vytisknout velikost písma Audi RS Q3 performance: Ešte vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi RS Q3 performance: Ešte vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi predstavuje ďalšiu rozostrenú verziu s označením "performance". Po RS6 a RS7 došlo na crossover RS ​​Q3. Aj ten dostane v rámci prevedenia performance vyšší výkon a teda aj lepšiu jazdnú dynamiku. Uvidíme ho najbližšie - kde inde - ako na autosalóne v Ženeve.

Audi RS Q3 používa benzínový päťvalec, ktorý v štandardnom prevedení disponuje parametrami 250 kW (340 k), 450 Nm, a ktorý zvládne najvyššiu rýchlosť 250 km/h a akceleráciu na 100 km/h za 4,8 s. RS Q3 performance ponúka z rovnakého motora lepšie hodnoty. Maximálny výkon dosahuje na 270 kW (367 k) a krútiaci moment vrcholí na 465 Nm. To v praxi znamená zlepšenie šprinte na 100 km/h o 0,4 s a posunutie najvyššej rýchlosti o 20 km/h.

Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Na želanie môžete do auta dostať aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi. RS Q3 performance má navyše na karosériu matne titánové doplnky (masku, lišty okien, kryty zrkadiel), k dispozícii je aj nový modrý metalický lak Ascari a dvadsaťpalcové kolesá s piatimi dvojitými lúčmi.

RS Q3 performance bude ďalšia z premiér ženevského autosalónu. Na slovenský trh by sa malo vozidlo dostať zhruba v apríli.

rsq3_01.jpgrsq3_02.jpgrsq3_03.jpgrsq3_04.jpgrsq3_05.jpgrsq3_06.jpgrsq3_07.jpgrsq3_08.jpgrsq3_09.jpgrsq3_10.jpgrsq3_11.jpgrsq3_12.jpgrsq3_13.jpgrsq3_14.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY