vytisknout velikost písma Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Nové Audi R8 sa ako jedno z posledných áut vo svojej triede drží klasického motora s atmosférickým nasávaním. Napriek tomu je prechod k preplňovaniu nevyhnutný, čo potvrdili vysokí predstavitelia značky v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring.

Audi sa ale nebude tlačiť do preplňovania súčasného desaťvalca. Ani neuplatňuje osemvalec napríklad z modelu RS7, pretože na ten nie je nové Audi R8 vôbec stavané. "Fúkaný" motor príde ešte v tejto generácii, zrejme počas faceliftu. Čakajme ho teda zhruba do štyroch rokov.

Vyzerá to, že Audi pôjde cestou downsizingu predovšetkým kvôli tomu, aby bol v ponuke vstupný model. Do úvahy prichádza možnosť použitia preplňovaného päťvalca, čo napokon naznačovali už skoršie správy ohľadom potreby vyhovieť prísnym daňovým predpisom v niektorých ázijských krajinách.

Audi ale vyvíja aj preplňovaný šesťvalec, ktorý sa má dostať pod kapotu novej generácie RS4. No päťvalec je so športovej históriou značky spojený viac a jeho charakteristický prejav by sa k modelu R8 určite hodil lepšie.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY