vytisknout velikost písma Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd

Niekoľko týždňov pred výstavnou premiérou v Ženeve usporiadalo Audi online svetovú premiéru najmenšieho člena rodiny "S" modelov.
Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletná fotogaléria

Audi S1 prináša medzi najmenšie ostré hatchbacky pohon všetkých kolies a výkon preplňovaného dvojlitra - teda atribúty o triedu väčších "hot-hatchov". Vďaka motoru 2.0 TFSI naladenému na 231 koní a 370 Nm zvládne nové Audi S1 zrýchlenie na 100 km/h za 5,8 s a rozbehne sa až na 250 km/h.

S1140014_medium.jpgS1140015_medium.jpgS1140017_medium.jpg
Nové Audi S1 bude rovno ponúkané aj ako päťdverová verzia S1 Sportback

Ak máte pocit, že ste o podobnom aute u nás nedávno čítali, nemýlite sa. Nebolo to však Audi. Aj sesterské Volkswagen Polo sa v Ženeve ukáže v novej ostrej verzii R s rovnakou technikou.

Vedľa trojdverového Audi S1 bude k dispozícii aj päťdverové Audi S1 Sportback, ktoré je o desatinu pomalšie v akcelerácii a má o deciliter vyššiu homologizovanú spotrebu - 7,1 namiesto 7,0 l/100 km.

Obe karosárske varianty majú pri zadnej náprave uloženú hydraulicky ovládanú lamelovú spojku, ktorá údajne dostala špeciálny športový softvér. Rovnako je na tom aj elektronický stabilizačný systém, ktorý navyše pomáha s vektorovaním krútiaceho momentu.

Nový život pre staré meno

Audi S1 bol súťažný špeciál, vyvinutý v 80. rokoch pre skupinu B. Mal pozdĺžne uložený radový päťvalec, pohon všetkých kolies a v neskoršej evolúcii aj dvojspojkovú prevodovku.

Hoci Audi A1 má - ako všetky malé autá - vzadu kľukovú nápravu, športová S1 dostala kvôli pohonu všetkých kolies štvorprvkové zavesenie. Jazdiť bude na sedemnásťpalcových kolesách, ale za príplatok vám v Audi radi namontujú osemnástky. V štandardnej výbave navyše nebudú chýbať adaptívne tlmiče pruženia.

To všetko dohromady by malo dať novému Audi S1 úroveň jazdných vlastností, akú sme medzi malými rýchlymi hatchbackmi doteraz nezažili. Aby auto podľa toho vyzeralo, dali mu dizajnéri z Ingolstadtu agresívnejšie štylizované nárazníky, nástavce prahov a xenonové svetlá s LED denným svietením. Za príplatok vám ponúknu exteriérový stylingový paket quattro s ešte agresívnejším vzhľadom.

S1140023_medium.jpgS1140024_medium.jpgS1140025_medium.jpg
Anatomické sedačky s integrovanými opierkami hlavy dostanete len za príplatok, ale motor 2.0 TFSI aj pohon všetkých kolies budú našťastie v sérii

Ceny nového Audi sú bohužiaľ rovnako dospelé ako jeho technika. V Nemecku bude Audi S1 stáť 29 950 eur, resp. 30 800 eur v prípade verzie Sportback. Na slovenské ceny si ešte nejakú dobu počkáme, ale nemali by sa príliš odlišovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY