vytisknout velikost písma Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 vymenilo benzínovú V8 za TDI s elektrickým turbom

Audi RS5 TDI Concept oživuje hneď dve myšlienky, s ktorými sa Audi pohráva už pár rokov: športový model poháňaný vznetovým motorom a "elektrické turbo".

Zatiaľ čo štandardné Audi RS5 má pod kapotou skvelý zážihový osemvalec, koncepčné RS5 TDI si musí vystačiť so šesťvalcovým dieselom 3.0 TDI. Ten má vedľa tradičného výfukového turbodúchadla aj menšie dúchadlo poháňané elektrinou, ktoré zlepšuje reakciu na plyn aj priebeh momentovej krivky.

audi concept 11.jpgaudi concept 111.jpg
Aj so šesťvalcom je koncept rýchlejší ako produkčná verzia RS5

Výsledok? Pekných 750 Nm už v 1250 ot./min., čo znamená, že toto auto krúti plnou silou prakticky od voľnobehu. Ani za najvyšší výkon 385 koní sa Audi RS5 TDI hanbiť nemusí. Poháňané sú pochopiteľne všetky štyri kolesá, takže koncept nemá problém dosiahnuť stokilometrovej rýchlosti za rovné štyri sekundy po štarte.

Pre porovnanie, sériové Audi RS5 je o pol sekundy pomalšie. A zatiaľ čo v jeho prípade zasiahne elektronický obmedzovač po dosiahnutí obligátnych 250 km/h, dieselový koncept môže uháňať ľavým pruhom nemeckej diaľnice až dvestoosemdesiatkou.

Auto v tejto podobe do výroby takmer určite nezamieri, ale so zaradením elektrických dúchadiel do výroby sa v Ingolstadte do blízkej budúcnosti počíta.

Zdroj: Welt.de

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY