký kombík za 4,7 sekundy a najvyššia rýchlosť stráži na 250 km/h elektronický obmedzovač.
Audi S4 Avant 3.0 TFSI vymenilo kompresor za turbá
Zoznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogaléria: Audi S4 Avant

Nová generácia Audi S4 sa predstavila v septembri na autosalóne vo Frankfurte vo verzii sedan. Teraz sa na autosalóne v Ženeve odhalí praktickejší variant Audi S4 Avant. Model s karosériou kombi k radu S4 neodmysliteľne patrí.

Audi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpg
Audi S4 Avant využíva techniku už skôr predstaveného sedanu. Posilnený motor V6 3.0 TFSI teraz preplňujú turbodúchadlá, nie kompresor

Vpredu sa usadil novo vyvinutý šesťvalec 3.0 TFSI, ktorý sa teraz namiesto kompresora spolieha na turbodúchadla. Výkon vzrástol na 260 kW (354 koní) a krútiaci moment bol zaokrúhlený na pekných 500 Nm v rozsahu 1370 až 4500 ot.

Audi S4 Avant má samozrejme pohon všetkých kolies quattro so športovým zadným diferenciálom. Nastavenie pohonu preferuje zadnú nápravu, automatická osemstupňová prevodovka je potom samozrejmosťou, s manuálom už model S4 nekúpite.

Na 100 km/h akceleruje 1675 kg ťažký kombík za 4,7 sekundy a najvyššiu rýchlosť stráži na 250 km/h elektronický obmedzovač. Audi myslí aj na spotrebu, pri modeli S4 Avant udáva v kombinácii 7,5 litra na 100 km.

Spotrebe pomáha dlhšie odstupňovanie posledných rýchlostí v prevodovke alebo schopnosť prevodovky sa medzi rýchlosťami 55 až 160 km/h po zložení nohy z plynu odpojiť do úspornejšieho módu s nižším trením.

Audi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_10.jpg
Nová S4 Avant je v porovnaní s predchodcem o 75 kg ľahší a to má bohatšiu základnú výbavu. Za adaptívny podvozok alebo Wi-Fi si ale podľa tradície musíte priplácať

Kým základný objem kufra 505 až 1510 litrov dostanete vždy, za adaptívny podvozok si budete musieť priplatiť. Ako už sa stalo zvykom, priplácať môžete podľa ľubovôle za lepšie sedačky, kvalitnejší audio systém alebo lepšie navigáciu či zábavný systém vozidla. Po novom môžete mať na palube internet s WiFi a podobne. Základná cena 61 150 eur sa tak môže hravo navýšiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY