vytisknout velikost písma Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi predstavuje špeciálnu edíciu modelu R8. Volá sa LMX a ak sa pýtate, k akej príležitosti táto séria vznikla, potom nečakajte žiadne zaujímavé výročie alebo jubileum. Audi jednoducho potrebovalo zobrať automobilke BMW jedno menšie prvenstvo týkajúce sa laserových svetlometov.

O laserových svetlách sme v minulosti písali niekoľkokrát. BMW ich predstavilo spolu s modelom i8. Práve tento superšport ich dostane za príplatok. Hovorilo sa logicky o tom, že pôjde o prvé sériovo vyrábané auto vybavené touto novinkou, lenže tá bude k dispozícii až na jeseň.

Aktuálne predstavená edícia Audi R8 LMX je zjednodušene povedané len R8 vybavená taktiež laserovými svetlometmi. Navyše výrobca upozorňuje, že si toto auto môžete už teraz objednať, na cestách sa potom objaví v lete. Takže to znamená čo? Že prvé sériovo vyrábané auto osadené laserovými svetlomety nie je BMW, ale Audi. Čo je samozrejme v tlačovej správe patrične zdôraznené.

Technicky fungujú svetla v Audi R8 prakticky rovnako ako tie v i8. Lasera sa týkajú diaľkové svetlá. Každý modul používa štyri veľmi malé diódy, ktoré svoje lúče smerujú do jedného bodu a cez fluorescenčnú vrstvu potom na cestu. BMW používa tri diódy.

Čo sa týka ostatných vecí, spoznáte Audi R8 LMX podľa špeciálneho modrého laku karosérie, šedých detailov alebo napríklad veľkého zadného spojlera. Pod kapotou je vidlicový desaťvalec s výkonom 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na nemeckom trhu štartuje v prepočte na 211 tisícoch eur. A mimochodom v pláne je len 99 exemplárov .

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY