vytisknout velikost písma Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Nové Audi R8 sa ako jedno z posledných áut vo svojej triede drží klasického motora s atmosférickým nasávaním. Napriek tomu je prechod k preplňovaniu nevyhnutný, čo potvrdili vysokí predstavitelia značky v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring.

Audi sa ale nebude tlačiť do preplňovania súčasného desaťvalca. Ani neuplatňuje osemvalec napríklad z modelu RS7, pretože na ten nie je nové Audi R8 vôbec stavané. "Fúkaný" motor príde ešte v tejto generácii, zrejme počas faceliftu. Čakajme ho teda zhruba do štyroch rokov.

Vyzerá to, že Audi pôjde cestou downsizingu predovšetkým kvôli tomu, aby bol v ponuke vstupný model. Do úvahy prichádza možnosť použitia preplňovaného päťvalca, čo napokon naznačovali už skoršie správy ohľadom potreby vyhovieť prísnym daňovým predpisom v niektorých ázijských krajinách.

Audi ale vyvíja aj preplňovaný šesťvalec, ktorý sa má dostať pod kapotu novej generácie RS4. No päťvalec je so športovej históriou značky spojený viac a jeho charakteristický prejav by sa k modelu R8 určite hodil lepšie.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY