vytisknout velikost písma Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Novinka má rýchly motor z S3 aj rýchlu strechu z A3 Cabrio, ale poriadne kvôli tomu pribrala. Váži o 130 kg viac než ekvivalentný hatchback.
Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Nové Audi A3 Cabrio už poznáme. A športové Audi S3 samozrejme tiež. Bolo teda len otázkou času, kedy v Ingolstadte spoja obe varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho príchod už pri premiére A3 Cabrio, teraz ale pridáva podrobnejšie informácie a tiež novú sadu fotografií.

Štvormiestny kabriolet, založený na platforme MQB, má viacvrstvovú látkovú strechu so špeciálnou penovou výplňou, ktorá pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanizmus zvládne jej otvorenie alebo zatvorenie za 18 sekúnd a môže pracovať pri jazde rýchlosťou až 50 km/h.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140016_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140011_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140012_medium.jpgS3 má chromom lemovanú masku „singleframe“ a hliníkový rám čelného okna

Technika a dizajn nového Audi S3 Cabrio sa pochopiteľne nelíši od uzavretej S3, ak necháme stranou konštrukčné zmeny vynútené stratou strechy. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI dáva v tomto modeli rovných tristo koní - o dvadsať viac ako v Leonu Cupra a o osemdesiat viac ako v Octavii RS. Krútiaci moment 380 Nm je k dispozícii od 1800 až do 5500 ot. min-1.

Odstránenie strechy sa pochopiteľne muselo prejaviť miernym nárastom hmotnosti a teda zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je pri hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg ťažšie ako trojdverová S3. Aj päťdverové Audi S3 Sportback váži len 1520 kg. Čas potrebný k zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa predĺžil zo 4,8 na 5,4 s. Na najvyššej rýchlosti žiaden rozdiel nespoznáte, je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je 7,1 l/100 km.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140008_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140017_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140018_medium.jpgPustiť do interiéru slnko trvá iba 18 sekúnd a netreba kvôli tomu zastavovať

Všetky hodnoty z predchádzajúceho odseku platia pre autá s prevodovkou S Tronic. Kabriolet sa totiž s ručným radením ponúkať nebude, hoci pre S3 i S3 Sportback k dispozícii je. Z prevodovky poputuje krútiaci moment motora na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex.

Nové Audi S3 sa začne predávať v lete a v Nemecku má stáť 48 500 eur.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY