vytisknout velikost písma Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Prekvapilo vás, že nová generácia superšportu Audi R8 opustila klasickú manuálnu prevodovku a základný osemvalec? Heinz Hollerweger, šéf divízie Quattro GmbH, pre Automobilemag vysvetlil, že po takej verzii jednoducho nebol a nie je dopyt.

Zákazníci vraj oceňujú dvojspojkový automat, ktorý je pohodlnejší a hlavne rýchlejší na okruhu. Auto sa s ním aj lepšie ovláda a nevyžaduje od vodiča toľko, čo klasický manuál. Vedenie Audi prekvapil aj vyšší dopyt po desaťvalcom než po osemvalci, preto slabší motor nebude.

Audi tak nebude investovať zbytočne veľa prostriedkov do vývoja manuálnej prevodovky, lebo sa to neoplatí. Zákazníkov by bolo veľmi málo, manuálne sa v športových autách dostáva na okraj záujmu a zmysel má skôr v lacnejších a slabších modeloch.

Čo sa ekológie týka, v ponuke bude elektrický model R8 e-tron a aj keď sa stále špekuluje o Audi R8 s naftovým motorom, nič také sa zatiaľ nechystá. Hybrid tiež nebude, pretože by bol príliš ťažký a jeho skutočný ekologický prínos mizivý. Navyše tých pár predaných benzínových desaťvalcov automobilke Audi korporátne emisie nezvýši.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY