vytisknout velikost písma Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi predstavuje špeciálnu edíciu modelu R8. Volá sa LMX a ak sa pýtate, k akej príležitosti táto séria vznikla, potom nečakajte žiadne zaujímavé výročie alebo jubileum. Audi jednoducho potrebovalo zobrať automobilke BMW jedno menšie prvenstvo týkajúce sa laserových svetlometov.

O laserových svetlách sme v minulosti písali niekoľkokrát. BMW ich predstavilo spolu s modelom i8. Práve tento superšport ich dostane za príplatok. Hovorilo sa logicky o tom, že pôjde o prvé sériovo vyrábané auto vybavené touto novinkou, lenže tá bude k dispozícii až na jeseň.

Aktuálne predstavená edícia Audi R8 LMX je zjednodušene povedané len R8 vybavená taktiež laserovými svetlometmi. Navyše výrobca upozorňuje, že si toto auto môžete už teraz objednať, na cestách sa potom objaví v lete. Takže to znamená čo? Že prvé sériovo vyrábané auto osadené laserovými svetlomety nie je BMW, ale Audi. Čo je samozrejme v tlačovej správe patrične zdôraznené.

Technicky fungujú svetla v Audi R8 prakticky rovnako ako tie v i8. Lasera sa týkajú diaľkové svetlá. Každý modul používa štyri veľmi malé diódy, ktoré svoje lúče smerujú do jedného bodu a cez fluorescenčnú vrstvu potom na cestu. BMW používa tri diódy.

Čo sa týka ostatných vecí, spoznáte Audi R8 LMX podľa špeciálneho modrého laku karosérie, šedých detailov alebo napríklad veľkého zadného spojlera. Pod kapotou je vidlicový desaťvalec s výkonom 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na nemeckom trhu štartuje v prepočte na 211 tisícoch eur. A mimochodom v pláne je len 99 exemplárov .

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY