vytisknout velikost písma Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 je jeden z mála automobilov, ktorý vsádza výlučne na atmosférické jednotky. Teda aspoň zatiaľ. Vrcholné prevedenie disponuje desaťvalcom s výkonom 449 kW (610 koní), čo pre bežnú cestnú prevádzku určite stačí. Ale keby to bolo pre vás predsa len málo, môžete sa obrátiť na spoločnosť so zaujímavým názvom Wheels and more.

Táto spoločnosť ponúka oveľa viac než len kolesá, ako ostatne sľubuje aj jej názov. Jej technici sa pomerne dôkladne pozreli na motor, ktorý dostal kompresor, nový softvér riadiacej jednotky, iné vstrekovače, nové piesty a menil sa napríklad aj zotrvačník. Aby toho nebolo málo, v rámci úprav bol do hnacieho reťazca zaradený aj samosvorný diferenciál.

175357645.jpg534576368.jpg854003383.jpg

Výsledok? Toto Audi R8 disponuje maximálnym výkonom 625 kW (850 k), pričom krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 730 Nm. Zaujímavá je tiež najvyššia rýchlosť, pretože táto upravená R8 zvládne až 340 km/h.

Samozrejme nemusíte rovno siahať po takto radikálnej úprave. Wheels and more ponúka pre aktuálne Audi R8 V10 plus viac možností, pričom táto je tá najvyššia. Lacnejšie alternatívy zdvihnú výkon na 474 kW (645 k) alebo na 571 kW (777 k). K dispozícii je tiež rad ďalších doplnkov typu nových kolies, iného podvozku alebo hlasnejšieho výfuku.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY