vytisknout velikost písma Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 V10 Plus dostalo kompresor, 850 koní a samosvor

Audi R8 je jeden z mála automobilov, ktorý vsádza výlučne na atmosférické jednotky. Teda aspoň zatiaľ. Vrcholné prevedenie disponuje desaťvalcom s výkonom 449 kW (610 koní), čo pre bežnú cestnú prevádzku určite stačí. Ale keby to bolo pre vás predsa len málo, môžete sa obrátiť na spoločnosť so zaujímavým názvom Wheels and more.

Táto spoločnosť ponúka oveľa viac než len kolesá, ako ostatne sľubuje aj jej názov. Jej technici sa pomerne dôkladne pozreli na motor, ktorý dostal kompresor, nový softvér riadiacej jednotky, iné vstrekovače, nové piesty a menil sa napríklad aj zotrvačník. Aby toho nebolo málo, v rámci úprav bol do hnacieho reťazca zaradený aj samosvorný diferenciál.

175357645.jpg534576368.jpg854003383.jpg

Výsledok? Toto Audi R8 disponuje maximálnym výkonom 625 kW (850 k), pričom krútiaci moment sa vyšplhal na hodnotu 730 Nm. Zaujímavá je tiež najvyššia rýchlosť, pretože táto upravená R8 zvládne až 340 km/h.

Samozrejme nemusíte rovno siahať po takto radikálnej úprave. Wheels and more ponúka pre aktuálne Audi R8 V10 plus viac možností, pričom táto je tá najvyššia. Lacnejšie alternatívy zdvihnú výkon na 474 kW (645 k) alebo na 571 kW (777 k). K dispozícii je tiež rad ďalších doplnkov typu nových kolies, iného podvozku alebo hlasnejšieho výfuku.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY