vytisknout velikost písma Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 je tak trochu utajené auto. Svoju premiéru si odbilo na autosalóne v Ženeve 2013 ako vôbec prvé SUV v rade RS, ale od tej doby ako by sa po ňom zľahla zem. Aktuálne však prichádza facelift, ktorý konkrétne pre vrcholnú verziu znamená viac výkonu a lepšiu dynamiku.

Pod kapotou stále zostáva päťvalec s objemom 2,5 litra. Pôvodné parametre 228 kW (310 k) a 420 Nm aktuálne vzrástli na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku sa zlepšilo na 4,8 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Audi Q3 RS dostalo tiež športový výfuk s nastaviteľnými klapkami.

Okrem RS sa facelift dotkol aj bežných verzií. Model Q3 vstúpil na trh v roku 2011, takže už pomaly nastal ten správny čas. Novú verziu spoznáte podľa prepracovanej masky chladiča inšpirovanej novou generáciou Audi TT, iné sú aj svetlomety (tie môžu byť kompletne diódové) a menili sa aj koncové svetlá.

Všetky motory samozrejme plnia normu Euro 6, pričom ponuka klasických variantov štartuje na 88 kW (120 k) a končí pri 162 kW (220 k). Modernizované Audi Q3 dorazí na trh vo februári 2015, v prípade RS Q3 uvádza Audi prvý štvrťrok budúceho roka. My vám čoskoro prinesieme prvé podrobnejšie jazdné dojmy. Na RS Q3 sa tešíme.

audiq3_08.jpgaudiq3_03.jpgaudiq3_14.jpgaudiq3_11.jpgaudiq3_12.jpgaudiq3_04.jpgaudiq3_06.jpgaudiq3_10.jpgaudiq3_07.jpgaudiq3_09.jpgaudiq3_13.jpgaudiq3_15.jpgaudiq3_01.jpgaudiq3_02.jpgaudiq3_05.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY