vytisknout velikost písma Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Audi R8 s manuálom a osemvalcom nebude. Nie je po nich dopyt

Prekvapilo vás, že nová generácia superšportu Audi R8 opustila klasickú manuálnu prevodovku a základný osemvalec? Heinz Hollerweger, šéf divízie Quattro GmbH, pre Automobilemag vysvetlil, že po takej verzii jednoducho nebol a nie je dopyt.

Zákazníci vraj oceňujú dvojspojkový automat, ktorý je pohodlnejší a hlavne rýchlejší na okruhu. Auto sa s ním aj lepšie ovláda a nevyžaduje od vodiča toľko, čo klasický manuál. Vedenie Audi prekvapil aj vyšší dopyt po desaťvalcom než po osemvalci, preto slabší motor nebude.

Audi tak nebude investovať zbytočne veľa prostriedkov do vývoja manuálnej prevodovky, lebo sa to neoplatí. Zákazníkov by bolo veľmi málo, manuálne sa v športových autách dostáva na okraj záujmu a zmysel má skôr v lacnejších a slabších modeloch.

Čo sa ekológie týka, v ponuke bude elektrický model R8 e-tron a aj keď sa stále špekuluje o Audi R8 s naftovým motorom, nič také sa zatiaľ nechystá. Hybrid tiež nebude, pretože by bol príliš ťažký a jeho skutočný ekologický prínos mizivý. Navyše tých pár predaných benzínových desaťvalcov automobilke Audi korporátne emisie nezvýši.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY