vytisknout velikost písma Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Audi R8 e-tron sa tiež predvádza v Ženeve. Predávať sa začne tento rok

Spolu s novou generáciou Audi R8 sa v Ženeve predstavuje tiež čisto elektrické prevedenie e-tron. To na prvý pohľad spoznáte podľa trochu inak tvarovanej provy alebo podľa zakrytých kolies. Mimochodom aj vďaka tomuto opatreniu má e-tron lepší súčiniteľ odporu vzduchu (0,28) než klasická verzia.

Lítium-iónové akumulátory sú poskladané do tvaru písmena T. Časť je tým pádom pod stredovým tunelom a druhá časť potom zasahuje za priestor pre cestujúcich. Kapacita akumulátorov vystačí podľa oficiálnych informácií na prejdenie až 450 kilometrov.

O pohon sa stará dvojica elektromotorov, keď každý vyprodukuje 170 kW a 460 Nm. Na stovke je R8 e-tron za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je ale obmedzená na 210 km/h, prípadne si môžete nechať obmedzovač posunúť na 250 km/h.

Bohužiaľ z tlačovej správy nie je tak celkom jasné, ako sú elektromotory rozmiestnené. Stručná zmienka o možnosti delenia krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy naznačuje, že každý elektromotor poháňa jedno koleso a nejde teda o štvorkolku.

Do predaja dorazí táto špecialita ešte tento rok.

r8_etron_1.JPGr8_etron_2.JPGr8_etron_3.JPGr8_etron_4.JPGr8_etron_5.JPGr8_etron_6.JPGr8_etron_7.JPGr8_etron_8.JPG11050325_1084586451567660_2495751120520029596_o.jpg1548018_1084586674900971_2312619371445596035_o.jpgteaser_R8e150004_4_3.jpgteaser_R8e150005_4_3.jpgteaser_R8e150006_4_3.jpgteaser_R8e150007_4_3.jpgteaser_R8e150012_4_3.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY