vytisknout velikost písma Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Novinka má rýchly motor z S3 aj rýchlu strechu z A3 Cabrio, ale poriadne kvôli tomu pribrala. Váži o 130 kg viac než ekvivalentný hatchback.
Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Nové Audi A3 Cabrio už poznáme. A športové Audi S3 samozrejme tiež. Bolo teda len otázkou času, kedy v Ingolstadte spoja obe varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho príchod už pri premiére A3 Cabrio, teraz ale pridáva podrobnejšie informácie a tiež novú sadu fotografií.

Štvormiestny kabriolet, založený na platforme MQB, má viacvrstvovú látkovú strechu so špeciálnou penovou výplňou, ktorá pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanizmus zvládne jej otvorenie alebo zatvorenie za 18 sekúnd a môže pracovať pri jazde rýchlosťou až 50 km/h.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140016_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140011_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140012_medium.jpgS3 má chromom lemovanú masku „singleframe“ a hliníkový rám čelného okna

Technika a dizajn nového Audi S3 Cabrio sa pochopiteľne nelíši od uzavretej S3, ak necháme stranou konštrukčné zmeny vynútené stratou strechy. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI dáva v tomto modeli rovných tristo koní - o dvadsať viac ako v Leonu Cupra a o osemdesiat viac ako v Octavii RS. Krútiaci moment 380 Nm je k dispozícii od 1800 až do 5500 ot. min-1.

Odstránenie strechy sa pochopiteľne muselo prejaviť miernym nárastom hmotnosti a teda zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je pri hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg ťažšie ako trojdverová S3. Aj päťdverové Audi S3 Sportback váži len 1520 kg. Čas potrebný k zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa predĺžil zo 4,8 na 5,4 s. Na najvyššej rýchlosti žiaden rozdiel nespoznáte, je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je 7,1 l/100 km.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140008_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140017_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140018_medium.jpgPustiť do interiéru slnko trvá iba 18 sekúnd a netreba kvôli tomu zastavovať

Všetky hodnoty z predchádzajúceho odseku platia pre autá s prevodovkou S Tronic. Kabriolet sa totiž s ručným radením ponúkať nebude, hoci pre S3 i S3 Sportback k dispozícii je. Z prevodovky poputuje krútiaci moment motora na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex.

Nové Audi S3 sa začne predávať v lete a v Nemecku má stáť 48 500 eur.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY