vytisknout velikost písma Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 posilnilo v rámci faceliftu o tridsať koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 je tak trochu utajené auto. Svoju premiéru si odbilo na autosalóne v Ženeve 2013 ako vôbec prvé SUV v rade RS, ale od tej doby ako by sa po ňom zľahla zem. Aktuálne však prichádza facelift, ktorý konkrétne pre vrcholnú verziu znamená viac výkonu a lepšiu dynamiku.

Pod kapotou stále zostáva päťvalec s objemom 2,5 litra. Pôvodné parametre 228 kW (310 k) a 420 Nm aktuálne vzrástli na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku sa zlepšilo na 4,8 s a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Audi Q3 RS dostalo tiež športový výfuk s nastaviteľnými klapkami.

Okrem RS sa facelift dotkol aj bežných verzií. Model Q3 vstúpil na trh v roku 2011, takže už pomaly nastal ten správny čas. Novú verziu spoznáte podľa prepracovanej masky chladiča inšpirovanej novou generáciou Audi TT, iné sú aj svetlomety (tie môžu byť kompletne diódové) a menili sa aj koncové svetlá.

Všetky motory samozrejme plnia normu Euro 6, pričom ponuka klasických variantov štartuje na 88 kW (120 k) a končí pri 162 kW (220 k). Modernizované Audi Q3 dorazí na trh vo februári 2015, v prípade RS Q3 uvádza Audi prvý štvrťrok budúceho roka. My vám čoskoro prinesieme prvé podrobnejšie jazdné dojmy. Na RS Q3 sa tešíme.

audiq3_08.jpgaudiq3_03.jpgaudiq3_14.jpgaudiq3_11.jpgaudiq3_12.jpgaudiq3_04.jpgaudiq3_06.jpgaudiq3_10.jpgaudiq3_07.jpgaudiq3_09.jpgaudiq3_13.jpgaudiq3_15.jpgaudiq3_01.jpgaudiq3_02.jpgaudiq3_05.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY