vytisknout velikost písma Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd

Niekoľko týždňov pred výstavnou premiérou v Ženeve usporiadalo Audi online svetovú premiéru najmenšieho člena rodiny "S" modelov.
Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletná fotogaléria

Audi S1 prináša medzi najmenšie ostré hatchbacky pohon všetkých kolies a výkon preplňovaného dvojlitra - teda atribúty o triedu väčších "hot-hatchov". Vďaka motoru 2.0 TFSI naladenému na 231 koní a 370 Nm zvládne nové Audi S1 zrýchlenie na 100 km/h za 5,8 s a rozbehne sa až na 250 km/h.

S1140014_medium.jpgS1140015_medium.jpgS1140017_medium.jpg
Nové Audi S1 bude rovno ponúkané aj ako päťdverová verzia S1 Sportback

Ak máte pocit, že ste o podobnom aute u nás nedávno čítali, nemýlite sa. Nebolo to však Audi. Aj sesterské Volkswagen Polo sa v Ženeve ukáže v novej ostrej verzii R s rovnakou technikou.

Vedľa trojdverového Audi S1 bude k dispozícii aj päťdverové Audi S1 Sportback, ktoré je o desatinu pomalšie v akcelerácii a má o deciliter vyššiu homologizovanú spotrebu - 7,1 namiesto 7,0 l/100 km.

Obe karosárske varianty majú pri zadnej náprave uloženú hydraulicky ovládanú lamelovú spojku, ktorá údajne dostala špeciálny športový softvér. Rovnako je na tom aj elektronický stabilizačný systém, ktorý navyše pomáha s vektorovaním krútiaceho momentu.

Nový život pre staré meno

Audi S1 bol súťažný špeciál, vyvinutý v 80. rokoch pre skupinu B. Mal pozdĺžne uložený radový päťvalec, pohon všetkých kolies a v neskoršej evolúcii aj dvojspojkovú prevodovku.

Hoci Audi A1 má - ako všetky malé autá - vzadu kľukovú nápravu, športová S1 dostala kvôli pohonu všetkých kolies štvorprvkové zavesenie. Jazdiť bude na sedemnásťpalcových kolesách, ale za príplatok vám v Audi radi namontujú osemnástky. V štandardnej výbave navyše nebudú chýbať adaptívne tlmiče pruženia.

To všetko dohromady by malo dať novému Audi S1 úroveň jazdných vlastností, akú sme medzi malými rýchlymi hatchbackmi doteraz nezažili. Aby auto podľa toho vyzeralo, dali mu dizajnéri z Ingolstadtu agresívnejšie štylizované nárazníky, nástavce prahov a xenonové svetlá s LED denným svietením. Za príplatok vám ponúknu exteriérový stylingový paket quattro s ešte agresívnejším vzhľadom.

S1140023_medium.jpgS1140024_medium.jpgS1140025_medium.jpg
Anatomické sedačky s integrovanými opierkami hlavy dostanete len za príplatok, ale motor 2.0 TFSI aj pohon všetkých kolies budú našťastie v sérii

Ceny nového Audi sú bohužiaľ rovnako dospelé ako jeho technika. V Nemecku bude Audi S1 stáť 29 950 eur, resp. 30 800 eur v prípade verzie Sportback. Na slovenské ceny si ešte nejakú dobu počkáme, ale nemali by sa príliš odlišovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY