vytisknout velikost písma Audi S3: ostrý sedan vďaka ABT ešte ostrejší. Ponúkne stovku za 4,5 s

Audi S3: ostrý sedan vďaka ABT ešte ostrejší. Ponúkne stovku za 4,5 s

Spoločnosť ABT po niekoľkých novinkách prezentovaných tento rok v Ženeve prichádza s ďalšou premiérou. Tentoraz sa dostalo na Audi S3 s karosériou sedan. Výsledkom je výkon 370 koní, maximálna rýchlosť 265 km/h a stovka pokorená za 4,5 s.

Najnovší počin spoločnosti ABT sa týka modelu Audi S3. Toto auto štandardne ponúka z benzínového preplňovaného dvojlitra 300 koní a krútiaci moment vrcholiaci na hodnote 380 Nm. Najvyššia rýchlosť činí 250 km/h a v spojení s automatickou prevodovkou (a pohonom všetkých kolies) sa sedan rozbehne na stovku za 4,9 s.

Komu by to nestačilo, ten si môže od ABT zaobstarať prevedenie vyladené na 370 koní, respektíve na 460 Nm. Všetko má na svedomí nová riadiaca jednotka. Maximálna rýchlosť sa vďaka tomu posunie o 15 km/h vyššie a čas potrebný na zdolanie stokilometrovej rýchlosti klesne o 0,4 s.

Čo sa ďalších úprav týka, držali sa ľudia od ABT pomerne "pri stene". Auto na fotkách je postavené na dvadsaťpalcových kolesách, ktoré sa dajú vymeniť za osemnástky alebo devätnástky, a to je až na pár ďalších detailov všetko.

Mimochodom ak máte namierené k Wörthersee, uvidíte tam tiež dve autá práve od ABT. Prvým z nich je Audi RS5-R, tým druhým potom Golf GTI Dark Edition. A keby vás náhodou prepadla túžba niečo od ABT priamo na mieste zaobstarať, potom na niektoré veci dostanete 33% zľavu. ABT tak chce osláviť 33. ročník tejto akcie.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY