vytisknout velikost písma Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 TDI Concept oživuje hneď dve myšlienky, s ktorými sa Audi pohráva už pár rokov: športový model poháňaný vznetovým motorom a "elektrické turbo".

Zatiaľ čo štandardné Audi RS5 má pod kapotou skvelý zážihový osemvalec, koncepčné RS5 TDI si musí vystačiť so šesťvalcovým dieselom 3.0 TDI. Ten má vedľa tradičného výfukového turbodúchadla aj menšie dúchadlo poháňané elektrinou, ktoré zlepšuje reakciu na plyn aj priebeh momentovej krivky.

audi concept 11.jpgaudi concept 111.jpg
Aj so šesťvalcom je koncept rýchlejší ako produkčná verzia RS5

Výsledok? Pekných 750 Nm už v 1250 ot./min., čo znamená, že toto auto krúti plnou silou prakticky od voľnobehu. Ani za najvyšší výkon 385 koní sa Audi RS5 TDI hanbiť nemusí. Poháňané sú pochopiteľne všetky štyri kolesá, takže koncept nemá problém dosiahnuť stokilometrovej rýchlosti za rovné štyri sekundy po štarte.

Pre porovnanie, sériové Audi RS5 je o pol sekundy pomalšie. A zatiaľ čo v jeho prípade zasiahne elektronický obmedzovač po dosiahnutí obligátnych 250 km/h, dieselový koncept môže uháňať ľavým pruhom nemeckej diaľnice až dvestoosemdesiatkou.

Auto v tejto podobe do výroby takmer určite nezamieri, ale so zaradením elektrických dúchadiel do výroby sa v Ingolstadte do blízkej budúcnosti počíta.

Zdroj: Welt.de

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY