vytisknout velikost písma Audi RS Q3 performance: Ešte vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi RS Q3 performance: Ešte vyšší výkon, stovka za 4,4 s

Audi predstavuje ďalšiu rozostrenú verziu s označením "performance". Po RS6 a RS7 došlo na crossover RS ​​Q3. Aj ten dostane v rámci prevedenia performance vyšší výkon a teda aj lepšiu jazdnú dynamiku. Uvidíme ho najbližšie - kde inde - ako na autosalóne v Ženeve.

Audi RS Q3 používa benzínový päťvalec, ktorý v štandardnom prevedení disponuje parametrami 250 kW (340 k), 450 Nm, a ktorý zvládne najvyššiu rýchlosť 250 km/h a akceleráciu na 100 km/h za 4,8 s. RS Q3 performance ponúka z rovnakého motora lepšie hodnoty. Maximálny výkon dosahuje na 270 kW (367 k) a krútiaci moment vrcholí na 465 Nm. To v praxi znamená zlepšenie šprinte na 100 km/h o 0,4 s a posunutie najvyššej rýchlosti o 20 km/h.

Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Na želanie môžete do auta dostať aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi. RS Q3 performance má navyše na karosériu matne titánové doplnky (masku, lišty okien, kryty zrkadiel), k dispozícii je aj nový modrý metalický lak Ascari a dvadsaťpalcové kolesá s piatimi dvojitými lúčmi.

RS Q3 performance bude ďalšia z premiér ženevského autosalónu. Na slovenský trh by sa malo vozidlo dostať zhruba v apríli.

rsq3_01.jpgrsq3_02.jpgrsq3_03.jpgrsq3_04.jpgrsq3_05.jpgrsq3_06.jpgrsq3_07.jpgrsq3_08.jpgrsq3_09.jpgrsq3_10.jpgrsq3_11.jpgrsq3_12.jpgrsq3_13.jpgrsq3_14.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY