vytisknout velikost písma Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Prekvapilo vás, že nová generácia superšportu Audi R8 opustila klasickú manuálnu prevodovku a základný osemvalec? Heinz Hollerweger, šéf divízie Quattro GmbH, pre Automobilemag vysvetlil, že po takej verzii jednoducho nebol a nie je dopyt.

Zákazníci vraj oceňujú dvojspojkový automat, ktorý je pohodlnejší a hlavne rýchlejší na okruhu. Auto sa s ním aj lepšie ovláda a nevyžaduje od vodiča toľko, čo klasický manuál. Vedenie Audi prekvapil aj vyšší dopyt po desaťvalcom než po osemvalci, preto slabší motor nebude.

Audi tak nebude investovať zbytočne veľa prostriedkov do vývoja manuálnej prevodovky, lebo sa to neoplatí. Zákazníkov by bolo veľmi málo, manuálne sa v športových autách dostáva na okraj záujmu a zmysel má skôr v lacnejších a slabších modeloch.

Čo sa ekológie týka, v ponuke bude elektrický model R8 e-tron a aj keď sa stále špekuluje o Audi R8 s naftovým motorom, nič také sa zatiaľ nechystá. Hybrid tiež nebude, pretože by bol príliš ťažký a jeho skutočný ekologický prínos mizivý. Navyše tých pár predaných benzínových desaťvalcov automobilke Audi korporátne emisie nezvýši.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY