vytisknout velikost písma Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd

Niekoľko týždňov pred výstavnou premiérou v Ženeve usporiadalo Audi online svetovú premiéru najmenšieho člena rodiny "S" modelov.
Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletná fotogaléria

Audi S1 prináša medzi najmenšie ostré hatchbacky pohon všetkých kolies a výkon preplňovaného dvojlitra - teda atribúty o triedu väčších "hot-hatchov". Vďaka motoru 2.0 TFSI naladenému na 231 koní a 370 Nm zvládne nové Audi S1 zrýchlenie na 100 km/h za 5,8 s a rozbehne sa až na 250 km/h.

S1140014_medium.jpgS1140015_medium.jpgS1140017_medium.jpg
Nové Audi S1 bude rovno ponúkané aj ako päťdverová verzia S1 Sportback

Ak máte pocit, že ste o podobnom aute u nás nedávno čítali, nemýlite sa. Nebolo to však Audi. Aj sesterské Volkswagen Polo sa v Ženeve ukáže v novej ostrej verzii R s rovnakou technikou.

Vedľa trojdverového Audi S1 bude k dispozícii aj päťdverové Audi S1 Sportback, ktoré je o desatinu pomalšie v akcelerácii a má o deciliter vyššiu homologizovanú spotrebu - 7,1 namiesto 7,0 l/100 km.

Obe karosárske varianty majú pri zadnej náprave uloženú hydraulicky ovládanú lamelovú spojku, ktorá údajne dostala špeciálny športový softvér. Rovnako je na tom aj elektronický stabilizačný systém, ktorý navyše pomáha s vektorovaním krútiaceho momentu.

Nový život pre staré meno

Audi S1 bol súťažný špeciál, vyvinutý v 80. rokoch pre skupinu B. Mal pozdĺžne uložený radový päťvalec, pohon všetkých kolies a v neskoršej evolúcii aj dvojspojkovú prevodovku.

Hoci Audi A1 má - ako všetky malé autá - vzadu kľukovú nápravu, športová S1 dostala kvôli pohonu všetkých kolies štvorprvkové zavesenie. Jazdiť bude na sedemnásťpalcových kolesách, ale za príplatok vám v Audi radi namontujú osemnástky. V štandardnej výbave navyše nebudú chýbať adaptívne tlmiče pruženia.

To všetko dohromady by malo dať novému Audi S1 úroveň jazdných vlastností, akú sme medzi malými rýchlymi hatchbackmi doteraz nezažili. Aby auto podľa toho vyzeralo, dali mu dizajnéri z Ingolstadtu agresívnejšie štylizované nárazníky, nástavce prahov a xenonové svetlá s LED denným svietením. Za príplatok vám ponúknu exteriérový stylingový paket quattro s ešte agresívnejším vzhľadom.

S1140023_medium.jpgS1140024_medium.jpgS1140025_medium.jpg
Anatomické sedačky s integrovanými opierkami hlavy dostanete len za príplatok, ale motor 2.0 TFSI aj pohon všetkých kolies budú našťastie v sérii

Ceny nového Audi sú bohužiaľ rovnako dospelé ako jeho technika. V Nemecku bude Audi S1 stáť 29 950 eur, resp. 30 800 eur v prípade verzie Sportback. Na slovenské ceny si ešte nejakú dobu počkáme, ale nemali by sa príliš odlišovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY