vytisknout velikost písma Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Prekvapilo vás, že nová generácia superšportu Audi R8 opustila klasickú manuálnu prevodovku a základný osemvalec? Heinz Hollerweger, šéf divízie Quattro GmbH, pre Automobilemag vysvetlil, že po takej verzii jednoducho nebol a nie je dopyt.

Zákazníci vraj oceňujú dvojspojkový automat, ktorý je pohodlnejší a hlavne rýchlejší na okruhu. Auto sa s ním aj lepšie ovláda a nevyžaduje od vodiča toľko, čo klasický manuál. Vedenie Audi prekvapil aj vyšší dopyt po desaťvalcom než po osemvalci, preto slabší motor nebude.

Audi tak nebude investovať zbytočne veľa prostriedkov do vývoja manuálnej prevodovky, lebo sa to neoplatí. Zákazníkov by bolo veľmi málo, manuálne sa v športových autách dostáva na okraj záujmu a zmysel má skôr v lacnejších a slabších modeloch.

Čo sa ekológie týka, v ponuke bude elektrický model R8 e-tron a aj keď sa stále špekuluje o Audi R8 s naftovým motorom, nič také sa zatiaľ nechystá. Hybrid tiež nebude, pretože by bol príliš ťažký a jeho skutočný ekologický prínos mizivý. Navyše tých pár predaných benzínových desaťvalcov automobilke Audi korporátne emisie nezvýši.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY