vytisknout velikost písma Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 je tak trochu utajené auto. Svoju premiéru si odbilo na autosalóne v Ženeve 2013 ako vôbec prvé SUV v rade RS, ale od tej doby ako by sa po ňom zľahla zem. Aktuálne však prichádza facelift, ktorý konkrétne pre vrcholnú verziu znamená viac výkonu a lepšiu dynamiku.

Pod kapotou stále zostáva päťvalec s objemom 2,5 litra. Pôvodné parametre 228 kW (310 k) a 420 Nm aktuálne vzrástli na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku sa zlepšilo na 4,8 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Audi Q3 RS dostalo tiež športový výfuk s nastaviteľnými klapkami.

Okrem RS sa facelift dotkol aj bežných verzií. Model Q3 vstúpil na trh v roku 2011, takže už pomaly nastal ten správny čas. Novú verziu spoznáte podľa prepracovanej masky chladiča inšpirovanej novou generáciou Audi TT, iné sú aj svetlomety (tie môžu byť kompletne diódové) a menili sa aj koncové svetlá.

Všetky motory samozrejme plnia normu Euro 6, pričom ponuka klasických variantov štartuje na 88 kW (120 k) a končí pri 162 kW (220 k). Modernizované Audi Q3 dorazí na trh vo februári 2015, v prípade RS Q3 uvádza Audi prvý štvrťrok budúceho roka. My vám čoskoro prinesieme prvé podrobnejšie jazdné dojmy. Na RS Q3 sa tešíme.

audiq3_08.jpgaudiq3_03.jpgaudiq3_14.jpgaudiq3_11.jpgaudiq3_12.jpgaudiq3_04.jpgaudiq3_06.jpgaudiq3_10.jpgaudiq3_07.jpgaudiq3_09.jpgaudiq3_13.jpgaudiq3_15.jpgaudiq3_01.jpgaudiq3_02.jpgaudiq3_05.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY