vytisknout velikost písma Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Spolu s novou generáciou Audi R8 sa v Ženeve predstavuje tiež čisto elektrické prevedenie e-tron. To na prvý pohľad spoznáte podľa trochu inak tvarovanej provy alebo podľa zakrytých kolies. Mimochodom aj vďaka tomuto opatreniu má e-tron lepší súčiniteľ odporu vzduchu (0,28) než klasická verzia.

Lítium-iónové akumulátory sú poskladané do tvaru písmena T. Časť je tým pádom pod stredovým tunelom a druhá časť potom zasahuje za priestor pre cestujúcich. Kapacita akumulátorov vystačí podľa oficiálnych informácií na prejdenie až 450 kilometrov.

O pohon sa stará dvojica elektromotorov, keď každý vyprodukuje 170 kW a 460 Nm. Na stovke je R8 e-tron za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 210 km/h, prípadne si môžete nechať obmedzovač posunúť na 250 km/h.

Bohužiaľ z tlačovej správy nie je tak celkom jasné, ako sú elektromotory rozmiestnené. Stručná zmienka o možnosti delenia krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy naznačuje, že každý elektromotor poháňa jedno koleso a nejde teda o štvorkolku.

Do predaja dorazí táto špecialita ešte tento rok.

r8_etron_1.JPGr8_etron_2.JPGr8_etron_3.JPGr8_etron_4.JPGr8_etron_5.JPGr8_etron_6.JPGr8_etron_7.JPGr8_etron_8.JPG11050325_1084586451567660_2495751120520029596_o.jpg1548018_1084586674900971_2312619371445596035_o.jpgteaser_R8e150004_4_3.jpgteaser_R8e150005_4_3.jpgteaser_R8e150006_4_3.jpgteaser_R8e150007_4_3.jpgteaser_R8e150012_4_3.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY