vytisknout velikost písma Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Nové Audi R8 sa ako jedno z posledných áut vo svojej triede drží klasického motora s atmosférickým nasávaním. Napriek tomu je prechod k preplňovaniu nevyhnutný, čo potvrdili vysokí predstavitelia značky v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring.

Audi sa ale nebude tlačiť do preplňovania súčasného desaťvalca. Ani neuplatňuje osemvalec napríklad z modelu RS7, pretože na ten nie je nové Audi R8 vôbec stavané. "Fúkaný" motor príde ešte v tejto generácii, zrejme počas faceliftu. Čakajme ho teda zhruba do štyroch rokov.

Vyzerá to, že Audi pôjde cestou downsizingu predovšetkým kvôli tomu, aby bol v ponuke vstupný model. Do úvahy prichádza možnosť použitia preplňovaného päťvalca, čo napokon naznačovali už skoršie správy ohľadom potreby vyhovieť prísnym daňovým predpisom v niektorých ázijských krajinách.

Audi ale vyvíja aj preplňovaný šesťvalec, ktorý sa má dostať pod kapotu novej generácie RS4. No päťvalec je so športovej históriou značky spojený viac a jeho charakteristický prejav by sa k modelu R8 určite hodil lepšie.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY