vytisknout velikost písma Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 TDI Concept oživuje hneď dve myšlienky, s ktorými sa Audi pohráva už pár rokov: športový model poháňaný vznetovým motorom a "elektrické turbo".

Zatiaľ čo štandardné Audi RS5 má pod kapotou skvelý zážihový osemvalec, koncepčné RS5 TDI si musí vystačiť so šesťvalcovým dieselom 3.0 TDI. Ten má vedľa tradičného výfukového turbodúchadla aj menšie dúchadlo poháňané elektrinou, ktoré zlepšuje reakciu na plyn aj priebeh momentovej krivky.

audi concept 11.jpgaudi concept 111.jpg
Aj so šesťvalcom je koncept rýchlejší ako produkčná verzia RS5

Výsledok? Pekných 750 Nm už v 1250 ot./min., čo znamená, že toto auto krúti plnou silou prakticky od voľnobehu. Ani za najvyšší výkon 385 koní sa Audi RS5 TDI hanbiť nemusí. Poháňané sú pochopiteľne všetky štyri kolesá, takže koncept nemá problém dosiahnuť stokilometrovej rýchlosti za rovné štyri sekundy po štarte.

Pre porovnanie, sériové Audi RS5 je o pol sekundy pomalšie. A zatiaľ čo v jeho prípade zasiahne elektronický obmedzovač po dosiahnutí obligátnych 250 km/h, dieselový koncept môže uháňať ľavým pruhom nemeckej diaľnice až dvestoosemdesiatkou.

Auto v tejto podobe do výroby takmer určite nezamieri, ale so zaradením elektrických dúchadiel do výroby sa v Ingolstadte do blízkej budúcnosti počíta.

Zdroj: Welt.de

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY