vytisknout velikost písma Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi predstavuje špeciálnu edíciu modelu R8. Volá sa LMX a ak sa pýtate, k akej príležitosti táto séria vznikla, potom nečakajte žiadne zaujímavé výročie alebo jubileum. Audi jednoducho potrebovalo zobrať automobilke BMW jedno menšie prvenstvo týkajúce sa laserových svetlometov.

O laserových svetlách sme v minulosti písali niekoľkokrát. BMW ich predstavilo spolu s modelom i8. Práve tento superšport ich dostane za príplatok. Hovorilo sa logicky o tom, že pôjde o prvé sériovo vyrábané auto vybavené touto novinkou, lenže tá bude k dispozícii až na jeseň.

Aktuálne predstavená edícia Audi R8 LMX je zjednodušene povedané len R8 vybavená taktiež laserovými svetlometmi. Navyše výrobca upozorňuje, že si toto auto môžete už teraz objednať, na cestách sa potom objaví v lete. Takže to znamená čo? Že prvé sériovo vyrábané auto osadené laserovými svetlomety nie je BMW, ale Audi. Čo je samozrejme v tlačovej správe patrične zdôraznené.

Technicky fungujú svetla v Audi R8 prakticky rovnako ako tie v i8. Lasera sa týkajú diaľkové svetlá. Každý modul používa štyri veľmi malé diódy, ktoré svoje lúče smerujú do jedného bodu a cez fluorescenčnú vrstvu potom na cestu. BMW používa tri diódy.

Čo sa týka ostatných vecí, spoznáte Audi R8 LMX podľa špeciálneho modrého laku karosérie, šedých detailov alebo napríklad veľkého zadného spojlera. Pod kapotou je vidlicový desaťvalec s výkonom 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na nemeckom trhu štartuje v prepočte na 211 tisícoch eur. A mimochodom v pláne je len 99 exemplárov .

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY