vytisknout velikost písma Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Spolu s novou generáciou Audi R8 sa v Ženeve predstavuje tiež čisto elektrické prevedenie e-tron. To na prvý pohľad spoznáte podľa trochu inak tvarovanej provy alebo podľa zakrytých kolies. Mimochodom aj vďaka tomuto opatreniu má e-tron lepší súčiniteľ odporu vzduchu (0,28) než klasická verzia.

Lítium-iónové akumulátory sú poskladané do tvaru písmena T. Časť je tým pádom pod stredovým tunelom a druhá časť potom zasahuje za priestor pre cestujúcich. Kapacita akumulátorov vystačí podľa oficiálnych informácií na prejdenie až 450 kilometrov.

O pohon sa stará dvojica elektromotorov, keď každý vyprodukuje 170 kW a 460 Nm. Na stovke je R8 e-tron za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 210 km/h, prípadne si môžete nechať obmedzovač posunúť na 250 km/h.

Bohužiaľ z tlačovej správy nie je tak celkom jasné, ako sú elektromotory rozmiestnené. Stručná zmienka o možnosti delenia krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy naznačuje, že každý elektromotor poháňa jedno koleso a nejde teda o štvorkolku.

Do predaja dorazí táto špecialita ešte tento rok.

r8_etron_1.JPGr8_etron_2.JPGr8_etron_3.JPGr8_etron_4.JPGr8_etron_5.JPGr8_etron_6.JPGr8_etron_7.JPGr8_etron_8.JPG11050325_1084586451567660_2495751120520029596_o.jpg1548018_1084586674900971_2312619371445596035_o.jpgteaser_R8e150004_4_3.jpgteaser_R8e150005_4_3.jpgteaser_R8e150006_4_3.jpgteaser_R8e150007_4_3.jpgteaser_R8e150012_4_3.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY