vytisknout velikost písma Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Nové Audi R8 sa ako jedno z posledných áut vo svojej triede drží klasického motora s atmosférickým nasávaním. Napriek tomu je prechod k preplňovaniu nevyhnutný, čo potvrdili vysokí predstavitelia značky v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring.

Audi sa ale nebude tlačiť do preplňovania súčasného desaťvalca. Ani neuplatňuje osemvalec napríklad z modelu RS7, pretože na ten nie je nové Audi R8 vôbec stavané. "Fúkaný" motor príde ešte v tejto generácii, zrejme počas faceliftu. Čakajme ho teda zhruba do štyroch rokov.

Vyzerá to, že Audi pôjde cestou downsizingu predovšetkým kvôli tomu, aby bol v ponuke vstupný model. Do úvahy prichádza možnosť použitia preplňovaného päťvalca, čo napokon naznačovali už skoršie správy ohľadom potreby vyhovieť prísnym daňovým predpisom v niektorých ázijských krajinách.

Audi ale vyvíja aj preplňovaný šesťvalec, ktorý sa má dostať pod kapotu novej generácie RS4. No päťvalec je so športovej históriou značky spojený viac a jeho charakteristický prejav by sa k modelu R8 určite hodil lepšie.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY