vytisknout velikost písma Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 je tak trochu utajené auto. Svoju premiéru si odbilo na autosalóne v Ženeve 2013 ako vôbec prvé SUV v rade RS, ale od tej doby ako by sa po ňom zľahla zem. Aktuálne však prichádza facelift, ktorý konkrétne pre vrcholnú verziu znamená viac výkonu a lepšiu dynamiku.

Pod kapotou stále zostáva päťvalec s objemom 2,5 litra. Pôvodné parametre 228 kW (310 k) a 420 Nm aktuálne vzrástli na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku sa zlepšilo na 4,8 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Audi Q3 RS dostalo tiež športový výfuk s nastaviteľnými klapkami.

Okrem RS sa facelift dotkol aj bežných verzií. Model Q3 vstúpil na trh v roku 2011, takže už pomaly nastal ten správny čas. Novú verziu spoznáte podľa prepracovanej masky chladiča inšpirovanej novou generáciou Audi TT, iné sú aj svetlomety (tie môžu byť kompletne diódové) a menili sa aj koncové svetlá.

Všetky motory samozrejme plnia normu Euro 6, pričom ponuka klasických variantov štartuje na 88 kW (120 k) a končí pri 162 kW (220 k). Modernizované Audi Q3 dorazí na trh vo februári 2015, v prípade RS Q3 uvádza Audi prvý štvrťrok budúceho roka. My vám čoskoro prinesieme prvé podrobnejšie jazdné dojmy. Na RS Q3 sa tešíme.

audiq3_08.jpgaudiq3_03.jpgaudiq3_14.jpgaudiq3_11.jpgaudiq3_12.jpgaudiq3_04.jpgaudiq3_06.jpgaudiq3_10.jpgaudiq3_07.jpgaudiq3_09.jpgaudiq3_13.jpgaudiq3_15.jpgaudiq3_01.jpgaudiq3_02.jpgaudiq3_05.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY