vytisknout velikost písma Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Spolu s novou generáciou Audi R8 sa v Ženeve predstavuje tiež čisto elektrické prevedenie e-tron. To na prvý pohľad spoznáte podľa trochu inak tvarovanej provy alebo podľa zakrytých kolies. Mimochodom aj vďaka tomuto opatreniu má e-tron lepší súčiniteľ odporu vzduchu (0,28) než klasická verzia.

Lítium-iónové akumulátory sú poskladané do tvaru písmena T. Časť je tým pádom pod stredovým tunelom a druhá časť potom zasahuje za priestor pre cestujúcich. Kapacita akumulátorov vystačí podľa oficiálnych informácií na prejdenie až 450 kilometrov.

O pohon sa stará dvojica elektromotorov, keď každý vyprodukuje 170 kW a 460 Nm. Na stovke je R8 e-tron za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 210 km/h, prípadne si môžete nechať obmedzovač posunúť na 250 km/h.

Bohužiaľ z tlačovej správy nie je tak celkom jasné, ako sú elektromotory rozmiestnené. Stručná zmienka o možnosti delenia krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy naznačuje, že každý elektromotor poháňa jedno koleso a nejde teda o štvorkolku.

Do predaja dorazí táto špecialita ešte tento rok.

r8_etron_1.JPGr8_etron_2.JPGr8_etron_3.JPGr8_etron_4.JPGr8_etron_5.JPGr8_etron_6.JPGr8_etron_7.JPGr8_etron_8.JPG11050325_1084586451567660_2495751120520029596_o.jpg1548018_1084586674900971_2312619371445596035_o.jpgteaser_R8e150004_4_3.jpgteaser_R8e150005_4_3.jpgteaser_R8e150006_4_3.jpgteaser_R8e150007_4_3.jpgteaser_R8e150012_4_3.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY