vytisknout velikost písma Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 je jeden z mála automobilov, ktorý vsádza výlučne na atmosférické jednotky. Teda aspoň zatiaľ. Vrcholné prevedenie disponuje desaťvalcom s výkonom 449 kW (610 koní), čo pre bežnú cestnú prevádzku určite stačí. Ale keby to bolo pre vás predsa len málo, môžete sa obrátiť na spoločnosť so zaujímavým názvom Wheels and more.

Táto spoločnosť ponúka oveľa viac než len kolesá, ako ostatne sľubuje aj jej názov. Jej technici sa pomerne dôkladne pozreli na motor, ktorý dostal kompresor, nový softvér riadiacej jednotky, iné vstrekovače, nové piesty a menil sa napríklad aj zotrvačník. Aby toho nebolo málo, v rámci úprav bol do hnacieho reťazca zaradený aj samosvorný diferenciál.

175357645.jpg534576368.jpg854003383.jpg

Výsledok? Toto Audi R8 disponuje maximálnym výkonom 625 kW (850 k), pričom krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 730 Nm. Zaujímavá je tiež najvyššia rýchlosť, pretože táto upravená R8 zvládne až 340 km/h.

Samozrejme nemusíte rovno siahať po takto radikálnej úprave. Wheels and more ponúka pre aktuálne Audi R8 V10 plus viac možností, pričom táto je tá najvyššia. Lacnejšie alternatívy zdvihnú výkon na 474 kW (645 k) alebo na 571 kW (777 k). K dispozícii je tiež rad ďalších doplnkov typu nových kolies, iného podvozku alebo hlasnejšieho výfuku.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY