vytisknout velikost písma Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi predstavuje špeciálnu edíciu modelu R8. Volá sa LMX a ak sa pýtate, k akej príležitosti táto séria vznikla, potom nečakajte žiadne zaujímavé výročie alebo jubileum. Audi jednoducho potrebovalo zobrať automobilke BMW jedno menšie prvenstvo týkajúce sa laserových svetlometov.

O laserových svetlách sme v minulosti písali niekoľkokrát. BMW ich predstavilo spolu s modelom i8. Práve tento superšport ich dostane za príplatok. Hovorilo sa logicky o tom, že pôjde o prvé sériovo vyrábané auto vybavené touto novinkou, lenže tá bude k dispozícii až na jeseň.

Aktuálne predstavená edícia Audi R8 LMX je zjednodušene povedané len R8 vybavená taktiež laserovými svetlometmi. Navyše výrobca upozorňuje, že si toto auto môžete už teraz objednať, na cestách sa potom objaví v lete. Takže to znamená čo? Že prvé sériovo vyrábané auto osadené laserovými svetlomety nie je BMW, ale Audi. Čo je samozrejme v tlačovej správe patrične zdôraznené.

Technicky fungujú svetla v Audi R8 prakticky rovnako ako tie v i8. Lasera sa týkajú diaľkové svetlá. Každý modul používa štyri veľmi malé diódy, ktoré svoje lúče smerujú do jedného bodu a cez fluorescenčnú vrstvu potom na cestu. BMW používa tri diódy.

Čo sa týka ostatných vecí, spoznáte Audi R8 LMX podľa špeciálneho modrého laku karosérie, šedých detailov alebo napríklad veľkého zadného spojlera. Pod kapotou je vidlicový desaťvalec s výkonom 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na nemeckom trhu štartuje v prepočte na 211 tisícoch eur. A mimochodom v pláne je len 99 exemplárov .

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY