vytisknout velikost písma Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Audi R8 nakoniec dostane preplňovanie. Bude to asi päťvalec

Nové Audi R8 sa ako jedno z posledných áut vo svojej triede drží klasického motora s atmosférickým nasávaním. Napriek tomu je prechod k preplňovaniu nevyhnutný, čo potvrdili vysokí predstavitelia značky v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring.

Audi sa ale nebude tlačiť do preplňovania súčasného desaťvalca. Ani neuplatňuje osemvalec napríklad z modelu RS7, pretože na ten nie je nové Audi R8 vôbec stavané. "Fúkaný" motor príde ešte v tejto generácii, zrejme počas faceliftu. Čakajme ho teda zhruba do štyroch rokov.

Vyzerá to, že Audi pôjde cestou downsizingu predovšetkým kvôli tomu, aby bol v ponuke vstupný model. Do úvahy prichádza možnosť použitia preplňovaného päťvalca, čo napokon naznačovali už skoršie správy ohľadom potreby vyhovieť prísnym daňovým predpisom v niektorých ázijských krajinách.

Audi ale vyvíja aj preplňovaný šesťvalec, ktorý sa má dostať pod kapotu novej generácie RS4. No päťvalec je so športovej históriou značky spojený viac a jeho charakteristický prejav by sa k modelu R8 určite hodil lepšie.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY