vytisknout velikost písma Audi S4 Avant 3.0 TFSI vymenilo kompresor za turbá

Vpredu sa usadil novo vyvinutý šesťvalec. Na 100 km/h akceleruje 1675 kg ťažký kombík za 4,7 sekundy a najvyššia rýchlosť stráži na 250 km/h elektronický obmedzovač.
Audi S4 Avant 3.0 TFSI vymenilo kompresor za turbá
Zoznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogaléria: Audi S4 Avant

Nová generácia Audi S4 sa predstavila v septembri na autosalóne vo Frankfurte vo verzii sedan. Teraz sa na autosalóne v Ženeve odhalí praktickejší variant Audi S4 Avant. Model s karosériou kombi k radu S4 neodmysliteľne patrí.

Audi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_0e.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_12.jpg
Audi S4 Avant využíva techniku už skôr predstaveného sedanu. Posilnený motor V6 3.0 TFSI teraz preplňujú turbodúchadlá, nie kompresor

Vpredu sa usadil novo vyvinutý šesťvalec 3.0 TFSI, ktorý sa teraz namiesto kompresora spolieha na turbodúchadla. Výkon vzrástol na 260 kW (354 koní) a krútiaci moment bol zaokrúhlený na pekných 500 Nm v rozsahu 1370 až 4500 ot.

Audi S4 Avant má samozrejme pohon všetkých kolies quattro so športovým zadným diferenciálom. Nastavenie pohonu preferuje zadnú nápravu, automatická osemstupňová prevodovka je potom samozrejmosťou, s manuálom už model S4 nekúpite.

Na 100 km/h akceleruje 1675 kg ťažký kombík za 4,7 sekundy a najvyššiu rýchlosť stráži na 250 km/h elektronický obmedzovač. Audi myslí aj na spotrebu, pri modeli S4 Avant udáva v kombinácii 7,5 litra na 100 km.

Spotrebe pomáha dlhšie odstupňovanie posledných rýchlostí v prevodovke alebo schopnosť prevodovky sa medzi rýchlosťami 55 až 160 km/h po zložení nohy z plynu odpojiť do úspornejšieho módu s nižším trením.

Audi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpgAudi-S4_Avant_2017_1600x1200_wallpaper_10.jpg
Nová S4 Avant je v porovnaní s predchodcem o 75 kg ľahší a to má bohatšiu základnú výbavu. Za adaptívny podvozok alebo Wi-Fi si ale podľa tradície musíte priplácať

Kým základný objem kufra 505 až 1510 litrov dostanete vždy, za adaptívny podvozok si budete musieť priplatiť. Ako už sa stalo zvykom, priplácať môžete podľa ľubovôle za lepšie sedačky, kvalitnejší audio systém alebo lepšie navigáciu či zábavný systém vozidla. Po novom môžete mať na palube internet s WiFi a podobne. Základná cena 61 150 eur sa tak môže hravo navýšiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY