vytisknout velikost písma Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 je jeden z mála automobilov, ktorý vsádza výlučne na atmosférické jednotky. Teda aspoň zatiaľ. Vrcholné prevedenie disponuje desaťvalcom s výkonom 449 kW (610 koní), čo pre bežnú cestnú prevádzku určite stačí. Ale keby to bolo pre vás predsa len málo, môžete sa obrátiť na spoločnosť so zaujímavým názvom Wheels and more.

Táto spoločnosť ponúka oveľa viac než len kolesá, ako ostatne sľubuje aj jej názov. Jej technici sa pomerne dôkladne pozreli na motor, ktorý dostal kompresor, nový softvér riadiacej jednotky, iné vstrekovače, nové piesty a menil sa napríklad aj zotrvačník. Aby toho nebolo málo, v rámci úprav bol do hnacieho reťazca zaradený aj samosvorný diferenciál.

175357645.jpg534576368.jpg854003383.jpg

Výsledok? Toto Audi R8 disponuje maximálnym výkonom 625 kW (850 k), pričom krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 730 Nm. Zaujímavá je tiež najvyššia rýchlosť, pretože táto upravená R8 zvládne až 340 km/h.

Samozrejme nemusíte rovno siahať po takto radikálnej úprave. Wheels and more ponúka pre aktuálne Audi R8 V10 plus viac možností, pričom táto je tá najvyššia. Lacnejšie alternatívy zdvihnú výkon na 474 kW (645 k) alebo na 571 kW (777 k). K dispozícii je tiež rad ďalších doplnkov typu nových kolies, iného podvozku alebo hlasnejšieho výfuku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY