vytisknout velikost písma Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd

Niekoľko týždňov pred výstavnou premiérou v Ženeve usporiadalo Audi online svetovú premiéru najmenšieho člena rodiny "S" modelov.
Audi S1 odhalené. Vrecková štvorkolka dá stovku pod šesť sekúnd
Zoznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletná fotogaléria

Audi S1 prináša medzi najmenšie ostré hatchbacky pohon všetkých kolies a výkon preplňovaného dvojlitra - teda atribúty o triedu väčších "hot-hatchov". Vďaka motoru 2.0 TFSI naladenému na 231 koní a 370 Nm zvládne nové Audi S1 zrýchlenie na 100 km/h za 5,8 s a rozbehne sa až na 250 km/h.

S1140014_medium.jpgS1140015_medium.jpgS1140017_medium.jpg
Nové Audi S1 bude rovno ponúkané aj ako päťdverová verzia S1 Sportback

Ak máte pocit, že ste o podobnom aute u nás nedávno čítali, nemýlite sa. Nebolo to však Audi. Aj sesterské Volkswagen Polo sa v Ženeve ukáže v novej ostrej verzii R s rovnakou technikou.

Vedľa trojdverového Audi S1 bude k dispozícii aj päťdverové Audi S1 Sportback, ktoré je o desatinu pomalšie v akcelerácii a má o deciliter vyššiu homologizovanú spotrebu - 7,1 namiesto 7,0 l/100 km.

Obe karosárske varianty majú pri zadnej náprave uloženú hydraulicky ovládanú lamelovú spojku, ktorá údajne dostala špeciálny športový softvér. Rovnako je na tom aj elektronický stabilizačný systém, ktorý navyše pomáha s vektorovaním krútiaceho momentu.

Nový život pre staré meno

Audi S1 bol súťažný špeciál, vyvinutý v 80. rokoch pre skupinu B. Mal pozdĺžne uložený radový päťvalec, pohon všetkých kolies a v neskoršej evolúcii aj dvojspojkovú prevodovku.

Hoci Audi A1 má - ako všetky malé autá - vzadu kľukovú nápravu, športová S1 dostala kvôli pohonu všetkých kolies štvorprvkové zavesenie. Jazdiť bude na sedemnásťpalcových kolesách, ale za príplatok vám v Audi radi namontujú osemnástky. V štandardnej výbave navyše nebudú chýbať adaptívne tlmiče pruženia.

To všetko dohromady by malo dať novému Audi S1 úroveň jazdných vlastností, akú sme medzi malými rýchlymi hatchbackmi doteraz nezažili. Aby auto podľa toho vyzeralo, dali mu dizajnéri z Ingolstadtu agresívnejšie štylizované nárazníky, nástavce prahov a xenonové svetlá s LED denným svietením. Za príplatok vám ponúknu exteriérový stylingový paket quattro s ešte agresívnejším vzhľadom.

S1140023_medium.jpgS1140024_medium.jpgS1140025_medium.jpg
Anatomické sedačky s integrovanými opierkami hlavy dostanete len za príplatok, ale motor 2.0 TFSI aj pohon všetkých kolies budú našťastie v sérii

Ceny nového Audi sú bohužiaľ rovnako dospelé ako jeho technika. V Nemecku bude Audi S1 stáť 29 950 eur, resp. 30 800 eur v prípade verzie Sportback. Na slovenské ceny si ešte nejakú dobu počkáme, ale nemali by sa príliš odlišovať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY