vytisknout velikost písma Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Novinka má rýchly motor z S3 aj rýchlu strechu z A3 Cabrio, ale poriadne kvôli tomu pribrala. Váži o 130 kg viac než ekvivalentný hatchback.
Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Nové Audi A3 Cabrio už poznáme. A športové Audi S3 samozrejme tiež. Bolo teda len otázkou času, kedy v Ingolstadte spoja obe varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho príchod už pri premiére A3 Cabrio, teraz ale pridáva podrobnejšie informácie a tiež novú sadu fotografií.

Štvormiestny kabriolet, založený na platforme MQB, má viacvrstvovú látkovú strechu so špeciálnou penovou výplňou, ktorá pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanizmus zvládne jej otvorenie alebo zatvorenie za 18 sekúnd a môže pracovať pri jazde rýchlosťou až 50 km/h.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140016_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140011_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140012_medium.jpgS3 má chromom lemovanú masku „singleframe“ a hliníkový rám čelného okna

Technika a dizajn nového Audi S3 Cabrio sa pochopiteľne nelíši od uzavretej S3, ak necháme stranou konštrukčné zmeny vynútené stratou strechy. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI dáva v tomto modeli rovných tristo koní - o dvadsať viac ako v Leonu Cupra a o osemdesiat viac ako v Octavii RS. Krútiaci moment 380 Nm je k dispozícii od 1800 až do 5500 ot. min-1.

Odstránenie strechy sa pochopiteľne muselo prejaviť miernym nárastom hmotnosti a teda zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je pri hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg ťažšie ako trojdverová S3. Aj päťdverové Audi S3 Sportback váži len 1520 kg. Čas potrebný k zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa predĺžil zo 4,8 na 5,4 s. Na najvyššej rýchlosti žiaden rozdiel nespoznáte, je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je 7,1 l/100 km.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140008_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140017_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140018_medium.jpgPustiť do interiéru slnko trvá iba 18 sekúnd a netreba kvôli tomu zastavovať

Všetky hodnoty z predchádzajúceho odseku platia pre autá s prevodovkou S Tronic. Kabriolet sa totiž s ručným radením ponúkať nebude, hoci pre S3 i S3 Sportback k dispozícii je. Z prevodovky poputuje krútiaci moment motora na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex.

Nové Audi S3 sa začne predávať v lete a v Nemecku má stáť 48 500 eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY