vytisknout velikost písma Audi S3 vs. Audi Sport Quattro: divoká jazda prachom San Rema

Marketingové oddelenie značky Audi pripravilo pre svojich priaznivcov krátky film, ktorý by žiadnemu fanúšikovi štyroch prelínajúcich sa kruhov nemal ujsť...
Audi S3 vs. Audi Sport Quattro: divoká jazda prachom San Rema

Novodobé Audi je, podobne ako materský Volkswagen, pomerne mladou automobilkou, avšak tým skôr si tam rozmaznávajú svoje legendy. V Ingolstadte je jednou z najvýznamnejších legiend Audi Quattro z roku 1980 (dnes sa dochovaným autám pre odlíšenie hovorí Ur-Quattro), ktoré mimochodom prinieslo do veľkosériovej výroby pohon všetkých kolies quattro. Tento rok vo februári potom oslavovalo Audi výrobu 5 miliónov kusov opatrených týmto náhonom.

Pôvodné Audi Quattro predstavilo svetu prvú pohonnú sústavu Audi AWD, naviac kombinovanú s preplňovaným zážihovým motorom. Teraz bežný recept, pred tromi dekádami však ojedinelý krok. V čase premiéry vynikalo Quattro desaťventilovým päťvalcom s jediným vačkovým hriadeľom a objemom 2,1 l, ktorý bol pôvodne naladený na 200 koní (147 kW).

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg
Páni si pri natáčaní určite užili kopec zábavy...

Tým ale prepájanie slávnej histórie s horúcou prítomnosťou v Audi nekončí, spomeňme napríklad koncept Audi Sport Quattro z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte, ktorý by mal čoskoro vyústiť v sériovom prevedení. Teraz spoločnosť Audi svojim priaznivcom predstavuje necelé tri minúty dlhý film, ktorého hlavnými protagonistami je slávne Audi Sport Quattro a súčasné Audi S3.

Snímka zachytáva časť niekdajšej talianskej Rallye San Remo medzi obcami Torre a Castello a Asciano. Nič dramatické nečakajte, žiadny meraný závod to nie je, ale je to pekný, svižne zostrihaný film plný decentných šmykov a pôsobivých oblakov prachu. A ešte jedna poznámka: za volant Audi Sport Quattro v tomto snímku zasadol slávny Stig Blomqvist...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY