vytisknout velikost písma Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 TDI Concept oživuje hneď dve myšlienky, s ktorými sa Audi pohráva už pár rokov: športový model poháňaný vznetovým motorom a "elektrické turbo".

Zatiaľ čo štandardné Audi RS5 má pod kapotou skvelý zážihový osemvalec, koncepčné RS5 TDI si musí vystačiť so šesťvalcovým dieselom 3.0 TDI. Ten má vedľa tradičného výfukového turbodúchadla aj menšie dúchadlo poháňané elektrinou, ktoré zlepšuje reakciu na plyn aj priebeh momentovej krivky.

audi concept 11.jpgaudi concept 111.jpg
Aj so šesťvalcom je koncept rýchlejší ako produkčná verzia RS5

Výsledok? Pekných 750 Nm už v 1250 ot./min., čo znamená, že toto auto krúti plnou silou prakticky od voľnobehu. Ani za najvyšší výkon 385 koní sa Audi RS5 TDI hanbiť nemusí. Poháňané sú pochopiteľne všetky štyri kolesá, takže koncept nemá problém dosiahnuť stokilometrovej rýchlosti za rovné štyri sekundy po štarte.

Pre porovnanie, sériové Audi RS5 je o pol sekundy pomalšie. A zatiaľ čo v jeho prípade zasiahne elektronický obmedzovač po dosiahnutí obligátnych 250 km/h, dieselový koncept môže uháňať ľavým pruhom nemeckej diaľnice až dvestoosemdesiatkou.

Auto v tejto podobe do výroby takmer určite nezamieri, ale so zaradením elektrických dúchadiel do výroby sa v Ingolstadte do blízkej budúcnosti počíta.

Zdroj: Welt.de

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY