vytisknout velikost písma Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 TDI Concept oživuje hneď dve myšlienky, s ktorými sa Audi pohráva už pár rokov: športový model poháňaný vznetovým motorom a "elektrické turbo".

Zatiaľ čo štandardné Audi RS5 má pod kapotou skvelý zážihový osemvalec, koncepčné RS5 TDI si musí vystačiť so šesťvalcovým dieselom 3.0 TDI. Ten má vedľa tradičného výfukového turbodúchadla aj menšie dúchadlo poháňané elektrinou, ktoré zlepšuje reakciu na plyn aj priebeh momentovej krivky.

audi concept 11.jpgaudi concept 111.jpg
Aj so šesťvalcom je koncept rýchlejší ako produkčná verzia RS5

Výsledok? Pekných 750 Nm už v 1250 ot./min., čo znamená, že toto auto krúti plnou silou prakticky od voľnobehu. Ani za najvyšší výkon 385 koní sa Audi RS5 TDI hanbiť nemusí. Poháňané sú pochopiteľne všetky štyri kolesá, takže koncept nemá problém dosiahnuť stokilometrovej rýchlosti za rovné štyri sekundy po štarte.

Pre porovnanie, sériové Audi RS5 je o pol sekundy pomalšie. A zatiaľ čo v jeho prípade zasiahne elektronický obmedzovač po dosiahnutí obligátnych 250 km/h, dieselový koncept môže uháňať ľavým pruhom nemeckej diaľnice až dvestoosemdesiatkou.

Auto v tejto podobe do výroby takmer určite nezamieri, ale so zaradením elektrických dúchadiel do výroby sa v Ingolstadte do blízkej budúcnosti počíta.

Zdroj: Welt.de

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY