vytisknout velikost písma Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Prekvapilo vás, že nová generácia superšportu Audi R8 opustila klasickú manuálnu prevodovku a základný osemvalec? Heinz Hollerweger, šéf divízie Quattro GmbH, pre Automobilemag vysvetlil, že po takej verzii jednoducho nebol a nie je dopyt.

Zákazníci vraj oceňujú dvojspojkový automat, ktorý je pohodlnejší a hlavne rýchlejší na okruhu. Auto sa s ním aj lepšie ovláda a nevyžaduje od vodiča toľko, čo klasický manuál. Vedenie Audi prekvapil aj vyšší dopyt po desaťvalcom než po osemvalci, preto slabší motor nebude.

Audi tak nebude investovať zbytočne veľa prostriedkov do vývoja manuálnej prevodovky, lebo sa to neoplatí. Zákazníkov by bolo veľmi málo, manuálne sa v športových autách dostáva na okraj záujmu a zmysel má skôr v lacnejších a slabších modeloch.

Čo sa ekológie týka, v ponuke bude elektrický model R8 e-tron a aj keď sa stále špekuluje o Audi R8 s naftovým motorom, nič také sa zatiaľ nechystá. Hybrid tiež nebude, pretože by bol príliš ťažký a jeho skutočný ekologický prínos mizivý. Navyše tých pár predaných benzínových desaťvalcov automobilke Audi korporátne emisie nezvýši.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY