vytisknout velikost písma Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 je jeden z mála automobilov, ktorý vsádza výlučne na atmosférické jednotky. Teda aspoň zatiaľ. Vrcholné prevedenie disponuje desaťvalcom s výkonom 449 kW (610 koní), čo pre bežnú cestnú prevádzku určite stačí. Ale keby to bolo pre vás predsa len málo, môžete sa obrátiť na spoločnosť so zaujímavým názvom Wheels and more.

Táto spoločnosť ponúka oveľa viac než len kolesá, ako ostatne sľubuje aj jej názov. Jej technici sa pomerne dôkladne pozreli na motor, ktorý dostal kompresor, nový softvér riadiacej jednotky, iné vstrekovače, nové piesty a menil sa napríklad aj zotrvačník. Aby toho nebolo málo, v rámci úprav bol do hnacieho reťazca zaradený aj samosvorný diferenciál.

175357645.jpg534576368.jpg854003383.jpg

Výsledok? Toto Audi R8 disponuje maximálnym výkonom 625 kW (850 k), pričom krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 730 Nm. Zaujímavá je tiež najvyššia rýchlosť, pretože táto upravená R8 zvládne až 340 km/h.

Samozrejme nemusíte rovno siahať po takto radikálnej úprave. Wheels and more ponúka pre aktuálne Audi R8 V10 plus viac možností, pričom táto je tá najvyššia. Lacnejšie alternatívy zdvihnú výkon na 474 kW (645 k) alebo na 571 kW (777 k). K dispozícii je tiež rad ďalších doplnkov typu nových kolies, iného podvozku alebo hlasnejšieho výfuku.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY