vytisknout velikost písma Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi R8 LMX: Edícia stvorená pre "krádež" prvenstva

Audi predstavuje špeciálnu edíciu modelu R8. Volá sa LMX a ak sa pýtate, k akej príležitosti táto séria vznikla, potom nečakajte žiadne zaujímavé výročie alebo jubileum. Audi jednoducho potrebovalo zobrať automobilke BMW jedno menšie prvenstvo týkajúce sa laserových svetlometov.

O laserových svetlách sme v minulosti písali niekoľkokrát. BMW ich predstavilo spolu s modelom i8. Práve tento superšport ich dostane za príplatok. Hovorilo sa logicky o tom, že pôjde o prvé sériovo vyrábané auto vybavené touto novinkou, lenže tá bude k dispozícii až na jeseň.

Aktuálne predstavená edícia Audi R8 LMX je zjednodušene povedané len R8 vybavená taktiež laserovými svetlometmi. Navyše výrobca upozorňuje, že si toto auto môžete už teraz objednať, na cestách sa potom objaví v lete. Takže to znamená čo? Že prvé sériovo vyrábané auto osadené laserovými svetlomety nie je BMW, ale Audi. Čo je samozrejme v tlačovej správe patrične zdôraznené.

Technicky fungujú svetla v Audi R8 prakticky rovnako ako tie v i8. Lasera sa týkajú diaľkové svetlá. Každý modul používa štyri veľmi malé diódy, ktoré svoje lúče smerujú do jedného bodu a cez fluorescenčnú vrstvu potom na cestu. BMW používa tri diódy.

Čo sa týka ostatných vecí, spoznáte Audi R8 LMX podľa špeciálneho modrého laku karosérie, šedých detailov alebo napríklad veľkého zadného spojlera. Pod kapotou je vidlicový desaťvalec s výkonom 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na nemeckom trhu štartuje v prepočte na 211 tisícoch eur. A mimochodom v pláne je len 99 exemplárov .

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY