vytisknout velikost písma Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 je tak trochu utajené auto. Svoju premiéru si odbilo na autosalóne v Ženeve 2013 ako vôbec prvé SUV v rade RS, ale od tej doby ako by sa po ňom zľahla zem. Aktuálne však prichádza facelift, ktorý konkrétne pre vrcholnú verziu znamená viac výkonu a lepšiu dynamiku.

Pod kapotou stále zostáva päťvalec s objemom 2,5 litra. Pôvodné parametre 228 kW (310 k) a 420 Nm aktuálne vzrástli na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku sa zlepšilo na 4,8 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Audi Q3 RS dostalo tiež športový výfuk s nastaviteľnými klapkami.

Okrem RS sa facelift dotkol aj bežných verzií. Model Q3 vstúpil na trh v roku 2011, takže už pomaly nastal ten správny čas. Novú verziu spoznáte podľa prepracovanej masky chladiča inšpirovanej novou generáciou Audi TT, iné sú aj svetlomety (tie môžu byť kompletne diódové) a menili sa aj koncové svetlá.

Všetky motory samozrejme plnia normu Euro 6, pričom ponuka klasických variantov štartuje na 88 kW (120 k) a končí pri 162 kW (220 k). Modernizované Audi Q3 dorazí na trh vo februári 2015, v prípade RS Q3 uvádza Audi prvý štvrťrok budúceho roka. My vám čoskoro prinesieme prvé podrobnejšie jazdné dojmy. Na RS Q3 sa tešíme.

audiq3_08.jpgaudiq3_03.jpgaudiq3_14.jpgaudiq3_11.jpgaudiq3_12.jpgaudiq3_04.jpgaudiq3_06.jpgaudiq3_10.jpgaudiq3_07.jpgaudiq3_09.jpgaudiq3_13.jpgaudiq3_15.jpgaudiq3_01.jpgaudiq3_02.jpgaudiq3_05.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY