vytisknout velikost písma Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Novinka má rýchly motor z S3 aj rýchlu strechu z A3 Cabrio, ale poriadne kvôli tomu pribrala. Váži o 130 kg viac než ekvivalentný hatchback.
Audi S3 Cabrio podrobnejšie a v novej galérii: Rýchly tučko

Nové Audi A3 Cabrio už poznáme. A športové Audi S3 samozrejme tiež. Bolo teda len otázkou času, kedy v Ingolstadte spoja obe varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho príchod už pri premiére A3 Cabrio, teraz ale pridáva podrobnejšie informácie a tiež novú sadu fotografií.

Štvormiestny kabriolet, založený na platforme MQB, má viacvrstvovú látkovú strechu so špeciálnou penovou výplňou, ktorá pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanizmus zvládne jej otvorenie alebo zatvorenie za 18 sekúnd a môže pracovať pri jazde rýchlosťou až 50 km/h.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140016_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140011_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140012_medium.jpgS3 má chromom lemovanú masku „singleframe“ a hliníkový rám čelného okna

Technika a dizajn nového Audi S3 Cabrio sa pochopiteľne nelíši od uzavretej S3, ak necháme stranou konštrukčné zmeny vynútené stratou strechy. Preplňovaný štvorvalec 2.0 TFSI dáva v tomto modeli rovných tristo koní - o dvadsať viac ako v Leonu Cupra a o osemdesiat viac ako v Octavii RS. Krútiaci moment 380 Nm je k dispozícii od 1800 až do 5500 ot. min-1.

Odstránenie strechy sa pochopiteľne muselo prejaviť miernym nárastom hmotnosti a teda zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je pri hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg ťažšie ako trojdverová S3. Aj päťdverové Audi S3 Sportback váži len 1520 kg. Čas potrebný k zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa predĺžil zo 4,8 na 5,4 s. Na najvyššej rýchlosti žiaden rozdiel nespoznáte, je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Kombinovaná spotreba je 7,1 l/100 km.

Audi S3 Cabrio 2014S3C140008_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140017_medium.jpgAudi S3 Cabrio 2014S3C140018_medium.jpgPustiť do interiéru slnko trvá iba 18 sekúnd a netreba kvôli tomu zastavovať

Všetky hodnoty z predchádzajúceho odseku platia pre autá s prevodovkou S Tronic. Kabriolet sa totiž s ručným radením ponúkať nebude, hoci pre S3 i S3 Sportback k dispozícii je. Z prevodovky poputuje krútiaci moment motora na všetky štyri kolesá prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex.

Nové Audi S3 sa začne predávať v lete a v Nemecku má stáť 48 500 eur.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY